2012年10月16日星期二

老共BB班(上)

(刊於2012年10月16日am730)



今期冇胃口講財經,十八大就快勝利開檔,足以左右中國政治經濟未來10年的發展,受到政壇靚女的「香港政治BB班」啟發,講吓十八大的ABC,對中國的金融改革步伐又有乜影響。

在目前香港的氛圍,呢個題目可能係票房毒藥之最,不過如果閣下唔知道「十八大」同「十二屆全國人大」有乜分別,最好花少少時間了解吓中共及中共歷史,自學國情教育。愛國無罪,反專制有理,要同共產黨講數,起碼應該知己知彼,長毛鬧共產黨鬧得夠大聲,因為喺香港講馬克斯可能冇乜邊個講得過佢。

如果閣下好緊張香港的「核心價值」,又好肉緊一國兩制的楚河漢界,策略上,應該爭取中共提高在香港的活動的透明度(例如政黨法立法),呢家嘢天經地義,而了解對家係乜水,甚至拒絕好似香港政府咁避避忌忌,大大方方公開討論中國共產黨乜乜物物,查實亦係「陽光運作」的好開始。

又唔怪得咁多人一頭霧水,中共政治長年最為人垢病之痛腳,正正係唔公開唔透明,黨代表民意代表政府官員撈埋一埋,局外人鬼知你班友在北載河游水沖涼桑拿時點講數,幾無制度可言可知,唔驚就有鬼。

最簡單一樣,唔計地下黨,中國共產黨黨員人數超過8,000萬人,佔中國人口6%,作為全地球最疊馬社團,又作為全中國最具「先進性」的政黨,唔知點解,連一個公開的官方網頁都冇,上去百度搜索一吓「中國共產黨」,最近磅的,只有人民網樓下的一個「中國共產黨新聞網」。

保持神神秘秘最大好處,就係政敵唔可以輕易滲透,好似香港民建聯咁,最少都有個網頁,網頁上面又最少有個「加入我們」可以下載「入會表」,近照一張加一嚿水入會費,就算冇介紹人,亦可以搏吓大霧做無間道。

要加入中國共產黨就絕對唔容易,根據2003年修訂的《入黨教材》,起碼條件係年滿18歲的工農軍人、知識份子和「其他社會階層的先進份子」,又要有「端正入黨動機」,由填寫冇固定格式的入黨申請、考察、培訓、政治審查、確定入黨介紹人、考察考察再考察,到最後成功踢入會,足足要過16關,唔怪得CEC國際(0759)主席兼阿信屋老闆林偉駿,三次申請加入中國共產黨都過唔到底。

根據中共組織部資料,至舊年的10時間,中共黨員人數增加2,600萬人,即係在乜都可以代表的理論下,入會已經容易咗好多,包括商家佬,自稱左仔的林偉駿入唔到會,可能中共在香港吸納會員的要求更加嚴格。

一個組織會員膨脹到近億人,既冇明顯的「階級敵人」,又冇一個講咗可以算數的政治強人,用簡單思維諗吓就知道,呢個組織要生存落去,制度化係唯一的選擇,你話中國共產黨乜都好,去到89年,每次權力交接都仲係必定流血,仲有個由一班老柴組成的「中央顧問委員會」阿支阿咗,近十幾廿年,至多係爭櫈仔不遂有一兩個極高層被爆樽,最低限度已經有少少「制度化」的脈絡。

舉個例,而家連是但一張美國報紙都識講,十八大呢個中國共產黨全國代表大會,係中國十年一次的最高權力交接遊戲,由中共總書記開始,到中國國家主席到國務院總理,以至由人民銀行行長到銀監會主席,國、黨、政,以至金融監管機構的話事人,差唔多都係2002年左右上位,做足10年,下一輪大執位,要到2022年的二十大。

不過呢個相對有脈絡可尋、十年一度的權力交接體制,查實只係進行咗一次,得10年貨仔,對上一屆的中共領導人江澤民,89年國際大氣候中國小氣候下上位坐到2002年,對上一任的總理朱鎔基亦只係做咗5年,即係話,對關心中國政治風險的投資者嚟講,最重要一點係,未來10年,係咪好似過去10年相對咁穩定,並冇絕對保障。

下回再續。

關連文章:
1. 老共BB班(上)(中)(下)

伸延閱讀:
1. 中共新聞網: 怎樣加入中國共產黨
2. BBC中文網: 十八大問與答
3. 中共新聞網: 特定歷史時期的獨特選擇 - 中央顧問委員會

沒有留言:

發佈留言