2010年6月27日星期日

群鴻氣海(上)

(刊於2010年6月24日am730)

沈家燊,認唔認得佢?

今期開氣股,睇睇大陸燃氣供應下游市場,群雄混戰格局。

香港要政改,等阿爺講咗先做;大陸生意佬要發達,豁出去做咗再算。有識冇膽,太在意政策風險,唔敢摸住石頭過河,好難成為先大富大貴起來嗰班,管道燃氣供應商,就係最佳例子。(可參考下面新奧及鄭州燃氣招股書,有關「行業概覽」的描述,可知管道燃氣市場變化。)

燃氣股,屬於最早期上市民企類別之一,十年前在香港創板招股時,國家政策明文規定,唔準境外投資者經營城市燃氣供應網絡,如果人人跟足規矩,就唔會有咁多燃氣民企,在香港股市滾到第二桶金,快高長大。

踩鋼線狂打擦邊球,自然容易出事。

香港第一隻民企燃股,叫華燊燃氣,二千年創業板掛牌,風光一時,老闆沈家燊,01年上福布斯大陸富豪榜,當選埋天津榮譽市民,04年涉嫌做數停牌,08年來天津發展(0882)出手打救,而家叫濱海投資(8035),都係做老本行。

第二隻,叫百江燃氣,已經被港華燃氣(1083)食咗,跟住就係新奧燃氣(2688),01年創業板上市,02年轉主板,漸為基金愛股。摩根大通,6月1日先出研究報告,唱好新奧為同業首選,重申建議增持,睇29.2元,好死唔死,當日傳出新奧高層,涉嫌行賄受查消息,股價連續兩日狂插近兩成,6月3日,摩通焗住打倒前日之我,將新奧評級降至中性,大削目標價近一半至16.2元。


芬佬分析員,咁易變驚弓鳥,可能因為華燊前車可鑑,亦可能因為類似傳聞,一直圍繞新奧揮之不去,舊年初,有位大陸網客,擲出一張新奧聊城子公司「公共關係維護計劃表」,詳列公司邊個職員,負責「維護」邊個對口主事官員,公關費亦鉅細無遺,一度引起新奧行賄疑雲。

古今中外做生意,邊個唔洗搵人食飯灌水,一張公關費開支表,唔可以成為行賄指控,不過或多或少,反映市場生態。燃氣供應,最緊要穩定,所以唔會過度開放競爭,一間供應商,同地方政府簽咗約,在一個城市插咗旗,競爭對手好難加入。主要燃氣商,近年鬥快霸地鬥快收購,要割地而據,就要講關係,疏通疏通,難免成為指定動作,易中地雷。

新奧,正正係一間靠地域擴張支持增長嘅控股公司,至舊年底,年報表列附屬公司,多達175間,在全國各地經營不同項目,附屬公司數目相對市值密度,相信冠絕港股,公司仲話,如果詳列所有附屬公司,資料過於冗長,所以只係透露對業績有主要影響者。

明天再續,睇睇呢個業務模式,有乜問題。

關連文章:
1. 群鴻氣海(上)(下)

伸延閱讀:
1. 新奧燃氣招股書: 行業概覽(創業板年代)
2. 鄭州燃氣招股書: 行業概覽(跟新奧燃氣上市時的「行業概覽作比較)
3. 王玉鎖及他的新奧王國
4. 中國網民: 从聊城新奥说起,中国天然气大起底(长篇连载)

沒有留言:

發佈留言