2010年4月9日星期五

捻明利豐(下)

(刊於2010年4月9日am730)


悶到發瘟I

悶到發瘟II

(標題為後期改動)

如果話利豐(0494)係全香港透明度最低嘅藍籌,公司管理層一定唔順超,財經茄喱啡唔明,唔代表大行分析員唔明,因為利豐亦係其中一間,最樂意公開營商之道嘅公司。

利豐可能係在HARVARD BUSINESS REVIEW,出現最多嘅香港公司,唔少有關供應鏈管理嘅大文,都用利豐做案例,唔知有雞先定有蛋先,但呢啲就叫投資者關係,利豐自99年開始,委任哈佛老教授Franklin McFarlan做獨立非執董,如果分析員或者芬佬讀過吓MBA,或多或少,會聽過利豐大名,如果哈佛畢業,斷估更加唔夠膽同人講,唔知道利豐點賺錢。


藝高人膽大,利豐在03年,直頭將生意經出事,整咗本《供應鏈管理: 利豐集團的實踐經驗》,隨書附送四個哈佛商學院案例,夠膽將生意細節大方披露,原因得兩個,一係好似財經茄喱啡咁,睇咗都唔明,一係好似其他競爭對手,睇咗都學唔到。

事實上,利豐話自己條供應鏈全球最大條,絕對可信,因為採購同行,已經唔係剩低太多競爭對手,多數已經被利豐收購咗。

尋日講利豐投資者關係最殺食地方,係一個個三年計劃幾乎全部交到功課,其中關鍵,正正係透過不斷收購,95年收購香港最大競爭對手英之傑,99年食埋太古旗下貿易公司同金巴莉,00年收購上唔到市嘅COLBY,現時利豐總裁,其實就係當年COLBY老闆,同唔少現時高層一樣,賣公司發達後,轉為幫利豐打工 。咁多人肯由老闆變打公仔,可以想像,利豐玩收購、攪整合相當出色,同時亦反映出手一定唔低,收買公司亦收埋人心。(唔怪得本數簿,有180億港元無形資產。)

利豐至今年底最新一個三年計劃,主要目標係將收入谷大到200億美金,核心溢利10億美金,要達標,2010年收入同核心溢利,要分別按年增長近一半及一倍,難度相當大。更大問題,係再冇更多好似當年英之傑、COLBY等主要競爭對手,可以即時谷大條數,利豐近年收購,越嚟越集中在零售公司,亦即係話,利豐彈藥越射越偏向供應鏈下游,講白啲,就係收買營業額,買客仔在自己條供應鏈做生意。

透過不斷收購尋求增長,細細粒冇問題,大大單時候,風險有幾高,斷估哈佛商學院都有唔少經典案例。順叔到而家,都唔係好睇得明利豐盤數,不過可以肯定,利豐條供應鏈,只係在成衣紡織業有優勢,如果真係天下無敵,台灣班代工電子廠佬可以收工。

關連文章:
1. 捻明利豐(上)(下)

沒有留言:

發佈留言