2012年3月23日星期五

次輪好戲(下)

先嚟一個同場加映,各位觀眾:

ICAC大踢爆: 許仕仁監制幕後大戲

上回講到,幾個當年幫行政長官曾蔭權上位兼冧庄的人,除咗永遠「兩袖清風」的肥龍許仕仁,其他核心人物,好似東亞(0023)李國寶、金管局總裁陳德霖,政界商場都出現突破性發展。

權力遊戲遊戲幾精采都好,局外人,要過一段時間,等所有人事起跌沉澱一下,先可以睇到大概輪廓,㷫烚烚當時,好多嘢會忽略咗。舉個例,香港今日仲有好多人相信,03年七一遊行,係導致董建華的原因,忘記咗,香港上一輪權力集團的更替,董落曾上,戰況有幾激烈。

03年50萬人七一遊行,董建華都未覺腳痛,仲可以「自由行」加「屍爬」(CEPA),香港經濟甚至有啲起色,但係2004年聖誕節之前,房委會分柝領匯(0823)撻Q,就成為老董背上最後一根稻草,兩三個月就腳痛。司法覆核挑戰領匯上市這一役,除咗要爛熟相關法律知識,仲要精通政府行政程序,「出錢」兼出力的「靈魂」人物,正正是啱啱在商台被封咪的名咀鄭經瀚。

當年商台續牌跟名咀封咪,發生時間出奇地巧合,唔使問阿桂,背後有人刻意無意間,將兩者拉埋一齊,例如縮短牌照年期作威脅,不過,呢兩件事,同香港上一輪權力之巔的拗手瓜,發生時間亦出奇地巧合。言論自由唔單止係香港價值,亦係普世價值,最重要係,攞住支咪嗰個,為咩人發聲,劃公仔劃出腸就太核突,發動政變的時候,搵軍隊控制電台電視台,其實亦係對新聞自由的終極干預。

共產黨雖然在中國一黨專政,但唔喺香港「存在」;選舉法其中一個最荒謬設計,行政長官唔可以有政黨背景,所以香港權力之巔,唔會有政黨更替,只有權力集團爭櫈仔,捧咗一個代理人做行政長官,身邊人以後好辦事,當然,亦要講本身有冇牙力,例如在05年之後,東亞在內地發展迅速,內地銀行盈利增長平均40%,但東亞純利舊年冇增長,冇獨立帳目,亦睇唔到東亞發展內地業務揹多咗咩風險,東亞主席李國寶,如果呢期做唔到「造王者」,兩位公子就要爭氣啲,未來五年做靚盤數,避免黃雀在後成為被狙擊目標。

今期特首選舉,押注落梁振英的大孖沙,最初為數不多,最中堅份子,就係恒隆(0101)主席陳啟宗,無獨有偶,恒隆策略同東亞一樣,在內地晒泠,如果梁振英跑出,以「首席政治官」(Chief Political Office)自居的陳啟宗,最低限度,可以比以前更牙擦,吔文吔武。

當然啦,次輪好戲,又點會少得新地(0016)

準確時間已經唔記得,大約9月左右,梁營搞咗個「富豪夜宴」,地產同銀行大孖沙,幾乎冇人俾臉出席,只有兩個主人家,一個係陳啟宗,一個就係新地前主席郭炳湘,之前財經茄哩啡講過,特首選舉之後,可能到新地有新戲上演,估唔到咁快今個星期已經開畫。

新地日前宣布,開國功臣兼執行董事陳鉅源,被廉政公署拘留,請留意,係「拘留」,懷疑涉及觸犯防止賄賂條例,呢種事情,同埋講到咁白的通告,好少在大型藍籌身上發生,廉政公署做嘢原來咁快手,一個星期都唔等得,要在特首選舉前做嘢,香港,原來仲有ICAC。

郭氏三兄弟,一個挺梁,兩位細佬撐唐,今次選情激烈,唔知有冇人需要轉軚,從正面角度睇,可能成為新地管理層,重新一團和氣的「導火線」都唔定呢。

講咗咁多,其實都係因為今期行政長官選舉太熱鬧,吹吓水,大家聽吓就算,今過呢,今次頭場大戲已經咁大龍鳳,次輪好戲,應該唔會好似05年嗰劑咁收收埋埋,好多嘢會即時浮上面,好簡單,9月又立法會選舉,大家擔定櫈仔,繼續睇好戲。


關連文章:
1. 次輪好戲(上)(下)

伸延閱讀:
1. 財經茄哩啡: 新地之料(外篇)
2. 壹周刊: 新地太子復仇記
3. 蘋果日報: 許仕仁住新地樓手尾長
4. 東方日報: 許仕仁否認受查傳聞

2012年3月22日星期四

次輪好戲(上)

香港政壇近排太多大戲,仲要套套咁精采,搞到順叔事事評論員上身,差啲忘記咗作為財經茄哩啡的老本行,業績期都冇時間望到幾多張成績表,乾溏,冇貨交,今期唯有半政半經,圍住行政長官選舉呢個權力遊戲,睇睇周邊有乜人和事,吹吓水炒吓雜錦。

溫故知新,講吓現任特首,在商界好多朋友的曾蔭權先。當奴選過兩次特首,05年嗰次,董建華腳痛,當奴開心到吹口哨,自動當選,攝位做埋老董餘下兩年任期,07年競選連任,對手得條袋巾梁家傑,冇醜聞冇得打,悶到抽筋下喊住繼打呢份工。

雖然連選兩屆無驚無險,但係幫當奴出錢出計,擔擔抬抬都總會有著數,例如陳德霖咁,金管局出名高薪厚職兼唔使做,05年竟然劈炮,唔做副總裁,幫當奴助選,跟住幫渣打(2888)打吓工,搞吓「智經」智囊,又做吓特首辦大內總管,當奴成功冧庄,攞命陳修成正果強勢回朝,09年坐正國金頂樓金融雲端。

攞命陳「中年靜修」,05至09年離開金管局呢個白鴿轉,進退認真精采,如果唔係,任志剛可能到現家都未退休,打破埋聯儲局前主席格林斯潘,成為任期最長的「中央銀行家」。任總做足16年,攞命陳人工冇咁高,更加有5年任期,香港改朝換代,2013年,唔知到時聯繫匯率仲喺唔喺度,金管局又使唔使再執位。

大家仲記唔得許仕仁?呢位出晒名的「橋王」,斷估當年幫當奴出咗唔少屎橋絕橋,可能係真正的「造王者」(Kingmaker),但亦係最冇「著數」的一個,最少大家睇唔到,只係做咗兩年過渡期政務司司長,差唔多做義工咁,過吓癮就飄然而去,不帶走一絲雲采,認真高。

許仕仁深諳進退之道,所以市場曾經傳聞,攞命陳進出金管局的幾步棋,都係許仕仁傳授,甚至有人傳過,當年佢在新地(0016)董事局,獻計迫前主席郭炳湘休假,呢啲嘢都係以訛傳訛,新地曾經隆重其事,發表聲明否認,許仕仁曾經為新地董事局變動提供任何意見。

當然啦,講到香港特首的「造王者」,又點會少得東亞(0023)主席兼行政總裁李國寶,佢老人家做嘢好似做上癒,除咗退休之期越押越後,做熱門特首競選人的競選辦主任亦做到不亦樂乎,幫當奴連做兩屆,今次又親自上陣撐唐英年。

不過呢,今次特首選舉,唔係好似上屆咁,一個大衛打十個歌利亞,真係出晒刀仔,寶寶貝呢啲藍血(Blue Blood)人,當然唔係好慣,仲有一樣奇怪事,李國寶力撐唐英年到底,但係佢背後的李氏家族,政治取態都好自由,前行政會議成員李國章,原來支持唐唐對家梁振英,仲幫佢做埋證人,唔話得。

東亞的李氏家族,唔係香港最有錢的「李」,但肯定最Blue Blood,五代皆昌,由經營生意到在政壇打滾,肯定有一手,今次李國寶同李國章,一個挺唐一個撐梁,唔知係大家望族分散風險的投注策略,定係代表東亞李氏家族,其實唔係咁槍口一致,如果東亞未來需要面對敵意收購,又唔知會點。

李國寶當日幫當奴助選,仲係籌款大隊長,負責揼大孖沙心口要錢,兩次都籌得超過2千萬港銀,籌錢又出力,當奴坐正之後,李國寶亦入埋行政會議,東亞在內地盤生意,亦越做越大,05至07年,就成為東亞最風光的兩三年。

公平啲講句,以李國寶級數,雖然做立法會幾十年三點不露,就算冇幫當奴助選,做行政會議成員亦一啲都唔失禮,不過呢,如果唔計滙控(0005)交通銀行(3328)的投資,東亞而家在內地盤生意,係香港銀行當中最大一間,擴張生意咁順利,同政治人脈多少有啲關係,例如搵人向地方政府辦事人打個照呼,呢啲已經係最大的無形價值。

下回再續。

關連文章:
1. 次輪好戲(上)(下)

伸延閱讀:
1. 財經茄哩啡: 新地之料(外篇)
2. 壹周刊: 新地太子復仇記
3. 蘋果日報: 許仕仁住新地樓手尾長
4. 東方日報: 許仕仁否認受查傳聞

唐唐又呃人

唐唐早兩日在電台講,自己本來好口密,但係梁振英提起「疏化」呢一句說話,「撩㷫」咗,先至踢爆行政會議機密。

今日在「唐生大地震」facebook,有網友提起呢單嘢,順叔走睇返原本片段,屌,唐唐原來又講大話,睇睇當日辯辯時,自由搏擊環節最開始的UNCUT片段:


Timecode/正確時序:
0:50 梁振英主場開始
1:27 唐英年嘗試踢爆商台續牌黑幕
1:57 唐英年發言被梁振英引用主場權利打斷
2:21 梁振英「疏化論」
3:16 唐英年主場,再爆商台續牌機密

從呢個時序,可以見到,唐唐一進入互相質詢環節,已經想爆料,最開始時候,仲緊張到起痰,咩先撩者賤,又係另一句大話而矣...

當然啦,梁振英究竟有冇講過有關言論,先係重點,呢方面,順叔相信唐唐多啲。

可能兩個都係大話精,拔,事實就係,其中一個講大話講得好屎,每次開聲都係以柒告終...

2012年3月21日星期三

四萬炮發


好想知道,如果華叔在生,會做乜嘢...

公用功用(下)

經典煤氣廣告

上回講到,中電(0002)在政治大時代買政治保險,97年已經有前科,曾經搵中信泰富(0267)入股兩成,最新拍住南方電網,計劃收購美國埃克森美孚在青山發電的60%股權。

如果「公眾利益」可以凌駕行政會議保密制度,咁「公眾利益」更應該凌駕兩電利潤管制的商業機密,所謂「規管透明度高」喎,大佬,只係相對兩電而矣,香港人其實矇查查,以目前兩電公開的幾條大數,講咩股本回報ROE,多餘,因為從來冇人知道實際資本開支項目有啲乜東東。

越難打破的壟斷,涉及既得利益越巨大,無事無幹,埃克森美孚點會輕易撤出香港電力呢個「規管透明度高」的市場,呢單刁以百億港銀計,應該屬於當年香港電訊之後,最巨型的本地併購個案,賣到乜價錢、南方電網佔幾大份,可以知道買賣雙方攻防進退的步署。

查實香港玩到今時今日,就算開放市場,仲有邊個有財力加入競爭,國企是唯一有經濟實力亦有政治誘因加入戰團的新力軍,五大國企發電公司,作為內地公用股,真係被阿公用到盡,為公眾服務蝕到眼光光,望住香港「規管透明度高」的電力市場,應該個個都想香港會開放電網,以內地成本賣電嚟香港。除咗改變遊戲規劃,仲可以拆龍門,分開發電及輸電市場,南方電網一定會拍爛手掌。

埃克森美孚等幾間外資油公司,同樣被視為壟斷標誌,香港人習慣將目光放在加油站,油公司在香港公用事業市場燃料供應商的角色,冇乜人留意,例如兩電發電的主要燃料,相信就係外資油公司,又例如中華煤氣(0003)咁,所謂「煤氣」,主要由石腦油提煉,相信主要供應商,亦係埃克森美孚等外資油公司。

煤氣講咗要轉用天然氣好耐,中石油(0857)中石化(0386),吼住香港市場更耐。中國話要西氣東輸,向香港供應天然氣,更加係「治港36條」之一,阿公咁多天然氣,又話鼓勵全國多啲使用,香港已經冇乜理由長年從外國輸入石腦油或者天然氣,呢個唔知係咪埃克森美孚有意撤出香港市場原因之一,再放遠啲睇,香港直接燒天然氣,煤氣唔再變成獨家生意,絕對有可能,難度仲低過打破兩電壟斷,既冇利潤管制協議,新建住宅加個儲氣設備已經搞掂,改變少少賣地條款,煤氣壟斷8成市場地位,即時可以變成97年前的香港電訊。

兩電一煤,壟斷香港公用事業幾十年,一直以來,都是增長穩定的收息對象,不過未來可能齊齊要面對遊戲規則的大改變,習慣長坐呢幾隻嘢的投資者,唔好意思,就算對政治冷感,未來都要焗住關心吓政治洗牌,公用股繼續會係公用股,不過,呢個「公」字,多咗「阿公」的味道。

改變遊戲規則,為國企南下開路,既可以加強對香港經濟命脈的控制,亦回應咗香港人日益高漲的反壟斷反霸權素求,大大增加管治牙力及認受性,俾你做智囊,你都會彈呢條橋俾中央政府,俾你做中央政府,寧願國企蝕章少少,都會打呢張牌。

在香港經濟命脈,注入更多國企力量,同自由行投資移民造成的人口互換,同擁抱香港娛樂圈造成的文化大同,效果及目的,都指向同一個方向,就係中港社會經濟文化各領域的進一步同化(大家去吓新彊就知道發生緊乜事),到香港宅男唔鐘意靚模只愛北方佳麗,香港電影圈唔再識得拍香港電影,「一國兩制」就會變成一個無需存在的議題。

呢個算唔算係一種威脅,順叔唔知,只係知道,香港既得利益者而家先高舉一國兩際,已經遲咗,今日香港人唔鐘意唐英年的情緒,套用何俊仁一句,就係「香港人受夠了」,順叔早排在Youtube,剪咗條「唐英年金句20年」,頭一段片其實係惡搞剪接,老屈唐英年,但係,而家香港的制度,絕對唔係一個好的制度,睇唔到任何理由,再去強化呢個制度。

關連文章:
1. 公用功用(上)(中)(下)

2012年3月20日星期二

依依俄俄

除咗湯顯明忽現大將之風,老廉拘留新地(0016)陳鉅源之外,近排股壇仲有一單奇怪事。

俄鋁(0486)。

上星期五,俄鋁公布,委任張震遠做主席。(俄鋁通告)

張震遠做得梁振英競選辦公室主任,早排缺席流浮山飯局,因為身在英國。選戰入直路,心戰室統帥竟然去咗倫敦,究竟有乜大茶飯,對張震遠嚟講緊要得過香港特首選舉,諗翻轉頭,好可能就係傾俄鋁單嘢。

俄鋁呢隻嘢有幾重要,可以諗吓一樣嘢,過去咁多年,有幾多個俄羅斯元首,曾經訪問香港?答案係只有一個,普京條靚,梅德韋杰夫,舊年嚟咗香港。(梅德韋杰夫訪港YOUTUBE視頻)

香港冇外交,俄鋁在香港,係中俄關係的一個神秘標誌,無論俄鋁背後代表咩政經利益關係,人哋放得袋錢落你個場,你就要搵個信得過的睇場,所以,俄鋁其中一個非執行獨立董事,係香港700萬人當中,中央政府最信得過的梁愛詩(賭王分燊家,都係詩姐出面做魯仲連兼信差)。

如果在中央政府眼中,張震遠的可信程度,拍得住詩姐,咁梁振英即係更加信得過?

差啲唔記得,星期一,張震遠之前另一個奇怪東家,泰山石化(1192)宣布,因為欠債,可能需要引入新股東,控股權有機會易手...(泰山石化通告)

張震遠搞泰山石化搞到唔湯唔水,商品交易所長年TRADE空氣,市建局起埋晒啲「華而不實貴到無倫」的樓,呢幾份成績表,樣樣都炒得,但繼續做「公職王」,7月之後可能再上一層樓,唔係「自己友」,真係做過McKinsey識飛咩...

新地之料(外篇)

香港,原來仲有ICAC...

之前講過幾次,如果梁振英跑出,特首混戰之後,好可能輪到新地(0016)上演大戲,估唔到咁快,新地開國功臣陳鉅源,被ICAC拘留,請留意,係「拘留」,唔係飲咖啡協助調查。(新地通告

根據明報報道,呢單嘢,源於郭炳湘在2008年5月入法院控告其兩名弟弟及一眾新地董事所披露的質疑,即新地以高於賣家叫價買入一幅位於大圍香粉寮的地皮,賣家由執董陳鉅源介紹。

廉政專員湯顯明,作為特區政府「主要官員」之一,上次知道老廉有可能要調查老闆曾蔭權,第一時間話識得黃楚標,精過鬼,將自己排除於政治漩渦之後,同朋友打吓哥爾夫就唔使做嘢,下次要搵個只係識上網的宅男做廉政專員了,一個毫無大將之風的廉政專員,選擇在呢個時候,忽然回勇,拘留大藍籌高層,呢份吉屎,唔知邊度嚟。

敲山震虎,老廉要郁陳鉅源,點解唔可以等多一個星期,3月25日之後先做嘢?老廉呢個時候出手,挺唐的地產大孖沙,仲有班鄉下佬,聽到呢單嘢,斷估唔少人會震騰騰。

如此看來,阿公已經正式吹雞了...

伸延閱讀:
1. 財經茄哩啡: 另起爐灶(可以只係睇最後兩段...)
2. 財經茄哩啡: 新地之料(上)(中)(下)(可以只係幫襯上篇幅改圖,同埋下篇最後幾段...)

公用功用(中)

上回講到,長和系近十年大舉投資海外,業務國際化,香港資產佔比只有15%,對中港政治風險做充對沖,根本唔存在「撤資」的需要,反而中電控股(0002)計劃夥拍南方電網,收購青山發電有限公司(于稱青電)的6成權益,更能反映壟斷公用事業的財團,對香港未來政經秩序重新洗牌的憂慮。

先講吓青電的資產規模,青電在香港擁有3個發電廠,包括全地球規模最大燃煤發電廠青山發電廠,總發電量6,908兆瓦,呢嚿中電在香港業務的發電資產,中電反而唔係大股東,持股4成,其餘股權,由美資埃克森美孚擁有。

中電最新市值大約1,600億元(港元,下同),青電6成股權,投資銀行估計最少值400億元,即係話成個青電企業價值最少666億元,留意青電只係中電在香港的發電資產,並唔包括中電輸電資產的13,000公里電纜、變電站13,000個,三間香港電廠,最後賣價如果超過中電市值三分一,唯一可能,就係買家比賣家更加心急。

青電兩大股東之間點拆數,中電向來好少透露,埃克森美孚亦好可能係香港電廠的主要燃料供應商,好難估計埃克森美孚有冇誘因離場,不過,中電有興趣收購青電權益,而經傳咗好耐,中電通告亦都表示,跟埃克森美孚已經「洽商多時」,最新出現的變數,可能在於買方,例如好似中電咁講,「南方電網在後期才加入洽商」。

中電同埋南方電網,好多方面可以話係天生一對,例如南方電網基地在華南兩廣,同中電的輸電設施,地理環境上市場有一定重疊的空間或可能,中電一直有賣電到內地,未來亦有誘因引入內地核電,配合同香港政府的減排協議。兩間巨型企業,亦各自面對「反壟斷」的壓力。

南方電網及國家電網在內地電力市場的壟斷情況,財經茄哩啡在舊年《煤電網聯動》講過,呢度唔重覆,中電及電能國際(0006)在香港,打橫各據市場一方,打直兼營產電輸電,壟斷優勢更大,兩電的壟斷地住,亦成為香港大財團「霸權」的最大標誌之一。

兩電在香港的利潤是否合理,呢個問題,唔識答,因為政府同兩電簽署咗利潤管制協議,「商業機密」竟然可以幾十年凌駕「公眾利益」,開支成本結構,唔需要攤開俾大家睇,香港人唯有靠估,點估呢,好簡單,望吓兩電舊年在700萬人口的香港賺幾多,又望吓五大國企發電公司,在13億人口的中國賺幾多,就知道兩電利潤是否合理,香港電力市場的現行監管框架又是否合理。兩電在香港長做必賺,衝出香港,其實唔係做得咁出色,例如中電在印度及澳洲市場,盈利絕對冇香港咁穩定,電能近兩年大肆投資歐洲,開頭條數好易計,要未來幾十年,好似過去香港過去幾十年咁穩陣,除非歐洲監管架構,好似香港政府咁溫柔體貼。

兩電舊年加價,加幅在利潤管制之內,香港政府唔怪自己幾年前重訂利潤協議時戇居居,反而透過公眾壓力,同兩電開天殺價落地還錢,呢個究竟係乜嘢世界。現行兩電利潤協議,去到2018年先到期,即係到咗2017年,行政長官選舉面對700萬人而唔係1,200人小圈子時,必定會成為競選議題,呢個5年後可能出現的難關,兩電冇可能睇唔到。

中電在政治大時代,買政治保險保住香港大銀袋,已經有前科,97年曾經將20%股權,出售俾當年的中資紅牌阿姑中信泰富(0267),當時講明以發展內地市場為合作基礎,最後唔知中電發現內地電力市場規管太緊計唔掂數,定係中信泰富露底原來唔係咁猛,策略聯盟好快瓦解,兩年後中電購回15%權益,中信泰富剩低中電權益其後逐漸在市場出售。

掛住睇特首選舉辯論,下回再續。

關連文章:
1. 公用功用(上)(中)(下)

2012年3月19日星期一

公用功用(上)


今期開香港公用股,睇睇幾隻既得利益集團軍代表,壟斷地位未來會唔會受到威脅。

香港政治大時袋,普通市民忽然眼界大開,見到好多以往冇可能見到的物事,好似順叔呢類財經茄哩啡,當然狂食花生,邊睇戲邊學嘢。香港大孖沙身家百億千億計,就唔會有睇戲心態,應該唔少人好擔心,政經秩序重新洗牌,被人夾住大春袋,被迫交出大銀袋。

總理溫家寶,在人大政協兩會閉幕記者會上公開表示,有信心香港能夠選出一個「多數港人所擁護的特首」,話音甫落,電能國際(0006)大老闆、長實(0001)主席李嘉誠,忽然公開表態,繼續力撐唐英年做特首,又講明就算梁振英當選,長和系都唔會「撤資」。

唐英年今日的「民望」,好大程度上,其實係香港普羅大從對大財團既得利益的情感投射,之前幾次特首選舉,誠哥都冇話公開透露自己投票取向,今次竟然赤膊上陣,無疑只會令市民對唐英年更反感,誠哥這翻「挺唐」言論,「反梁」味道更重。

上星期五的特首選舉電視辯論,可能漸覺大勢已去,唐英年表現反而出奇的輕鬆,似為絕地反擊,更似一鑊熟,為「公眾利益」抖出疑似政府機密,「踢爆」梁振英曾經講過要遲早要出動防暴警察對付香港示威者,仲有建議縮短商台續牌年期。

唐英年搬得出這兩個「自殺式」炸彈,已經完全放棄政綱上的比拼,正接在意識形態層面拗手瓜,將梁振英劃成對集會言論自由的威脅,亦把自己變成捍衛「最核心的核心價值」的選擇;將一場被喻為「地產黨對共產黨」的權力鬥爭,幻化成「中環對西環」的價值之戰。

反枱到呢個程度,差在未呃出「港人治港對黨人治港」的口號,下一場特首辯論,如果唐營唔敢引爆「香港地下黨」這個「大殺傷力武器」的更多資料,可以視為特首選舉「開始受控」的跡象。

老實講,港英年代,中國共產黨在香港活動,已經係公秘密,回歸之後變成自己地方,又點會忽然「河水不犯井水」。梁振英曾經否認自己是共產黨,但身處香港權力核心幾十年,又點會唔係重點培育的「自己人」,香港有錢佬信唔過梁振英,一來潛意識上,抗拒一個被大孖沙視為「地產經紀」的測量師,忽然成為自己老闆,二來唔知道梁振英會開邊辨,會唔會帶來政經秩序重新洗牌的可能,睇唔通,對大財團的大銀袋就是最大威脅。

誠哥夠膽公開講,就算梁振英當選,長和系都唔會撤資,原因得一個,因為根本唔存在「撤資」的需要。長和系放在香港的資產,唔夠兩成,從來冇將所有雞蛋放在同一個籃,晨早已經對沖晒政治風險。

舉個例,假如香港在3月25日全民公投,表決是否將全港最大5個財團的資產公有化,共產一次下不為例,相信未必會得到大多數人通過,萬一通過,長和系最多唔見15%資產,但係新地(0016)恒地(0012)等,可以變得一無所有。

過去十幾年,在歐洲狂燒銀紙搞電訊,過去兩年開始止血,電能國際及長江基建(1038)兩單近千億銀大刁,又係放在歐洲的公用事業,香港已經做到咁大,可以霸的地頭已經霸晒,當然冇類似投資機會,問題係,唔通在中國內地都冇類似投資機會?呢度就要套用誠哥當日所講,做大刁最緊要選擇「法律政治穩定」的地方,再講白啲,就係唔尻信你共產黨。

長和系業務向來國際化,在歐洲做一兩單大刁,唔代表對中港營商環境,突然變得悲觀,不過,作為電能國際在香港的「競爭對手」,中電控股(0002)上星期公布的一項消息,足以反映香港大財團,對未來政經秩序可能重新洗牌的憂慮。

上星期五,中電宣布正與南方電網商討,向美資股東埃克森美孚,收購其所擁有的6成青山發電有限公司的權益。

呢單其實係大新聞,下回再續。

關連文章:
1. 公用功用(上)(中)(下)