2012年4月2日星期一

博鰲亂彈(上)

(部分內容,刊於2012年4月2日am730)


一年一度的博鰲亞洲論壇,新鮮熱辣在海南開幕,「經濟論壇」偉大宏觀議題,留俾政經猛人,財經茄哩啡今期,掉轉頭同家睇睇,「論壇經濟」有乜笑位。

所謂「經濟論壇」或者「金融論壇」,可以話係全地球供應最氾濫的一種經濟活動,就算喺香港,幾乎每個星期,喺會展呀金鐘五星級酒店呢啲地方,都會見到大大小小乜乜物物論壇,近年更加成為各大小財經傳媒搲撈搵錢的噱頭,搵幾件知名人物,打住個霹靂無敵不著邊際的議題,例如「金融海嘯與四川熊貓生殖能力的展望」咁,租個場賣飛,位位幾嚿水,好賺過演唱會,呢啲叫做「論壇經濟」或者「論壇金融」,雖唔算得本未倒置,但相信唔少不為神功只為弟子。

集思廣益,當然係好事,但係一大班友就一大抽議題你一句佢一句,就會變咗人多口雜。一個好簡單例子,就係引入所謂「部長制」後的香港行政會議,人數突然膨脹一倍,每人發言60秒已經半粒鐘,作為權力核心兼特首「內閣」,唔係坐埋同一條船共同進退,返而各懷大計, 諗住他日有望上位者只係睇吓標點符號,又點會傾到乜嘢出嚟。

將經濟論壇搬到去國際舞台,仲要大型嗰隻,千幾二千人困獸鬥幾日幾夜,仲要加埋外語翻譯,講完HELLO就GOODBYE,最大作用,只係俾出席人事拉吓關係握吓手咁,無論討論議題係乜,開會效率其實相當有限。

經濟論壇代表,當然要數一年一度在瑞士達沃斯的大龍鳯,如果「世界經濟論壇」真係咁有串連作用,政商猛人可以衷心交流共襄盛舉,地球唔會又有金融海嘯又有歐債危機,講穿咗,達沃斯的所謂「世界經濟論壇」,其實好似場時裝騷咁,邊間大型公司冇代表冇聲音,可能顯得好冇臉。

近年中國開始以「大國」身分出現世界舞台,中國領導人及大型國企高層,對於出席呢類國際經濟論壇,可能存有一定虛榮感。不過去到今年,會期同農曆新年撞期,聽講北京曾經接觸達沃斯主辦當局,但世界經濟論壇唔肯將就,結果一拍兩散,結果出現北京領導人缺席達沃斯的場口,香港特首曾蔭權,成為中國代表團最高級代表之一,仲代表北京,用自己98年入市打大鱷經驗,教誨式咁狂串歐美政府官員處理金融危機唔夠決斷添。

中國達沃斯個經濟論壇搞得咁開心,十幾年前,開始搞個「亞洲版達沃斯」,發起人包括前菲律賓總統拉莫斯等親華前亞洲區政要,2002年起,每年呢個時候在海南舉行博鰲亞洲論壇年會,俾亞洲討論亞洲事務。

牌面講到好偉大,不過同達沃斯一樣,又係俾錢賣廣告買關係的場口,「論壇經濟」味道一樣咁濃厚,例如,要出席博鰲亞洲論壇,除咗大會邀的嘉賓,其他人要出席,就要先入會,公司代表,最高級別的「鑽石會員」,入會費盛惠25萬美金(含16年),「權利」包括在年會期間,「優先」出席各國政府部長舉行的早餐會咁,多啲機會同政要打吓關係露吓面咁,在會議期間亦有「優先」發言權,有幾「優先」唔使問阿桂,除咗入會費之外,企業越巨型越有發言權,其他要出博出位公司,當然係贊助越多越有發言權。

舉個例,博鰲論壇其中一個常客,就係SOHO中國(0410)董事長潘石屹,除咗話海南係佢發跡之地,年年喺博鰲出出入入,吹水唔抺咀,點都有助提高知名度,當係幫公司抺招牌都好。

近年博鰲論壇,仲有一個常客,叫做曾蔭權,幾乎年年必到,逄到必早。早兩個月在達沃斯,當奴仲講到地球冇咗佢唔得,今年呢,上個星期寧願休假,都冇出席博鰲年會,可能近排香港多事,連向來關心祖國的當奴,都要行開吓散散心,當奴政協副主席個位,應該凍過水了。

下回再續。

當奴在博鰲留低的腳毛

以署理行政長官身份帶隊出席,獲政協主席賈慶林接見(相關新聞
第一次以行政長官身分帶隊,獲國家副主席曾慶紅接見(相關新聞
2007年
冧庄做特首,去北京接受委任狀,唔使去海南親近領導人(相關新聞)
啱啱北京述職完畢,冇特別議題,同胡錦濤大合照會面(相關新聞
同澳門特首一樣,分別獲總理溫家寶接見(相關新聞
獲國家副總理習近平接見,不過都係大合照(相關新聞
同港澳官商代表團一齊,齊齊見胡錦濤兼大合照(相關新聞
休假,罕有缺席博鰲年會,由林公公司政務司司長身分出席(相關新聞

關連文章:
1. 博鰲亂彈(上)(下)

沒有留言:

發佈留言