2011年11月25日星期五

一紀創業板(上)

(刊於2011年11月25日am730)

創業板開鑼: 天時雙鄭

(標題為後期改動)

呢期開創業板,香港嗰塊。

順叔日前在汽水機旁邊避雨,見到後面有隻貓,「乜咁啱嘅」,諗起93年版太陽檸檬茶廣告的男主角「檸檬」,聽講有間大戲公司,計劃放上「創業板」上市(深圳創業板未對境外企業開放),當年今日,一喵驚醒夢中人,原來香港創業板已經12歲。

十二年一紀, 1999年11月25日,香港創業板開鑼,第一日就搶閘掛牌的公司,有隻天時軟件(8028),集資近5億銀(港元,下同),主席鄭健群後生時候,據聞有舖癮踎在坑渠邊睇黑格爾鍛鍊意志力,其後矢志帶領天時砌低美國微軟,但上市後唔夠一年買咗中環中心頂樓做辦公室,可能係咁,冇咗以前緊咬牙關的奮鬥精神,天時軟件好快得返個「軟」字。

當年鄭健群的得力助手鄭云翔,套現發財後唔見人幾年,近年在香港演藝界重新蒲頭,以「云翔」之名行走,自資自導專拍三級同志電影,挑戰「列限級」,甚至「列根級」,新片《愛很爛》就快上,呢個「財經演員」變身影壇導演的故事,舊年財經茄哩啡已經寫過「財經影評」,呢度唔再重複。


鄭健群訪問(由13:00左右開始)

邊度都有陽光,但太陽底下亦無新事,公平啲講句,香港股壇財經大戲,年年月月都上演,卡士幾大都有,天時軟件只算小本製作,同樣作為香港人創業發達的樣版,米蘭站(1150)咪又係上市半年貨仔,已經用咗一大嚿上市資金買磚頭做總部,由九龍灣搬去尖東。

跟天時軟件同年同月同日掛牌的,仲有隻浩倫農科(1073,當日8011),呢隻嘢唔單止係第一間香港創業板公司,亦係第一間「升呢」上主板的公司,在內地賣肥料農藥,向來低調,本來冇人好講,不過,如果大家有睇順叔今年3月嗰兩篇「超大農作」,應該記得浩倫農科。

超大(682)香港總辦事處兼主要營業地點,在灣仔華潤中心27樓2705室,浩倫香港總辦公室兼主要營業地點,亦在華潤中心27樓,不過係2706室,啱啱隔離,呢對福建股孖寶,內地總部咁啱又係在福州西湖,早幾年在香港的鄰居,仲有隻第一天然(1076)添,大家福建老鄉,又齊齊耕田搵食,好自然,我幫你買肥料,你同我賣瓜菜,上游到下游,成條調理農務供應鏈串埋一抽。


超大地址

浩倫地址

今時今日,第一天然晨早已經爆咗,超大9月底停牌至今,啱啱沽咗手亞洲果業(073)股份套現,如果大家好記性,亞洲果業亦曾經創下,掛牌第一日即被勒令停牌的香港記錄,同超大只是「一牆之隔」的浩倫,股價過去兩星期已經跌咗近3成。

講到毁滅市值的「奇幻逆緣」,仲有「Tom仔」變「老Tom」的故事,Tom集團(2383)當年以「tom.com」在創業版出世,冇耐市值已經衝上近千億,而家市值得返廿零億,過去幾年一蚊都冇賺過,市場估值叫好俾臉,成十幾歲仔,半毫子股息都未派過,科網股爆煲見勢色不對,進軍傳統傳媒,轉頭又生個「Tom Online」出嚟,點知「Tom仔個仔」都係唔生性,又私有化再改正歸斜,忽而「online」忽而「offline」,搞嚟搞去,都唔知佢想「on」邊條「line」,大股東唔係唔識投資互聯網,不過好似入股Facebook呢啲咁高風險的投資,當然唔好連累小股東啦。

「tom.com」招股截飛迫爆滙豐 (相關新聞)

當年除咗長和系,新地(016)生咗個新意網(8008),恒地(012)亦屙咗件恒基數碼,當年新世界發展(017)周身債理唔晒,如果唔係隨時有個「新世界超時空要塞」,幾間巨型地產藍籌,全部集資以億計,如果當年將集資所得,眯埋眼做風險投資,是但投資幾十間中國互聯網公司,十零廿間執粒,總有一兩注射中筍嘢啩?

一潭死水的香港創業板,仲有咁多可歌可泣的故事,一期竟然講唔晒,唯有下回下周再續。

關連文章:
1. 一紀創業板(上)(下)
2. 財經影評(上)(下)
3. 財經茄哩啡: 超大農作(上)(下)
4. A Tale of Two CEOs

伸延閱讀:
1. 創業板諮詢

同場加映

乜咁啱呀: 93年陽光「檸檬」茶
也是待續...

沒有留言:

發佈留言