2012年4月27日星期五

大茶飯廳

今期開翠華,睇睇在大陸複製香港品牌,可以有幾成功。

星期四,幾份香港報紙,不約而同引述「消息人士」報道,翠華茶餐廳要上市,集資額最多16億銀(港元,下同),假設賣四份一股份出街,即係話,一間中港澳門只有23間分店的港式茶餐廳,估值64個億。

賓架個袋有公司要上市,出得嚟吹風,多數只會吹大唔會吹細,可以百分百肯定,除非港股特然翻生大量,否則集資2億美金呢個數,只係貴到無倫吹水價,大佬,當翠華坐住一兩個中環舖位,資產有幾億銀貨仔,資產淨值高達130億元的三線地產公司永泰(0369),而家市值都係43個億,條數可以點計。

咖啡奶茶,屬於茶餐廳食水最深的食品,大家差唔多貨色,唔會有人開快餐賣貓屎咖啡,杯「茶」幾多錢,就知道間嘢定位在邊度。翠華一杯涷茶,大約十五、六蚊,貴過大家樂(0341)兩三蚊,賓架要湊翠華上市,好自然會將呢個溢價,投射在公司估值,大家樂舊年純利2.4億元,市盈率23倍,而家條街吹緊有關翠華的估值,唔會平得過大家樂,甚至可能貴幾條街。

順叔呢類中坑,對於翠華的回憶,在於那些年在中環蒲完,行去廿四小時營業的翠華醫肚,貴少少,得好似又好食過大部分茶餐廳啲啲,呢個一般食客的印象,唔會假得去邊,幾十年落嚟,變咗茶餐廳「名牌」,去開蘭桂坊的老外,都講得出「Tsui Wah」,Lonely Planet以前都曾經介紹吓,斷估唔少在大陸出版的香港旅遊指南,都有推介翠華。

香港人唔係咁多閒錢或機會改善居住,追求生活質素品味,剩低飲飲食食,所以電視台充斥無厘頭講飲講食節目,琳琳種種食肆,亦越開越多,選擇好似多咗,但係多咗餐廳,分薄晒貨源,食材質素近年反而大降,所以啲越嚟越唔好食。老店好少話開到通街係,全港有廿間太平館,賣唔到成嚿水一碟乾炒牛河,因為這個「量」與「質」的互動關係,相信唔少幫襯開翠華的食客近年都會感受到。

翠華仲係香港得幾間舖頭年代,就算賺錢,唔會賺到可以上市叫價幾十億咁巴閉,今日最大分別,在於個「名牌」可以複製,分店越開越多,唔覺唔覺,香港已經開咗20間,上海兩間,澳門一間。

翠華招牌可以出現細胞分裂的突變因素,同好多香港消費品牌一樣,因為自由行,市場過去十年谷大近一倍,唔係內地同胞,原本700萬人的市場,放唔落咁多新商場,亦裝唔到咁多間貴價茶餐廳,不過當港九新界已經有廿間翠華,再多落去變咗大家樂,翠華上市最大賣點,肯定話自己可以在內地大量細胞繁殖。

香港品牌受內地遊客歡迎,累積一定知名度,由正版到老番,都大把人在內地複製,幾乎每一個一線城市,都會搵到一個「IFC」或者「時代廣場」;大家樂又話在一線城市搞「金牌大家樂;中環大地主之一的盛智文,又有意思將蘭桂坊上市,在大陸整多幾個「蘭桂坊」;連現代教育(1082)都話要殺入大陸開補習班,搞個港版「新東方」。

北上搵銀,複製香港成功經驗,人人都識得講,但係13億人市場,又點會係700萬乘185倍咁簡單,暫時可以成功移植的品牌唔多,失敗例子反而唔少。
另一個土生土長的香港發達故事,米蘭站(1150),上市啱啱一年,上市時夠話二手名牌生意在大陸有得諗,集資之後,唔單止在大陸冇大展鴻圖,集資所得更加有一大截用咗嚟買香港地產。

物離鄉貴,港式茶餐廳,去到大陸開舖,變成上菜,碟頭中港同一價錢,講緊收人仔,翠華在內地盤生意唔係冇得諗,不過透過大肆擴張,亦好容易摧毀品牌價值,如果人仔咁好搵,上海唔會得兩間翠華咁少囉。

沒有留言:

發佈留言