2011年11月19日星期六

另起爐灶

(刊於2011年11月18日am730)

(網上抄回來的,唔知出自邊位高手之手)

快樂星期五,單丁一日,無謂上上下下開個大題目,隔個星期攤涷晒,今期偷吓懶,吹吓香港政治。

聽講前政務司司長唐英年,今日本來約咗成班傳媒「茶敍」,順便介紹吓選舉班底幾位新公關大員,點知前行政會議召集人梁振英,突然出個聲明,講明今個月27日,會政式宣布參選行政長官,咁即係話,下屆特首選舉有冇戲睇,係咪「雙英會戰」,十日之後,會有分曉,唔使「唐營」、「梁營」乜嘢「消息人士」,日日再引述乜嘢「消息人士」呢樣嗰樣。

香港電影《黑社會》,講到黑幫社團選辦事人,「民主小圈子選舉」歷史,長過香港十倍,買落唔少票的「大D」,因為「鄧伯」欽點「樂少」最終落選,唔順氣要插支新旗,另起爐灶,即時引內幫內各水公憤,「大D」最後知難而退,選擇同「樂少」合作而被扑死。

呢段劇情,同香港今日行政長官跑馬仔選舉,最少有一半近似,分別在於未起跑,相同在於擺脫唔到阿公的控制。

最後就算有幾多個候選人,過去幾年派咗幾多著數種票,可以好肯定咁講,北京要吹雞的話,大家自動識歸邊,而北京對1,200個選委的小圈子,肯定仍有絕對影響力。今屆選小圈子選委的小小圈子選舉,聽講報名人數創新高,唔使問阿桂,各方人馬努力種票,不過,北京擁有絕對控制權的大票倉「政協」,香港百幾個政協,55個報名,55個自動當選,又係唔使問阿桂,由北京到西環,55張飛晨早派晒。

另一樣幾乎可以絕肯定者,就係北京仲未吹雞,順叔呢種茄哩啡,當然冇乜消息,純粹靠感覺,相對之前幾次特首選舉,今次「氣氛」完全唔同,幾乎冇乜邊個,夠膽行出嚟當面話邊個好邊個唔好,去到呢一刻,大家都唔知個遊戲規則係點。

梁振英插支旗出嚟,雖則話唔係好似黑社會大老「大D」咁,另起爐灶分裂國家咁大逆不道,但絕對係打破咗香港小圈子選舉的潛規則,同當年九倉(004)吳光正擺明出嚟陪跑做民主花樽好唔同,因為唔少人會驚企錯邊,除咗有票在手的1200人,最怕企錯邊的,其實係仲係建制內搵緊政治飯食的行政會議成員。

香港之前兩位行政長官,好好醜醜叫做選過4次,之前幾次,冇得爭之餘,同時全世界都準備好,特首一埋位,跟住下面班人先自動埋位,例如當年董建華,預咗會有原班過渡的高級公務員幫手,去到曾蔭權,亦都繼承咗唔少當日老董的班底,唔需要在參選一刻,成個班底攤出嚟俾大家睇。

香港行政長官選舉,如果由一個選「人」的遊戲,變成一個「選班」的遊戲,先至有機會突破死局。梁振英出閘後,應該一字排開自己班底,到時可能會有好多驚喜,最少可以展示吓自己組班能力,唔係靠阿爸阿公,橫掂下屆特首,邊個做都幾乎死硬,去到2017年一人一票再嚟過,變成香港第一個「民選特首」,幾威。

講到另起爐灶,插支新旗出街,仲可以聯想到一間香港大型藍籌:新地(016)。

恒隆(101)主席陳啟宗,同梁振英行埋多年,已經唔係新聞,早兩個月,搞咗個「富豪夜宴」,香港大孖沙幾乎冇人俾臉出席,不過,大家唔知有冇留意,當日半個主人家之一,仲有一個新地前主席郭炳湘。

作為郭氏三兄弟大佬,郭炳湘被兩位兄弟排擠出公司權力核心,諗都知道,肯定心有不甘,咪以為新地係第二代三兄弟之事,第三代都有翻咁上下年紀,怕且都係時候幾房人爭吓櫈仔,郭炳湘今次擺明押注落梁振英,唔通想博個房屋局局長做咩,萬一梁振英「爆冷」上位,新地斷估會進入多事之秋。
#

沒有留言:

發佈留言