2011年12月19日星期一

海通大福

(刊於2011年12月19日am730)


今期開海通國際(665)。



中共最高層,每年十二月中召開「中央經濟工作會議」,為下年經濟工作定調後,所有財金決策部門,就會自己開會傳達「會議精神」,上星期中央經濟工作會議開完會,一句「穩中求進」話音未落,中國證監會及人民銀行等重鎮,跟住排隊出嚟講自己下年工作大綱,就係咁解。

步入「2012」,大吉利是荷李活未世巨片,都話中國建造諾亞方丹打球地球,國際金融市場風聲鶴唳,壞消息聽到麻木,中國監管機多嘢講,好自然當成久違了的「好消息」,炒吓「政策」市。

風高浪急之下深化金融改革,最「穩中求進」一步,就係在香港這個最對外開放、又最接近中國的離岸市場試水,國務院副總理李克強8月訪港,所謂「挺港6招36式」,當中幾項涉及加快中港金融互通的政策,呢個時候拎出嚟交功謂就最啱數。

中國證監會主席郭樹清新官上任,幾把火,誓要將A股變成配合並反映中國經濟發展的市場,星期五大小「QFII」齊發,除咗宣布加快合資格境外機構投資者審批,亦聯同人行及外管局,正式推出所謂「RQFII」的「試點辦法」,容許內地基金及證券公司的「香港子公司」,運動在香港募集的人民幣,投資內地證券,聽講試點額度200億元人仔,以投資債券為主。

如無意外,「挺港6招36式」當中,有關在內地推出港股組合ETF、以至放行更多內地企業到香港發行人民幣「點心債券」等措施,會逐步落實,呢一盤中港「點心大拼盤」,幾乎專門為內地金融機構而設,中銀中信工行建行,講得出的國控金融巨企,都已經在香港插旗,不過,內地金融巨企芸芸「香港子公司」當中,唯一以獨立身份上市的,只有一家:海通國際。

作為獨立上市個體,海通國際咬咗幾多粒「點心」,食完之後增肥幾多,能見度最高,換句話講,如果要單純押注在這盤中港金融「點心大拼盤」,要仔唔要毑,海通國際是唯一選擇。

海通國際只有一年「歷史」,前身叫做「大福證券」,作為周大福珠寶(1929)姐妹公司年代,只係一間普普通通的華資證券行,掛名係「投資銀行」,但一年都唔知有幾多單刁落袋。「大福證券」09年賣盤,成為海通證券(6873)的「香港子公司」,亦係公司由一間唔上唔落的華資證券行,變成雄心脖脖中資投行海外平台的分水嶺,「企業融資」業務,以前花樽一個,至6月底半年,淨利潤貢獻,按年急升4倍至5,230萬元(港元,下同),變成主要收入來源。

海證國際以前就算有新股上市生意做,單刁唔係鼻屎咁大粒,就係就啲茄哩啡二打六,阿媽海通證券香港上市,一單150億元重量級大刁,竟然由海證國際擔正大旗,食一個佣,收入已經1.5億元,講緊至2010年12月底18個月,海通國際純利都只係3.5億元。

海通國際保薦阿媽上市,第一次做大刁主角,撞正股市年底急跌,仲要新舊老母同時爭飯食,同周大福珠寶招股撞期,結果海通證券上市臨門一腳撻Q,海通國際都咪話唔樣衰。

海通國際往績市盈率,僅及雙位數字,食埋阿媽上市份佣, 2012年「企業融資」收入有望大增,除咗「RQFII」呢盤中港金融「點心大拼盤」,亦有望在阿媽支持下,在內企新股上市及點心債券市場,多咗生意,「企業融資」業務增長,更值得留意。

中港金融互通,金融巨企及「香港子公司」,錢銀往來進出肯定越見密,作為獨立上市公司,披露要求高,好多灰色業務反而唔係咁方便,工行(1398)舊年都頂唔順,私有化咗工銀亞洲,海通國際市值只有24億元,阿媽持股近7成,存在一定的私有化誘因,相對約22億元資產淨值,風險有限。

伸延閱讀:
1. 下載RQFII試點計劃辦法全文
2. FinanceAsia: Jostling begins among fund firms after RQFII launch
3. 財經茄哩啡: 海通「大福」鳥

商報新書...

沒有留言:

發佈留言