2011年11月1日星期二

順叔自道

(刊於2011年10月31日am730)

「順叔」客串《龍虎豹》

香港人最熟悉的「順叔」,應該出現在1975年家計會「兩個就夠晒數」的宣傳短片,出自黃霑的曲詞人人記得,不過應該唔會有咁多人講得出,片中滿頭大汗撐住一家大細的男人,點解會叫做「順叔」。

呢位「順叔」,真名「陳泉」,當年經營車隊做電視台外景車生意,影視圈中人脈,造就陳泉經常客串一些茄哩啡角色。這位「廣播道交通業巨子」,為何入屋變成「順叔」,就要由「順嫂」講起。

30年前首播的《香港81》處境喜劇,9位小角色,創造了香港電視史上最長壽劇集的奇蹟,由梁醒波女兒梁葆貞飾演的「順嫂」,亦變成香港草根師奶的代名詞。由《香港81》到《香港86》,除了交待過主要場景「銀禧小食店」,地址在「禮頓道1號」外,從來沒提及故事發生的地點,根據順嫂親自出馬,不知道之前還是之後,香港人將「順嫂」及香港草根地區牛頭角連在一起,「順嫂」才開始出現「地域性」。

「順嫂」及銀禧小食店老闆「懋叔」份屬親戚,不少人現在仍然將黃新飾演的「懋叔」錯當成「順叔」,更有觀眾認為「順嫂」跟「懋叔」有路,有一次,陳泉向當時的監制曾勵珍提議,讓「正牌順叔」出場,雙方一拍即,「順叔」逐「行船歸來」,客串這個間歇出現的茄哩啡角色,卻成為陳泉代表作,甚至成為自己在一代香港人心目中的代名詞。

「兩個就夠晒數」撐艇仔,是陳泉茄哩啡生涯中,唯一一次領銜飾演男主角,卻成為香港人集體回憶,更可以說是有史以來最成功的政府宣傳片之一,今天連特首都呼籲「三個先夠數」,香港數十年人口結構的變化,竟然抺不去「順叔」這茄哩啡的一筆。

小人物,茄哩啡,也可以是很精彩的故事,最重要明白自己的角色位置。

戲台搭在現實金融世界,個個想搵Bank Cheque,人人要做演員,講穿咗,有邊個唔係演員?不過講緊台戲做俾乜人睇,股評家又好講股佬又好,吹水唔抺咀,最多令牛頭角順嫂輸幾餐茶錢;有本事令人以為有料到財星到,結果累成村人一鋪清袋甚至全人類身家大轉移嗰班,先至係真正「財經演員」。

上市公司又好投資銀行又好,「財經演員」場場大龍鳳舖舖大茶飯,因為劑劑都有散戶做墊屍底的茄哩啡。如果將所有投資者放埋一齊,必定會形成一個「常態分佈」(Normal Distribution),最右邊總會有一兩個巴菲特賺到盤滿砵滿,最左邊又必定有人輸突輸身家,而呢個分佈又必定有大量面積位於負數,因為永遠輸錢人多,賺到錢只是非常少數,明白呢個道理,就算做唔到巴菲特,最少唔會輸身家。聽聞陳泉後來在加拿大發咗達,不過當然唔係因為做茄哩啡,而是繼續做老本行搞停車場致富。

財經茄哩啡鐘意「鬥噏」,當然繼續做老本行,繼續八八掛掛指手劃腳吹水唔抺咀,樣樣都講行行皆論的話,唔使問阿桂,唔會篇篇皆精,街坊智慧,只可以幫助刺激思維,千祈唔好當係投資建議。呢台戲2009年11月第一個星期開始上演,咁就兩年,當然要多謝一啲長期支持的朋友,仲有多謝老篇容忍,期期包底執咗唔少錯漏,以及除咗審查咗順叔中文原名之外,從來冇阿支阿咗唔準呢樣唔好嗰樣,自由度呢家嘢,在今時今日真係非常難得,賣花讚花香,有品,唔係一句宣傳空號。

由今日開始,財經茄哩啡每天上演,之前其實係一個星期一個題目,一拆為二,而家多咗篇幅,亦要搲頭諗多啲題目,好難再日日上上下下左左右右咁,集中討論一間公司或者一個議題,可能會多咗東拉西拼風花雪月,各位多多包涵。

戲多戲少唔緊要,最緊要「有戲」,人人想做主角,未必個個做得好,選好適合自己的角色,可能只是小配角,反而可以做一場好戲,財經茄哩啡這台戲,希望大家喜歡收看。



關連文章:
1. 財演與財茄

沒有留言:

發佈留言