2011年12月22日星期四

利豐雙刁(中)

(刊於2011年12月22日am730)


上回講到,今個月,出現咗兩單同利豐(0494)前景息息相關的交易,包括「策略股東」淡馬錫發行零息可換股票據變相套現,同埋「利豐零售」全面收購服飾零售品牌漢登集團(0448)。

冇認真望過漢登盤數,但賣家陣營包括政協常委陳永棋,一面係香港百年老店買辦,一面係紡織業化石級人物,買賣雙方理應有幾十年合作關係,單刁唔似會有古惑,27億元收購價等如漢登往績市盈率11倍,牌面上,在零售市場叫做筍,不過短期內唔關利豐事,因為買家「利豐零售」,是馮氏家族的非上市控股旗艦「利豐(1937)」的全資附屬公司。

馮氏家族私人業務肯定唔少,近年耐唔耐就吱一間公司上市,包括利邦控股(891)及利亞零售(831),根據利豐網頁的架構圖,一眾姊妹公司,包括已經被利豐食咗的利和經銷,可以同利豐產生協同效應,但同時,大股東私人業務,亦可能對利豐構成直接競爭,馮氏家族如果認真保持高透明度及良好企業管治,應該披露埋私人業務的詳細資料。

今次收購漢登,其實非常乎合利豐近年收購零售品牌、拓展「供應鏈下游」分銷業務的策略,由大股東出 手收落自己袋,一係利豐近年收購太頻密,已經食到飽飽滯滯,一係利豐仲準備緊更大更惡啃的併購活動,例如,思捷(330)如果只係經營策略出錯,帳目上冇唔見得光的問題的話,利豐夠薑的話,其實可以考慮食埋思捷。當然,大股東出手執幾件貨,亦可作兩手準備,至2013年的新三年計劃,如果臨尾又甩轆,利豐冇啖好食,又可以再打姐妹公司主義。

2010年前的利豐,最殺食的地方,係投資者關係做得好好,管理「市場預期」又一流,所謂大行分析員,好多只係識得望住個「管理層指引」(Management guidance)講嘢,利豐 制定一個個「三年發展計劃」,訂定營業額及核心盈利增長目標,三年又三年,次次交到數,機構投資者自然唔會有投訴,股價長升長升,今年1月,股價去到近26元的歷史高位。


2010年前的利豐,一個個三年計劃次次達標,主要係靠一連串的收購,而頻密併購的成功關鍵,就係幾乎買晒所有主要競爭對手,包括95年收購英之傑、99年收購太古(0019)旗下的貿易公司及金巴莉、仲有2000年食埋上唔到市的COLBY,現在利豐好多高管,都係當年的競爭對手。

2010年前的利豐,成日同人講自己條貿易採購「供應鏈」,有幾大條又有幾神奇,甚至夠膽公開自己「商業秘密」,書都出埋,講嚟講去,大家明唔明都好,其實講緊一個「採購網絡」,主業係做「貿易」,或者幫客仔做「貿易」。

講咗咁多2010年,因為2010年亦係利豐呢間公司,出現巨變的一年,公司由併購競爭對手打橫擴張,變咗收買零售品牌垂直整合,連做物流運輸的利和經銷都買埋,短期作用,等如收購客仔在自己條供應鏈做生意,收購姊妹公司亦可以即時谷大收入及「核心盈利」拉近三年計劃的目標,經過2010年收購策略的轉變,利豐主業由「一條」供應鏈,變咗「三個」網絡,多咗「物流」及「分銷」兩大辨業務,全球80個辦事處,變咗240個,唔怪得利豐自己都形容,公司在2010年,完成咗可能係「歷史上最複雜的改組」。

舊年4月,財經茄哩啡寫過兩篇利豐,呢間公司表面上資料披露好透明,其實諗唔都諗唔明做緊乜,觀察完利豐在2010年的劇變後,順叔反而恍然大悟。

咩「平的世界」咩「圓的供應鏈」、乜乜「硬一元」物物「軟三元」,一大堆「技術八股」之後,2010年以後的利豐,其實之唔係仲做緊一個世紀前的老本行:買辦。

曉,下回再續。

關連文章:
1. 利豐雙刁(上)(中)(下)
2. 捻明利豐(上)(下)
3. 私有化學(上)

沒有留言:

發佈留言