2012年4月30日星期一

中超魔球(上)

今期開中超。

「Moneyball」呢個英文字,以前多數在涉及擲波波的遊戲出現,講緊特別重要的關鍵球,例如NBA明星賽鬥射三分,每排波最後第五粒顏色波,射入分數雙計,叫做「Moneyball」。後來用咗嚟做書名,揭露在光怪陸離的美國職棒聯賽,點樣利用本小利大的另類方法營運球隊,以近似發掘低估值高潛力股票的財經數據概念,屈機式突圍而出。

本書近年拍埋荷李活電影,變成被濫用的流行術語,總之有個波,體育加商業就叫做「Moneyball」,香港仲要翻譯做「魔球」,死未。如果純粹因為呢個字的「無厘頭」,用嚟形容中國的「頂」級足球聯賽,反而幾係合適。

今年的中超聯賽,16支球會,聽講總投資額超過30億元(人民幣,下同),被喻為有史以來最豪華的中國頂級聯賽,不過無論現場入座定係電視觀眾,數字雙雙創新低,英超聯電視轉播費用佔球會收入40%,中超反而唔夠1%,一個13億人的足球市場搞成咁,用一潭死水形容,已經非常俾面。

又唔怪得中國觀眾冇眼睇,國足近年場內至場外的表現,傷盡國人感情,黑心黑臉黑腳黑哨醜聞,幾乎無日無之,近月中國球圈大吹反腐之風,幾單大案陸續開審,球員球證到球會班主到足總高層,除咗執波仔,球圈幾乎每個層面都有人涉案涉貪,黑幕被踢至90年代中期,等於同全國球迷踢爆一個最公開的秘密,中超自94年職業化以來,從來冇一場真正具有體育精神的賽事。

英超聯等歐洲足球聯球,各球會已經是地區傳統一部分,歷史悠久,感情深厚,就算高度商業化,球會老闆由外國財團控制,唔會偏離球會傳統太遠得罪本地擁躉兼半個米飯班主,球會招牌更加唔會輕易改變。

中超聯靠商業贊助,而唔係球會傳統或球迷忠誠度,搞足球一為神功二為弟子,球隊多以背後財團個招牌名命,反映球會老闆財力投入多於一切,經營模式有今生冇來世,球會冠名權,頻密過前車仔前鋒二五仔安力卡轉會。

有冇邊個老餅球迷股民,仲記得寶光實業(0084)以前的黃創山黃創保?仲有冇人記得精工及寶路華等以手錶品牌命名的球會班霸?如果30年前的香港甲組足球聯賽,反映了當年鐘錶業的盛衰,今日中超聯就是內地房地產市場的一個縮影。

今年16隊中超球會當中,廣州恒大、廣州富力、杭州綠城、天津泰達、河南建業、江蘇舜天等,背後老闆都係地產公司,當中恒大(3333)、富力(2777)同埋綠城(3900),唔單止係香港人熟悉的香港上市公司,無獨有偶,三間都係起步較慢但擴張較狠,負債比率偏高的房企,同地產公司或者內地磚頭冇關的中超球隊,只有三兩間,足球聯賽變咗「房企聯賽」。

發展商搞足球,點會個個為興趣,最大著數,就係另類宣傳,好好醜醜本地足球消息都要報道吓,好似廣州恒大咁,聽講今年班費超過7個億,對於一間幾百億市值公司,只係九牛一毛,電視報紙日日提住公司個名,好過擲幾億銀在中央電視台黃金時段賣廣告,恒大呢類專門在三四線城市做新項目的發展商,客戶多數係冇買個樓的樓市初哥,搞足球賣磚頭的宣傳效果更加顯著。

而家市場對內房企業周轉狀況非常敏感,拋個招牌出嚟搞開足球,收水唔搞,更可能被視為負面消息,被人沽空做淡,洗濕個頭都要繼續搞,廣州恒大作為上屆冠軍,今年繼續帶頭,廣州富力亦在三甲前列位置,杭州綠城同埋大連實德,兩隊背後老闆及財團,近年多是非,做緊包尾大幡,呢個「房企排行榜」,唔可以百分百反映相關地產商的資金鬆緊,但應該反映咗多少球隊老闆,仲有幾多閒暇心情搞隊波。

下回再續。

關連文章:
1. 中超魔球(上)(下)

沒有留言:

發佈留言