2012年6月19日星期二

抽水兩條拎(下)


上回講咗金管局前總裁任志剛條Currency Link,聯繫匯率命根咁拎足廿幾年,在其位不謀其政,耍足香港人十幾年,今日忽然建議檢討聯匯,就算時機及建議都冇乜點錯,拎不唔拎的轉變,乞人憎。

香港仲有一條拎,一樣咁乞人憎,叫領匯(0823),英文叫Link REIT,早排學人搞搞新意思,推出所謂「尋味時光」的宣傳活動,出晒飲食指南上晒Facebook,推廣旗下商場老字號美食,原意係淡化領匯迫死迫走小商戶的冷漠形象,點知引爆反效果,網民「尋你那個味」之聲此起彼落,可見領匯公眾形象有幾低落。

最唔受公眾歡迎的公司,往往亦係最受投資者歡迎的公司,領匯05年底上市,每股10.3元(港元,下同),最近股價已經突破30蚊,未計股息回報已經近兩倍,計埋過去六七年的股息分派,回報率更加接近250%。

呢個其實又係香港政府的優良記錄,之前已經講過,港府拎資產出街賣,由盈富基金(2800)港鐵(0066)再到領匯,由五隧一橋到iBond,暫時未試過要投資者損手,件件又平又靚。

當年香港面對結構性財赤,打住「大市場小政府」招牌,變賣家當幫補生計,今日香港公共理財哲學大有逆轉之勢,政府總部都搬咗去添馬艦,在一個好似「門」字的甲級寫字樓,掛個「小」字就唔係咁好睇,候任特首梁振英已經講明,要改變「小政府」的做法,要大有為,早排打開報紙,見到梁振英又拎住張摺櫈四圍走,被街坊問到有冇可能回購領匯,降低公屋商舖租金及貨品價格時,竟然話有得諗,會認真研究回購領匯的可能咁話,嚇咗一跳。

上市之後,領匯總資產已經膨脹一倍,主要來自由公轉私、翻新門面所釋放的物業價值,近年亦開始併購毗鄰的同級零售物業,領匯擁有全港最大的零售商場面積,在大眾化市場搵食,可以想像,呢隻怪獸出現後,唔單止屋邨小商戶,左右隔離的同類商場,同様冇啖好食,好似信和(0083)將軍澳海悅豪園商場,唔夠領匯爭,不如賣盤俾佢,領匯越膨脹,規模效益越大,亦可能出現越多併購機會。

領匯最新市值超過700個億,股價對資產淨值,近年長期處於溢價,新世界發展(0017)市值反而唔夠600億,屋邨街市停車場,竟然仲值錢過一間又百貨又豪宅的綜合企業,除咗話新世界管理唔見得人,亦見到領匯已具備晉身籃籌的實力。當日私營化政府賣到一股不留,領匯主要股東都係大型基金,流通量高,政府低賣高買,今日要回購所有股份,3成溢價好未,都要成千億,財政儲備就冇咗六份一,唔單止係「大動作」,直頭係超高難度動作,咪玩啦。

房委會近幾年的商業物業組合,至2010年3月,已經又增加到近17萬平方米水平,泊車位2萬幾個,復建居屋增建公屋,作為大眾化市場的包租公,房委會又可以同領匯拗手瓜,今日全面回購領匯,可能性等如零,政府最可以做的,只係利用房委會重新膨脹的物業組合,重新揹起政府津貼商戶租金這項隱性福利,將領匯呢個親生仔一手打殘,以政策風險扭轉市場對領匯前景的樂觀印象,先至會出現回購的契機,呢個亦係領匯股東需要留意的可能性。

假如回購領匯,前題是壓抑價格減輕民生負擔,梁振英又並非口噏噏當秘笈的話,動用財政儲備進行「公營化」的最可行目標,唔係領匯,而係港鐵。

橫掂近年沙中線、港深廣高鐵等大型鐵路項目,都係納稅人而唔係港鐵出錢,港鐵作為上市公司的融資功能從來冇好好利用。領匯市值超過700個億,百分百街貨,港鐵政府持股以外只有25%街貨,市值都係360億元,回購港鐵呢條冚家拎,用錢少啲,難度低啲,又更加多人拍手掌,更加實際囉。

(順叔有事離港,周三及周四財經茄哩啡專欄,由阿瞬代筆兩天。)

關連文章:
1. 抽水兩條拎(上)(下)

4 則留言:

  1. Uncle Shun, you good fd ar Shun's articles on stocks seems good compliment to your articles on politics and econ. It will be good to have both of you to share in am730 daily.

    Reader A

    回覆刪除
    回覆
    1. 唉,如果有得揀,禾都想寫少啲,餐餐開飯,肯定唔會日日有料到...阿瞬都整緊個BLOG,遲啲POST條LINK上嚟...

      刪除
    2. 完全同意阿瞬的觀點。今日領匯升值三倍其實有好大原因是翻身了舊商場,做了好多投資應該做但是政府不應該做的事。你話要打爛一個多左人流的好商場變反個後欄小販檔,邊有可能?就算梁同志想鬥地主都無可能做呢的有破壞無建設的事。

      最可能的是阿爺發功,通過新法例控制壟斷或商場租金鋪面翻新大小比例。此法可以減少民怨而不費多少錢,做到回購領匯也做不到的。

      我認為地鐵公有化會有一些政治上的難度。挺港三十六條就有意招攬港鐵回國發展內地地鐵,以公司身份比較容易改變內地貪腐管理。香港如果政府立法改變可加可減機制(或以政府補貼方式補償私人投資者的損失),可以做到減低民怨但不需過分干預現有體制。

      刪除
    3. 師兄,順叔和阿瞬哥應該是兩個冷黎,此文有關領匯的應是順叔,此站的站長。

      Reader A

      刪除