2010年12月2日星期四

電視風雲(下)

(刊於2010年12月3日am730)


上回講到,電視廣播(0511)香港有壟斷地位,不思進取,冇用盡內地市場潛力。

內容唔夠創新,老本亦唔識食。多數人講開無記奇貨可居,一係話免費電視市場壟斷地位,一係話清水灣地皮乜乜物物,其實無記開台四十幾年儲落片庫,可能先係最重要隱形資產,「節目及影片版權」,無記列作流動資產入帳,值3.7億(港元,下同),十年前邵氏個華文電影片庫,幾百套電影,都蕒咗4億以上,無記呢嚿嘢,如果花啲心思做商業應用,其實可以釋放更大價值,對香港文化研究人嚟講,更加係無價寶。

復刻一個龐大片庫,應該需要唔少錢,影音庫存亦唔同文字館藏,做一個有效率檢索目錄(cataloging),難度好高,亦好煩,但呢啲錢呢啲時間,值得花嘅,好簡單,蔡楓華勁哥金曲舊片,都大把人睇,做個娛樂圈當年今日,都肯定有市場有廣告啦。

不過無記近年唔少風風雨雨,同唱片公司鬧翻,絕對唔係歌星有冇豬肉獎咁簡單,關乎行業結構性分帳及巨額版稅,呢個行頭透明度唔高,暫時冇人講到對無記有乜影響,仲有幾間收費電視想搶佔免費電視市場,未來如果引入競爭法,無記仲可唔可以咁霸道,又係未知之數,咁多挑戰,要一個103歲主席,領導一間43年企業,靠創意靠拼勁再闖,根本冇可能。

無記董事局,可能係大型上市公司當中,最多閒人一個,講賣盤,由六叔九張幾講到百幾歲,真的假不了,陳志雲官司纏身,無記都搵佢番嚟開工,有本專門好認真咁報道八掛新聞嘅雜誌,早兩個星期,聲稱引述內幕消息,話志雲大師其實肩負秘密任務,為無記賣盤做中間人,因為志雲大師,同恒地(0012)大公子李家傑,兩個大男人,又係王老五,又係好朋友,特別好傾云云。

地主富豪要買間香港電視台,絕對唔出奇,但亦有理由相信,有興趣買家,唔止一個,大陸傳媒,傳咗一排上海文廣有興趣,中移動(0941)旗下附屬公司廣東移動,出得起四百億買浦發銀行股分,搞手機支付咁有創意,掟多二三百億買無記,再搵個有香港身分證人頭持牌,未必係天馬行空,年前私有化邵氏,簡化控股結構,重大交易唔使過兩個股東會咁麻煩,其實係無記賣盤最大啟示,大股東肯定想賣,問題係邊個出得起幾多錢。

等賣盤,未必個個有六叔咁長命,好在無記派息唔算失禮,假設全年派息,同09年一樣,每股1.6元不變,以星期四收市價計算,仲有4厘息,生果日報廣告收益,至9月半年,按年上升超兩成半,無記今年廣告數入,如無意外,做到相同增長幅度,冇乜難度,

簡單總結,無記作為一間電視台,內容冇乜好睇,作為一間上市公司,退可守進可攻,今日股市風高浪急,如果被焗賭,無記係最穩陣選擇。

關連文章:
1. 電視風雲(上)(下)

2010年11月28日星期日

鐵翼長空四十年


中國打造大飛機,C919並不是第一架。

第一架國產大飛機,叫「運十」。

四十年前,歐洲開始組建空中巴士,中國大飛機項目,幾乎同期起步,1970年,文革風雨中立項。

「運十」項目最後為何下馬,當年為何改為跟美國McDonnell Douglas合作生產民航客機,眾說紛紜,夾雜太多愛國情緒,亦充斥陰謀論,官方傳媒資料,絕大部分避重就輕,講不出所以然。

有關「運十」資料,網上極多討論,就算解不開這個中國民航史上最大謎團,亦有助了解這個高度複雜的工業,以及C919未來發展變數,資料太多,相關文章出處,不花時間考證了...

關連文章:
1. 超人大飛機(上)(中)(下)
2. 打造大飛機(上)(下)

伸延閱讀:
01. "運十" - 708工程參考資料
02. 一個馬桶就難住了"運十"
03. 美國的陰謀: 麥道扼殺我國大飛機
04. 誰在欺騙中國人,"運十"下馬背後真相
05. "運十"夢斷的關鍵人: 沈圖
06. 假作真時真亦假: 沈圖叛國謠言
07. 毀滅"運十"是從1979年開始的
08. "運十"915發動機研制過程
09. "運十"裝外購發動機試飛不丟人
10. 程不時博客
11. 航空工業60年: 從"運十"到C919
12. "運十"在哭泣,C919原來是個「萬國貨」
13. 為C919大運唱讚歌還為時過早,惡意貶低運十更可惡!

打做大飛機(下)

(刊於2010年11月26日am730)


中航工業飛出去

上回講到,以前生產飛機及零部件國企,無啖好食,焗住不務正業,今日中國決心打造大飛機,殺入民航工業市場,歐美巨頭又要生意換生意,令呢個幾年前廢墟一片嘅板塊,有望苦盡甘來。

民航產業起步慢,亦反映在相關國企佈局,龍頭中航工業,遲在08年底,由一航二航合併而成立,旗下中港上市公司,多達21間,東一忽西一忽,有急切需要進行架構大手術。

一間架構亂七八糟巨型國企,睇重邊個上市平台,其實好簡單,留意吓黨企大佬,同時坐喺邊間上公司董事局就知道,中航工業集團最高層,包括大哥大林左鳴,只擔任其中一間公司董事,就係香港上市嘅中航科工(2347)

中航科工今年8 月,將原本好似飛行棋嘅公司標誌,換上跟母公司相同嘅噴射機招牌,策略定位,變成集團「民用航空產品製造業的旗艦公司和國際化融資併購平台」。中航科工目前市值大約190億港元,據傳媒報道,集團副董事長譚瑞松,8月講過,目標在三年內,透過注入資產,將公司市值谷到過千億。

相關注資概念,條街其實大把人唱緊,近年國企賣嘢俾香港上市公司,亦唔見得有乜親情價筍貨,變數太多,聽吓就算,最緊要係公司盤生意,本身有冇增長潛力。

中航科工今年已經賣咗汽車業務,變成一間純正民航產業公司,基本上有兩大瓣生意,第一項,本業,製造通用航空飛機及零部件,即係直升機或小型飛機,第二項,係透過旗下附屬公司,以及同姊妹公司合資企業,製造民航飛機零部件及材料,空中巴士在天津組裝線,以及在哈爾濱複合材料製造中心,中航科工都持有兩成股權。

國務院及軍委會,上星期已經出咗通知,未來十年續步開放4000米以下低空領域,即係話由通用航空到私人飛機,以後唔駛出幾個月同解放軍申請,會唔會多咗中國富豪買私人飛機直升機,又會唔會買國產貨,唔知,係都冇咁快,不過來自旅遊或農業等通航需求,肯定會增加。

民航產業,個餅更大,中航科工旗下兩間A股公司,包括洪都航空及哈飛股份,過去一年股價炒到雞飛狗走,中航科工持股近五成,現市價計,幾乎已經本身市值。

中航工業擁有近壟斷地位,但做飛機太覆雜,業務分散在系內上市公司,唔似能源或電訊巨型咁簡單,聽講林左鳴熟讀通用電器發展史,目標將中航集團變成好似GE咁,軍工轉化民用嘅綜合巨企,GE有個JACK WELCH,中航工業以至中航科工最大問題,係集團企管能力,可唔可以應付到迅速膨脹但又極度複雜嘅業務。

汽車產業過去數年,出現爆炸性增長,原因得一個,就係國內需求。民航產業,要同歐美巨企與虎謀皮,唔會咁簡單,決定因素在於中國打造大飛機,係咪順風順水,如果相信只要有夢想,可以登空探月,國產大型民航機翱翔藍天,未必係非份之想。

關連文章:
1. 打造大飛機(上)(下)

伸延閱讀:
1. 中航工業旗下上市公司 (中航工業公司網頁)
2. 林左鳴訪問: 中航工業這一年 (網易財經轉載《英才》訪問)
3. 中航科工冀3年後市值千億 (文匯報網頁)
4. 中航科工 - 投機與投資 (內地博客轉載陸羽仁,留意有關空巴天津合營分析)
5. 國務院、中央軍委印發深化低空空域管理改革意見 (國務院網站)