2012年6月23日星期六

屎劇之王


唔撚係啩...

從政要「知所進退」,所以近年行開去外國讀吓書,仕途縱失意,欲東山再起,竟有南山捷徑,睇吓葉劉就知道,不過,林公公交出呢場屎戲之後,佢個神學學位,可以轉讀PHD了...

伸延閱讀:
1. 潮州怒漢(呢啲先叫做忘我真情演出)

2012年6月22日星期五

燒賣數簿



恒大就恒大,燒賣就燒賣,恒大地產(3333)成為「快閃空軍」最新狙擊對象,呢鑊前中國首富許家印,真係被人燒埋數簿...

唔係話恒大盤數特別信得過,不過,如果閣下真係有鐵證如山的堅料,有個無懈可擊的「Short Idea」,又點會花時間寫一份足足57頁的「研究報告」,仲要公諸於世免費任睇,CitronResearch唱淡恒大的理據,查實可以應用在9成以上的上市內房股,都係嗰句,做淡容易唱好難...

關連文章:
1. 快閃空軍
2. 一年恒大(上)(下)
3. 恒大燒賣(上)(下)
4. 恒大前傳

伸延閱讀:
1. Citron Research: Evergrande Real Estate Group

回購港鐵

如果港府全面回購港鐵(0066)流通股份,形容呢個動作,可以叫做「TAKE PRIVATE」,又或者「RE-NATIONALIZE」,唔可以係「PRIVATIZE」囉...

「私有化」、「公營化」、「國有化」...公私難分,文字表達都已經搞到唔清唔楚,現實世界更加唔使講,亦官亦商,非禽非獸,最近越來越多人認同,政府應該回購呢條冚家「拎」,如果財經茄哩啡開盤,唔止25%咁冷囉...

瑞信6月20日港鐵研究報告

關連文章:
1. 抽水兩條拎(下)
2. 治港鐵道(上)(中)(下)
3. 地主鐵路(上)、(下)

伸延閱讀:
1. 金融雲端:港鐵不如開倒車

樓控心戰

今期啱啱返香港,未入局,講吓大陸樓市。

早幾日爬返鄉下,得閒無事睇吓樓,第一次見識到內地新樓銷售的場面。香港樓盤開售,老馮冇需要將客仔當係人,銷售處變成壓力煲,佔盡首次置業人士在物業市場投資經驗不足的著數,內地發展商好學唔學,賣樓花各種去貨手段,分分鐘已經青出於藍。

08年阿公救國救地球,放寬地產市場宏調後,樓價暴升,跑贏股市幾條長安大街,今次唔少地產商亦玩同樣心理戰,開口埋口明示暗示「房價見低」、「調控鬆綁」等訊號,於是新華社等官方傳媒,三日唔埋就大字標題,講到明「房價將繼續合理回歸」,一個星期內,仲搞到人民銀行等四大委,排隊出嚟澄清樓市調控方向不變。

類似官樣文章,近兩年已經出現無數次,真係咁有效率,又何需日講夜講;如果有一個既定的政策方向,就唔使三年唔埋兩年就嚟個「國N條」,就樓市政策大做文章,房策鬆緊咁多故仔講,因為大家睇死呢家嘢,查實係阿公調控經濟最有效率的政策工具,經濟唔好,就會出現樓市鬆綁呢個「傳統節目」。聽講日前全國政府常委會議,甚至有人提案放鬆一線城市高級住宅的限購政策,中央大大聲宏調,地方靜靜雞微調,刺激樓市變成刺激經濟的最後救命一招,好似全世界都等緊阿公頂唔住壓力,鬆樓控穩增長。

樓價可升可跌,政府高官員公開評論樓市,最緊要講得清楚政策方向,講到樓價高低問題,就等如將政府威信押在難以預測的市場價格,例如97年的香港特首董建華,回歸冇耐公開建議市民唔好心急買樓,結果樓價續升,98年又話可以考慮置業,結果樓價勁跌,成為董伯伯民望急跌的致命傷之一。

可能中國太大,從來冇一個客觀的樓價指標,面對呢個敏感議題,國務院總理溫家寶毫不錫身,舊年初第一次提出要「房價合理回歸」,有人數過,同一句說話,溫總近兩年公開重覆五次,驚死國人收唔到阿公要做低樓價呢個政策訊號。

不過你有你講,根據人民銀行第二季度調查,68.5%成受訪居民認為房價過高,「難以接受」,更大鑊者,有15.7%受訪者表示,未來3個月準備入市買樓,置業意欲比例創年半新高,既係話「房價合理回歸」的政策,同經濟現實仲有一大截距離,同時亦越嚟越多人,唔相信阿公調控樓市的決心及能力,焗住跳入火坑。

唔單止係買樓人士,從幾間最高負債的香港上市內房企業的進取作風,不難看出,好多發展商老闆,都認定阿公調控只係得個講字,例如綠城中國(3900)老闆宋衛平,賣身引入九倉(0004)做策略股東時坦白表示,根據以往房市調控的軌跡,睇死最新的緊縮政策,最多半年至一年多,結果一調接近兩年仲未結束,時間之長超出預期,將綠城迫進一個「不曉得」的經營環境,最後唯有認輸。

綠城賭得大,去貨慢,冇坐貨持久力,樓市調控一年半就認輸,其他冇賭得咁大,或者仲可以鬥平鬥快去貨的發展商,應該仲係坐定粒六,「房價合理回歸」只係出口術,亦唔會相信中央會調死樓市,換句話講,暫時冇人相信,目前限購令等壓抑樓價措施,會係既定常態政策,捱得過,雨過天清就會冇事。

對於溫總及現屆中央政府,「房價合理回歸」,等如押上咗自己的管治誠信,房市唔出現一個合理的調整,可能會被人唱一世,呢個政策訊號是否只是臨尾出口術,講兩年就收工,定係有延續性的既定政策,十八大開波就有分曉。

2012年6月19日星期二

抽水兩條拎(下)


上回講咗金管局前總裁任志剛條Currency Link,聯繫匯率命根咁拎足廿幾年,在其位不謀其政,耍足香港人十幾年,今日忽然建議檢討聯匯,就算時機及建議都冇乜點錯,拎不唔拎的轉變,乞人憎。

香港仲有一條拎,一樣咁乞人憎,叫領匯(0823),英文叫Link REIT,早排學人搞搞新意思,推出所謂「尋味時光」的宣傳活動,出晒飲食指南上晒Facebook,推廣旗下商場老字號美食,原意係淡化領匯迫死迫走小商戶的冷漠形象,點知引爆反效果,網民「尋你那個味」之聲此起彼落,可見領匯公眾形象有幾低落。

最唔受公眾歡迎的公司,往往亦係最受投資者歡迎的公司,領匯05年底上市,每股10.3元(港元,下同),最近股價已經突破30蚊,未計股息回報已經近兩倍,計埋過去六七年的股息分派,回報率更加接近250%。

呢個其實又係香港政府的優良記錄,之前已經講過,港府拎資產出街賣,由盈富基金(2800)港鐵(0066)再到領匯,由五隧一橋到iBond,暫時未試過要投資者損手,件件又平又靚。

當年香港面對結構性財赤,打住「大市場小政府」招牌,變賣家當幫補生計,今日香港公共理財哲學大有逆轉之勢,政府總部都搬咗去添馬艦,在一個好似「門」字的甲級寫字樓,掛個「小」字就唔係咁好睇,候任特首梁振英已經講明,要改變「小政府」的做法,要大有為,早排打開報紙,見到梁振英又拎住張摺櫈四圍走,被街坊問到有冇可能回購領匯,降低公屋商舖租金及貨品價格時,竟然話有得諗,會認真研究回購領匯的可能咁話,嚇咗一跳。

上市之後,領匯總資產已經膨脹一倍,主要來自由公轉私、翻新門面所釋放的物業價值,近年亦開始併購毗鄰的同級零售物業,領匯擁有全港最大的零售商場面積,在大眾化市場搵食,可以想像,呢隻怪獸出現後,唔單止屋邨小商戶,左右隔離的同類商場,同様冇啖好食,好似信和(0083)將軍澳海悅豪園商場,唔夠領匯爭,不如賣盤俾佢,領匯越膨脹,規模效益越大,亦可能出現越多併購機會。

領匯最新市值超過700個億,股價對資產淨值,近年長期處於溢價,新世界發展(0017)市值反而唔夠600億,屋邨街市停車場,竟然仲值錢過一間又百貨又豪宅的綜合企業,除咗話新世界管理唔見得人,亦見到領匯已具備晉身籃籌的實力。當日私營化政府賣到一股不留,領匯主要股東都係大型基金,流通量高,政府低賣高買,今日要回購所有股份,3成溢價好未,都要成千億,財政儲備就冇咗六份一,唔單止係「大動作」,直頭係超高難度動作,咪玩啦。

房委會近幾年的商業物業組合,至2010年3月,已經又增加到近17萬平方米水平,泊車位2萬幾個,復建居屋增建公屋,作為大眾化市場的包租公,房委會又可以同領匯拗手瓜,今日全面回購領匯,可能性等如零,政府最可以做的,只係利用房委會重新膨脹的物業組合,重新揹起政府津貼商戶租金這項隱性福利,將領匯呢個親生仔一手打殘,以政策風險扭轉市場對領匯前景的樂觀印象,先至會出現回購的契機,呢個亦係領匯股東需要留意的可能性。

假如回購領匯,前題是壓抑價格減輕民生負擔,梁振英又並非口噏噏當秘笈的話,動用財政儲備進行「公營化」的最可行目標,唔係領匯,而係港鐵。

橫掂近年沙中線、港深廣高鐵等大型鐵路項目,都係納稅人而唔係港鐵出錢,港鐵作為上市公司的融資功能從來冇好好利用。領匯市值超過700個億,百分百街貨,港鐵政府持股以外只有25%街貨,市值都係360億元,回購港鐵呢條冚家拎,用錢少啲,難度低啲,又更加多人拍手掌,更加實際囉。

(順叔有事離港,周三及周四財經茄哩啡專欄,由阿瞬代筆兩天。)

關連文章:
1. 抽水兩條拎(上)(下)

2012年6月18日星期一

抽水兩條拎(上)


今期睇睇,香港幾乎冚世界家家戶戶都去之而後快的兩條拎。

第一條,聯繫匯率呢條Currency link,前金融管理局總裁任志剛,有今生冇來世死守十幾廿年的的命根,退咗休做善事唔去賣旗,失驚無神又高談闊論「香港貨幣體制的未來」。

之前講過,「脫鈎」同埋「港獨」,屬於香港經濟政治上最敏感的兩個議題,講都唔講得,行長長官曾蔭權就講過,邊個提親改變聯匯呢條拎,佢就「兜巴星」,當奴仲有兩個禮拜任期,如果坐言起行,公開用力,正手反手,冚任志剛個咀幾嘢,民望肯定谷低反彈。

任志剛份所謂「學術論文」出街之後,上到現政府高官,下至財經茄哩啡,政壇左中右,無論識唔識金融,個個冷嘲熱諷,你可以話任志剛言論仲好有份量,但係又幾時見過一位公眾人物,公開提出一個唔少香港人支持的建議,會引起全城負評,好簡單,任志剛建議檢討聯匯、引發公眾關心討論這個遲早出現的大約,冇人會話唔啱,不過一個掌管金管局16年、車牌號碼都掛住「AM78」的人打倒昨日之我,呢個遲來的動作,特別乞人憎囉。

任志剛話身在其位時,「不便」表達檢討聯匯的立場,大佬,金管局被稱為「獨立王國」,任志剛被稱為「金融沙皇」,花名唔會改錯,任志剛當年冇任期限制,長官意志可以自己動用納稅人錢在國金頂樓自置物業,坐在金融雲端惡足16年,咁多年嚟,有權有力掂聯繫匯率貞節牌坊的人,全香港只有一個,就係未退休時的任志剛,在其位不謀其政,「任總」都唔方便,仲有邊個方便?

任志剛又話選擇在新舊特首權力交接期間發表有關論文,冇政治目的,呢句說話,好多人會信,因為佢老兄的政治智慧,就算唔接近零,都唔高得去邊。任志剛鴻文裡面有句,「多年來,近觀微察政治人物的言行舉止,讓我對政治敬而遠之」,真係咁有智慧咁憎政治,就唔應該參與特首跑馬仔呢淌混水,本來地位超然,家陣老婦失貞,呢啲咪叫政治智慧囉。

呢單嘢大家唔使睇得太複雜,更加唔需要浪費時間講陰謀論,一個頭都白晒但係仍然大唔透的大細路,認叻幾十年,又點會接受自己只係一個二打六,被人跣咗一鑊,唔忿氣發出噪音吸引吓注意力,又或者陰陰濕濕在背後閹同學一嘢以為係報復,可以理解。

當然啦,特首選舉之後,任志剛在沙田「鄭裕彤樓」閉關幾個月寫出嚟的幾十版字,香港人都應該望吓,不過如果講到水平問題,大家就不如睇吓,金管局前副總裁黎定德(Tony Latter)嗰本《Hong Kong’s Money: The History, Logic and Operation of the Currency Peg》,有說服力好多囉。

拎嚟拎去拎不清,如果冇興趣睇金融八股,亦無謂花時間,睇一樣嘢就得,人仔兌港元的匯價走勢,2007年1月,人仔兌港元,自1994年以來,第一次突破一算,去到今日,差唔多100兌125,過去5年時間,內地同胞購買力增加四份一,嚟香港掃貨變化75折,香港的奶妢海味樓價又點會唔貴,任志剛咪又係年年同香港人講,匯率同物價冇關係?

任志剛「任一招」的花名,亦係冇改錯的,攬住聯繫匯率廿幾年,只係識在同一個貨幣政策環境,在位時怕亂怕揹鑊,冇勇氣做大動,今日拍拍屁股走人,又叫人要有勇氣面對改變,可能個個高官都係冇得留低,良心先會迴光反照。

講到尾,阿水都知道,聯匯遲早要改,步伐取決於人民幣國際化的步伐,任志剛今日帶頭帶起討論,都唔算壞事,當年佢老哥自認係「中央銀行家」時,都特別得閒特別多咀,周周一「觀點」,今後如果佢老人家在自己網誌,個個星期都寫篇嘢,同香港市民及散戶,解釋吓改變聯匯的影響、要做乜嘢準備,順叔就信佢真心為香港市民謀福祉。

下回再續,第二條拎:Link REIT,領匯(0823)

關連文章:
1. 抽水兩條拎(