2010年12月9日星期四

電視風雲(上)

(刊於2010年12月2日am730)


今期開電視。

後知後覺,啱啱睇鬼佬雜誌,先知道在英國極受歡近嘅《Britain’s Got Talent》,已經移稙中國,融合英文日文中文,叫《中國達人秀》,青年劉偉,自幼失去雙臂,自學用腳趾彈鋼琴,技驚全國,賺人熱淚,眾望所歸取得冠軍。

中國地方電視台,近年亦好興真人秀,但亦搞咗唔少大頭佛,例如早年《超級女聲》,搞到廣電總局,通令全國禁止再全國網上或短訊投票,《非誠勿擾》,有條中女,又爆咗句刺痛全國仇富神經嘅「寧在寶馬哭不坐男友單車笑」,搞到要換主持,劉偉斷臂鋼琴師嘅故事,夠勵志又啱廣電總局胃口,節目叫好叫座,收視破晒記錄。

大陸電視市場發展快,節目需求大,頻道多內容少,有渠冇水,加上廣電總局呢樣唔準嗰樣唔準,《畫皮》都只可以係妖唔係鬼,成日顧住唔好踩地雷,創意空間大極有限,好似上海衛視買版權做《中國達人秀》咁,入口外國節目,可能越嚟越普遍。

外國電視內容,唔係樣樣啱中國人口味,呢方面,由香港上市電視台到節目製作人,其實有好大發展空間,尤其係華南廣府話地帶,聽講唔少人電話鈴聲,仲用緊中坑集體回憶《天蠶變》主題曲,可見香港文化仲有一定市場,唔好話天王巨星賺人仔賺到手軟,三四線過氣藝人甚至講波佬,在大陸都搵到飯食。

從呢個角度睇,在香港電視市場擁有近壟斷地位嘅電視廣播(511),如果話你知,內地業務在09年,營業額只有1.8億(港元,下同),佔公司收入唔夠半成,仲少過內容賣埠馬六甲,實在講唔過去,無記在內地一年盈利,分分鐘可能少過謝霆鋒,開拓內地業務唔夠積極,唔知係冇人,定係冇創意。

當然啦,一間公司43歲,六叔103歲,又好難要求間公司有幾進取,喺香港幾乎零競爭,就算好似影音工廠咁,日復一日年復一年,用埋同一班人,拍賣啲換湯唔換藥嘅連續劇,已經足夠麻醉八成市場。無記製作,在內地唔係冇人睇,不過網上老翻太多,唔係咁多電視台肯出錢買內容。

上個月,廣電總局出咗一系列新例,嚴打影片分享網站侵權內容,仲搵咗幾間細雞公司祭旗,內地幾個熱門影片分享網站,都未上市,如果要上市,尤其係去海外市場掛牌,第一件事就係要清理門戶,大家可以留意吓,未來香港電視台,會唔會直接賣內容俾內地網站,分得幾多唔知,但最少係條新財路。

下回再續,睇睇除咗內地市場,無記仲有乜嘢資產未用盡。

關連文章:
1. 電視風雲(上)(下)

沒有留言:

發佈留言