2011年11月9日星期三

奪命金股(下)

(刊於2011年11月9日am730)


當芝麻縣企變成千億王國

(網誌版篇幅及行文跟印刷版略有出入)

上回講到,要避開「奪命金股」,箍走一堆冇營運記錄的「變型金礦」,箍走埋二三線民營金企之後,就剩低幾間「國控」金企。

紫金礦業(2899)、招金礦業(1818)及靈寶黃金(3330),港股「黃金三寶」,本質全屬「國有」,但上市前大平賣引入民企資金後,「國控」成份大幅溝淡,市縣級國企坐擁金山銀礦,芝麻綠頭小官掌握百千億上市巨企,變成不同程度的山寨王國。

在世界任何一個角落,當權力與金錢出現巨大反差,兩者無可避免產生強大牽引力,形成金權交錯的黑洞。

可以大膽講句,體制上,「黃金三寶」均存在先天性政治風險,只是程度各有不同。靈寶黃金及招金,「國控」程度遠高於紫金,有關「國有資產賤價流失」的不滿情緒,亦冇咁眾口礫金,兩家較小型的金企,回歸A股上市審批所需時間及鬆緊,或多或少可以反映企業重組發展時,埋下政治地雷威力的大少。

紫金08年已經回歸A股,但煉成「中國第一金股」過程出,所出現種種特例,不代表公司固若金湯百毒不侵。

陳景河部分持股「轉讓」紀錄

紫金董事長兼總裁陳景河,唔知係咪黨員,上位前只是閩西地質大隊分隊長。排除紫金在引入新華都老闆陳發樹等民企資金時出現任何利益輸送的可能後,陳景河一位小小縣級企業頭目,仍然是全國所有幹部最有錢一位,絕大部分國控巨企,仍然未夠引入股權激勵呢家嘢,但至今年9月,陳景河持有紫金1.3億股流通股,大部分賤價買入,現市值接近5億,單單這份已曝光的身家,已相等如工行(1398)姜建清500年的人工。

在金錢世界以外,紫金是一隻名乎其實的「奪命金股」,太近民居開礦,金山壞水,紫金山下過去的種種問題,「中國第一金股」點樣煉成,可以睇睇財經茄哩啡舊年7月上下兩集的《紫金山下》,呢度唔重覆。

撇開過去種種,近日紫金幾個莫名奇妙的動作,更加令人擔心。

在10月中,紫金董事會通,仲要係趕頭趕命「臨時」會議,過咗一個議案,「為解決集團短期資金需求」,將會進入黃金租賃市場,不過,堂堂中國第一金企,唔係借金俾人炒,而係問銀行租用黃金自己炒!據呢份冇乜人留意的通告指出,今年租用黃金額度,最多10噸,超過公司舊年黃金產量25%。

紫金呢次都夠坦白,講到白租用黃金用作「融資性」業務,即係做黃金套息交易(Carry trade),借黃金返嚟,賣咗佢,再押落其他投資工具,博取高於借金利息的回報,投資者應該求神拜佛,紫金對黃金價格走勢,掌握得出神入化,炒燶一舖的話,隨時變成當日中信泰富(0267)翻版,埋下公司巨額現金突然蒸發的伏線伏筆。

坐擁金山問人借金?(仲要係「臨時」董事會...)

今年中,紫金發債集資近5億美元,旗下主要礦山紫金山,幾乎露天開礦,所以紫金唔係一間需要巨額資本開資的金企,如果冇記錯,呢次係紫金有史以來第一次進入債市,講緊公司08年A股上市,先至集資近百億元(人民幣,下同),在債市套取巨款後,仍然要為「短期資金需求」,借金套錢炒炒貢,管理層決定非常有問題。

至2009年底,紫金黃金「資源量」接近715噸,紫金山只佔154噸,可見紫金近年透過頻頻收購,新增不少黃金「資源量」,但集團本身黃金產量,去年開始反而第一次下跌,難免令人懷疑公司投資大量現金,換取回來的礦務資產,唔知係乜。

陳景河日前罕有高調,竟接受了外電訪問,當中提到,未來每年會動用100億元在海外進行併購,還公開呼籲,中央政府應該支持中國企業,走出去收購海外戰略性資源云云。

北京在什麼時候,都咁支持中國企業走出去掃貨,尤其是資源項目。不過,要支持,都係支持根正苗紅的國企,例如唯一一間黃金央企,中國黄金集團,舊年已經整咗間中國黃金國際(2099)在香港上市(呢隻嘢有機會再講),要北京支持去海外掃貨,有排都未輪到紫金,紫金要「走出去」,牌面上乎合國策,實際上,更似是要將公司資金,迅速由內地搬往海外的一個動作。

從好的角度睇,管理層發咗達,就要為國家服務,兼為自己買政治保險,生意在外國做得越大,能見度越高,其他人要郁佢就越難;陰謀論角度睇,將公司大量資產挖空搬到外國,更加冇王管。

2003年國資委成立,將一埋金銀銅鐵國企重新組建成中國黃金集團,成為唯一一家「黃金央企」,亦代表阿公正式帶隊進入市場,內地產金公司,由2002年超過1,200間,減到2009年的700間左右,面對「國家隊正式代表」,紫金招金等市縣級國企,好難再買到筍貨,衝到出去,就算正正經經做生意,亦唔知有冇咁風高浪急。

中國從來唔係一個產金大國,自2007年開始,超越南非成為全球最大黃金生產國,2004到2009年,中國礦金產量每年複合增長率高達8.1%,期間,南非、美國及澳洲,幾乎係每年下跌,大家可以諗諗,究竟中國真係地大物博,還是國人膽正命平,唔應該掘照掘,只係中國一味追求經濟增長,妄顧子孫福祉、可持續發展的另一個寫照,狂挖金山崩,亦係中國金企面對最大的基本因素風險。

地大物博?膽正命平?

差啲唔記得,仲有一大抽黃金交易所交易基金(ETF),請記住,ETF,只是結構性投資產品,部分更透過桿杆桿杆再桿杆,複製黃金升跌的效果,產品本身有爆煲風險,發行商本身有爆煲風險,發行商交易對手亦都有爆煲風險,大吉利是講句,如果安盛爆煲的話,A50(2823)亦會爆到七彩,如果唔係咁多黃金ETF,近年金價都唔會咁波動,ETF有可能係另一個醞釀中的結構性炸彈,只適合懶人,絕對唔適合穩健的投資者。

如果連「國控」金企,同埋黃金EFT都箍走埋,結論只有一個:香港上市「金股」,冇一間係穩健投資選擇。

差唔多一個世紀前套經典默劇「尋金熱」(The Gold Rush),差利卓別靈最後折墮到要食自己隻皮靴,唔係話全世界熱炒黃金,金市必定起晒泡,只不過退一萬步諗,無論金價會唔會大崩圍,如果選擇得兩個,手上有嚿真金,都好過坐住一疊「奪命金股」問自己:股票是什麼……


關連文章:
奪命金股(上)
奪命金股(中)
奪命金股(下)

伸延閱讀:
1. 財經茄哩啡: 紫金山下(上)(下)
2. 南方周未: 黃金第一股如何煉成
3. 中國金王陳景河的苦惱
4. Bloomberg: 紫金每年100億海外收購
5. 時代周報: 紫金礦業灰幕

沒有留言:

發佈留言