2012年6月18日星期一

抽水兩條拎(上)


今期睇睇,香港幾乎冚世界家家戶戶都去之而後快的兩條拎。

第一條,聯繫匯率呢條Currency link,前金融管理局總裁任志剛,有今生冇來世死守十幾廿年的的命根,退咗休做善事唔去賣旗,失驚無神又高談闊論「香港貨幣體制的未來」。

之前講過,「脫鈎」同埋「港獨」,屬於香港經濟政治上最敏感的兩個議題,講都唔講得,行長長官曾蔭權就講過,邊個提親改變聯匯呢條拎,佢就「兜巴星」,當奴仲有兩個禮拜任期,如果坐言起行,公開用力,正手反手,冚任志剛個咀幾嘢,民望肯定谷低反彈。

任志剛份所謂「學術論文」出街之後,上到現政府高官,下至財經茄哩啡,政壇左中右,無論識唔識金融,個個冷嘲熱諷,你可以話任志剛言論仲好有份量,但係又幾時見過一位公眾人物,公開提出一個唔少香港人支持的建議,會引起全城負評,好簡單,任志剛建議檢討聯匯、引發公眾關心討論這個遲早出現的大約,冇人會話唔啱,不過一個掌管金管局16年、車牌號碼都掛住「AM78」的人打倒昨日之我,呢個遲來的動作,特別乞人憎囉。

任志剛話身在其位時,「不便」表達檢討聯匯的立場,大佬,金管局被稱為「獨立王國」,任志剛被稱為「金融沙皇」,花名唔會改錯,任志剛當年冇任期限制,長官意志可以自己動用納稅人錢在國金頂樓自置物業,坐在金融雲端惡足16年,咁多年嚟,有權有力掂聯繫匯率貞節牌坊的人,全香港只有一個,就係未退休時的任志剛,在其位不謀其政,「任總」都唔方便,仲有邊個方便?

任志剛又話選擇在新舊特首權力交接期間發表有關論文,冇政治目的,呢句說話,好多人會信,因為佢老兄的政治智慧,就算唔接近零,都唔高得去邊。任志剛鴻文裡面有句,「多年來,近觀微察政治人物的言行舉止,讓我對政治敬而遠之」,真係咁有智慧咁憎政治,就唔應該參與特首跑馬仔呢淌混水,本來地位超然,家陣老婦失貞,呢啲咪叫政治智慧囉。

呢單嘢大家唔使睇得太複雜,更加唔需要浪費時間講陰謀論,一個頭都白晒但係仍然大唔透的大細路,認叻幾十年,又點會接受自己只係一個二打六,被人跣咗一鑊,唔忿氣發出噪音吸引吓注意力,又或者陰陰濕濕在背後閹同學一嘢以為係報復,可以理解。

當然啦,特首選舉之後,任志剛在沙田「鄭裕彤樓」閉關幾個月寫出嚟的幾十版字,香港人都應該望吓,不過如果講到水平問題,大家就不如睇吓,金管局前副總裁黎定德(Tony Latter)嗰本《Hong Kong’s Money: The History, Logic and Operation of the Currency Peg》,有說服力好多囉。

拎嚟拎去拎不清,如果冇興趣睇金融八股,亦無謂花時間,睇一樣嘢就得,人仔兌港元的匯價走勢,2007年1月,人仔兌港元,自1994年以來,第一次突破一算,去到今日,差唔多100兌125,過去5年時間,內地同胞購買力增加四份一,嚟香港掃貨變化75折,香港的奶妢海味樓價又點會唔貴,任志剛咪又係年年同香港人講,匯率同物價冇關係?

任志剛「任一招」的花名,亦係冇改錯的,攬住聯繫匯率廿幾年,只係識在同一個貨幣政策環境,在位時怕亂怕揹鑊,冇勇氣做大動,今日拍拍屁股走人,又叫人要有勇氣面對改變,可能個個高官都係冇得留低,良心先會迴光反照。

講到尾,阿水都知道,聯匯遲早要改,步伐取決於人民幣國際化的步伐,任志剛今日帶頭帶起討論,都唔算壞事,當年佢老哥自認係「中央銀行家」時,都特別得閒特別多咀,周周一「觀點」,今後如果佢老人家在自己網誌,個個星期都寫篇嘢,同香港市民及散戶,解釋吓改變聯匯的影響、要做乜嘢準備,順叔就信佢真心為香港市民謀福祉。

下回再續,第二條拎:Link REIT,領匯(0823)

關連文章:
1. 抽水兩條拎(

沒有留言:

發佈留言