2012年4月3日星期二

博鰲亂彈(下)

上回講到,行政長官曾蔭權,自2005年上位以來,差唔多年年都係海南博鰲亞洲論壇常客,同領導人打吓招呼在國際舞台露露面,不過今年忽然休假,由林瑞麟以政務司司長身分帶隊,唔知係咪當奴認為自己冇打好呢份工,政協副主席無望,費事攝拉。

博鰲論壇講明係「亞洲版達沃斯」,在中國主場,留意北京領導人同乜人見面,想在國際舞台帶出乜嘢訊息,有一定啟示作用,例如舊年博鰲論壇,順手在隔離三亞搞個金磚五國峰會,將「BRIC」變咗「BRICS」,溝埋南非,又例如今年副總理李克強,同台灣候任副總統吳敦義坐埋粒幾鐘,仲講到連台灣要擴大國際參與空間都有得傾。

去到企業家層面,大型國企時至今日,個個仲以擠身全球乜乜100強物物500強為榮,去經濟論壇吹水又係公家數,博鰲可能係全國每年「三公」開支最高的盛會,中國企業在博鰲講乜,多數過眼雲煙,反而會留意一啲市值有咁上吓份量,但係又從來唔出席呢類吹水唔抺咀論壇的民企,可能係管理層實事實幹的表現。

好似瑞士達沃斯一樣,博鰲論壇近年越搞越大,出席嘉賓及會員人數屢破記錄,話題亦越講越雜,於是需要搵多啲名人嘉賓做賣點,所以今年達沃斯會見到扮到好似昂山素姬的楊紫瓊,博鰲亦會年年見到姚明。

有時諗吓,做姚明都幾慘,天賦異禀7呎6吋,冇錯令佢變成中國體育界罕有巨富,但同時亦被迫成為全中國最唔可以去滾的男人,唔使衛星追蹤,去到邊做過乜都可能有人在網上直播,例如早排上海人大政協會議,網上就廣傳一張「姚明為何不睡」的趣怪相片。博鰲大會可能太體貼巨人一柱擎天的辛酸,舊年特登斥資打造一個「姚明專用尿兜」,頂到上普通人心口,成為網上熱話兼「大會景點」,聽講仲有FANS專門捕在尿兜隔離,等巨人小解同姚明合照,但係由於打造巨人尿兜所費不菲,亦為大會惹來唔少非議。

「姚明專用尿兜」的出現,既反映中國經濟的「硬實力」有所提升,亦係中國面向國際「軟實力」有待改進的最佳例子,見微之著,待客貼心有餘,但突兀過籠,旅客行步路都覺得唔自然,呢個其實係海南省發展旅遊的最大問題。

配合海南作為「國際旅遊島」的規劃主題,航天控股(0031)在海南島有塊2500平方米地皮,諗住同母公司航天科技集團,搞個地球獨一無二的「大空主題遊樂場」的「旅遊地產」項目,住宅隔離有火箭發射已經夠騎呢,聽講中國射乜上太空,為咗保密,發射前後會疏散附近居民人員,咁又即係話,海南島的「火箭發射場」,及航天控股的「旅遊地產」,最少是但有一個,同「論壇經濟」一樣,其實掛羊頭賣狗肉。

如果旅遊勝地,講緊一啲一世人要去一次先安樂的景點,渡假勝地就一年有幾日得閒你會想去住幾日的地方,除咗四季如春風景怡人的天然優勢,仲要俾到遊客悠然自得的感覺,海南島冇乜「不到長城非好漢」的中華史跡,雖然位近赤度,不過水唔夠清沙唔夠幼,中央政府將海南定位做國際旅遊島,真係要搞,頭等大事其實係搞靚啲水,保育自然風景景色,但近年所見,個個掛住圈地,唔夠分仲要開山劈石焚林斬木,海岸線被霸晒,全國最大島嶼竟然仲要填海起人工島,起人工島又要起個間全球最高酒店,其實本未倒置。

海南省定位國際旅遊島,攞住國家支持出現固定投資熱潮,起到成個島都係「錦綉中華」就死得,最怕搞唔成旅遊或渡假勝地,變咗地產炒家朝聖之地,掛羊頭賣狗肉,一島銅臭就兩頭唔到岸,最多成為「國人旅遊島」刺激內需,國際旅遊島似乎係越行越遠。

關連文章:
1. 博鰲亂彈(上)(下)

沒有留言:

發佈留言