2012年1月20日星期五

送兔迎龍



年年難過年年過,年尾流流,費事年初一鬧到年三十晚,農曆年最後一期,風花雪月送兔迎龍,講風水。

財經茄哩啡唔識風水堪輿,講風水,因為可以吹水唔抺咀,好似每年到呢個時候,又係里昂證券個風水指數出場的時候,呢間法資投行,喺香港搞風水報告已經十幾年,中間又停過幾年,幾時開始已經唔記得。

每逢大時大節,投資銀行都會整色整水送啲「祝福」俾客仔,農曆新年唔知送乜,外國人對中國文化概念,最熟悉就係「Kung Fu」同埋「Feng Sui」,冇理由大時大節送九陰真經,當年有人靈機一觸,搞咗個吹水唔抺咀的風水指數報告,當精品送俾客仔,點知大受歡迎,而且仲成功命中恒指當年轉角位,於是開始咗呢個傳統,仲成為里昂一年一度的最佳市場推廣活動。

里昂係法資投行,中國人的新年搞花臣,竟然冇搵到舊年入股近兩成的中信證券(6030)幫手,全國最大證券行,點都識得一兩個真正堪輿大師,里昂證券咁都冇搵策略股東齊齊做騷,見微知著,呢個策略聯盟應該都係得啖笑。

風水指數報告,唔單止包括里昂分析員的集體智慧,仲吸收咗幾個「風水大師」的意見,大行分析員講乜,財經茄哩啡不嬲冇興趣,反而好想知道,呢幾位「風水大師」係何方神聖,又收咗幾個顧問費,呢樣嘢從來冇乜風聲出過嚟,斷估保密揞口費都好和味,做「風水演員」就算搵唔到富婆挖 生機洞,原來都可以搵唔少。

里昂養埋幾多財經演員就唔知,不過今次派出場占卜問卦的,肯定係「風水茄哩啡」,行頭嗰位分析員,正職其實負責睇航運交通,只係夠膽叫自己做「Sorcerer’s Apprentice」,擺明搞笑,反而「魔法師的門徒的徒孫」,出動到麗新(488)主席林健岳位千金林恬兒,反而幾有睇頭搭得杯落,唔經唔覺,作為上一代浪子的岳少,就快可以抱孫,應該係時候搵白龍王點點自己的外父相。

睇風水報告之前,投資者都好現實,第一件事會睇返上年份報告,睇睇「預測」是否準確,舊年里昂話2011年係「金兔年」,港股走勢向好,「預測」恒指目標29,000點,當然錯到甩轆。

公平啲講句,里昂晨早已經講明玩票,叫大家唔好咁認真,過去十幾年被人話亂點風水,近年其實已經冇再為股市走勢作預測,真係風花雪月一番就算數,好似今年咁,所謂21,700點的「恒指年底目標價」,其實係里昂自己的「House View」,成份報告冇做任何認真預測,絕大部分見報內容,都係發佈會上,被迫上陣的風水佬亂吹一通。

唔好話風水指數,2011恒指跌4千幾點,勁插兩成,高低位波幅8千點,各間名牌投資大行,在年初作出的「預測」錯得幾離譜,不提也罷。投行好叻一樣嘢,叫做「12個月目標價」,年初為大市做預測,12個月就係12個月,對對錯錯清清楚楚,冇得走雞,個別上市公司「12個月目標價」就唔同講法,今個月調整一次,12個月後就係另一條好漢,即係大行報告裡面,為個別公司作出的目標價預測,永遠唔會錯的。

風水報告錯,大行報告又錯,仲要越錯越離譜,即係話股市越嚟越難玩,今日唔知聽日事,所有大市「12個月目標」的預測,其實都係多餘的,里昂風水報告最有智慧一句,就係提醒你運氣本無好壞之分,日月交替風起雲湧,萬法自然,只能隨波逐流。

(順叔又要請假,未來兩個星期,再由好友阿瞬代筆,正月十五,二月第二個星期再見面。拜個早年,祝大家在龍年搵多啲,全年都咁順,健康愉快!)


伸延閱讀:
1. 風水指數報告(中文版、英文版)

網絡連結測試

2 則留言: