2011年11月7日星期一

奪命金股(上)

(刊於2011年11月7日am730)


今期開「金股」。

內地觀眾及傳媒,睇慣杜琪峰的黑道白道呯呯嘭嘭,突然整套炒股炒樓的《奪命金》,就話係老杜轉型新嘗試,大佬,冇睇過《開心鬼撞鬼》,都應該睇過《審死官》,三穿一炒埋半碟,戲名都取自1980年執導處男作《碧水寒山奪命金》,橫睇掂睇,其實係老灶為自己「演」、「導」生涯致敬及交待之作。

老杜30年大腕,其實亦試過做過財經大戲主角。03年香港經濟未「屍爬」入大陸之前,電影界霉菜一箸,餓死唔少有理想的香港電影人,老杜當年已經叫幾有堅持,一年幾套類似商業片,好間唔中先會插一部自己想玩的創作意念,但係佢間銀河映像,02年8月上市,一年貨仔「奪命」升仙,當年應該唔少影圈中人陪葬,隻殼幾經轉手,變咗而家智城控股(8130)。

香港演藝界市場,現在由7百萬變咗13億,唔少人魚翅撈飯,老杜又可以玩吓自己鍾意的創作意念。世事如棋,「是機遇是選擇」,《奪命金》話俾股民知,有原則冇原則,有人發達有人橫死街頭,世事如棋股市無常,只能透過大陸黑市庄家,同凸眼龍及三腳豹講,「股票是人類對未來的預測」,呢個留白式結論,對於玩咗「宿命」幾十年的杜琪峰來說,如果唔係特意留手收口,就略嫌天真少少喇。

銀河影像: 上市後兩年股價

財經茄哩啡睇意睇戲,更鍾意駁戲,「股票是什麼」?絕大多數時候,其實只係有本事印股票的真正財經演員,用嚟搭棚做大戲的工具。

有冇見過股票唔緊要,要發達要搵Bank Cheque,唔可以「買」股票,要「印」股票。要印股票,同拍戲一樣,搵隻殼之後,最緊要有「創作概念」,演員就可以埋位,一啲好似好實在好易掌握,但其實又虛無飄渺的概念,最容易引到成村散戶茄哩啡、甚至大水魚落搭。

近年財經大戲最熱門創作概念,就係「金礦」。

黃金,人人都見過,但係又有幾多人見過「金礦」?俾你見到個礦,又知唔知下面掘到幾多黃金出嚟、又或者要用幾多錢先可以掘得出一安士黃金?只需要喺地球儀冇雷公咁遠地方,搵個唔知存唔存在的「礦」,再整份地質報告,港交所做審批嗰班,冇可能劑劑同你死去馬達加斯加或者西伯利亞,好多時見有名人入股,問兩句就俾份上市通告出街。

近年投資者會見到好多「乜乜資源」「物物資源」。以前海域化工,而家已經變咗做香港資源(2882),轉頭嚟隻亞洲資源(899),當然,仲有個好經典的國際資源(1051),由香港到亞洲到國際都俾人霸晒,下一個招牌可能要出到「地球資源」。呢幾場大戲主角及幕後製作人員,有地產大孖沙襯家,有人大政協,有立法會金融服務界代表,又有前銀行大班大俠,上游下游,又金又銅又鐵砂,搞咗一大輪,三間公司加埋,市值近百億元,過去三年加埋,大家可以查吓有冇賺過一毫子。

地球就算真係咁多資源,都唔會一街筍貨,就算有,都唔會有咁多賣家唔識好寶或者自己冇錢開採,就算好多水魚肯賣,由中國到海外,都仲有好多真正礦務公司競爭,又點會咁易輪到香港三四線上市公司得米,搵到咁多金礦。

同大部分其他礦務公司一樣,如果要投資金礦股,第一個動作,就係睇睇間嘢有幾耐歷史,唔想買中「奪命金股」,就唔好浪費時間同彈藥,近年先「變形金礦」嗰一大堆,望都唔使望就可以掉頭走人。

變形金礦

剔走一堆「變型金礦」之後,香港上市當中,就唔係好多嘢揀,可能一隻手數得晒。財經傳媒尤其係電視台,好鍾意將幾隻「乜金物金」,放埋一齊叫做「金股」版塊,每逢金價升跌,例牌一版推出嚟,好似是但一隻,都可以當作金輪咁炒,如果咁簡單,呢個世界冇窮人。

下回再續,睇睇香港上市幾間黃金生產商,有冇「奪命金股」要剔走。

關連文章:
奪命金股(上)
奪命金股(中)
奪命金股(下)

沒有留言:

發佈留言