2010年1月8日星期五

和黃十年

(刊於2010年1月8日am730)

(標題為後期改動)

過去十年,唔少香港人在大陸搵到大錢,不過香港最有錢果個,反而錯失咗大陸黃金十年。試下想像,和黃(0013)十年前賣橙之後,千億利潤搣多少投資中國,而唔係留在英國燒錢攪3G,今日和黃應該值幾多錢。

全球大趨勢,銀紙講普通話,傳統藍籌開拓中國唔夠進取,投資價值絕大多數不進反退。十年來唔少分析員唱好和黃,最後都係反底唔成功,連09年最大力唱好嘅BNP,今個星期都要曲線唱淡,一面話城哥頻頻增持利好兼有大動作,一面大幅調底目標價。

大股東持股量變化,無錯,好多時代表本身對公司信心,不過未必可以應用在誠哥身上,因為佢係個單邊大好友。睇兩個半月,誠哥增持18次,好似好激,但拉長十年睇,誠哥一股長實和黃股份都未沽過,翻查聯交所記錄,長和系是但一個在任董事,都冇減持記錄。夾硬話跟手有大動作,呢樣全世界已經知道,和黃計劃在大陸上市,換句話講,誠哥頻頻增持,可能其實係為左十幾二十年以嚟,第一次減持做準備。

拉闊啲睇,投資者其實應該問,今日連GOOGLE都加入移動通訊市場,係咪代表新嘅電訊消費模式,即將出現,發達經濟電訊公司,股價殘足十年,係咪時候反底,再拉闊啲,就要問下今時今日,連華創(0291)都有個中國零售主題概念,瓣瓣有啲嘅綜合企業,又係咪已經過時。