2011年11月8日星期二

奪命金股(中)

(刊於2011年11月8日am730)

There's a lady who's know, all that glitter is gold...

上回講到,礦務公司成為近年財經大戲熱門創作概念,香港上市黃金生產商當中,唔想買中「奪命金股」,第一批要箍走,近年先進入市場的「變形金礦」。

在各大小香港傳媒資料庫,搜索有關內地黃金生產商報道的話,多數有過千上萬條消息,但十條總有九條,只是關於黃金價格走勢或者企業業績,將「金股」當成「金價窩輪」,同望住咩嘢「波羅嘅海指數」炒航運公司,一樣咁兒戲。香港傳媒鮮有報道內地金企動態,原因有兩個,第一,好多金企大股東或管理層,有意無意間保持絕對低調;第二,普通人根本冇法子了解一個金礦下面收埋乜東東。

JORC,知唔知係乜東東?

唔少高度複雜的行業,例如航運、銀行等,仲可以透過整體經濟脈搏,推敲一吓生意如何如何,要預測金企營運表現及潛力,資源價格的急升急跌已經難掌握,唔識郁埋喺地底的礦藏更加難睇通,就算地質專家,都未必識得同你講一個金礦收埋幾多、要鑽幾深先掘到金。

出晒名的金山銀礦,「含金量」仲有一定保證,二三線採礦公司的蚊型金礦,唯有靠管理層的表述是否可信,管理層唔穩陣的話,亦都唔可以掂。

09年12月,順叔寫過隻瑞金礦業(246),當日隻嘢上市唔夠一年,大股東吳端林,發可換股債俾花旗,借咗10億(港元,下同),用作與「黃金無關的投資」,仲要俾9厘息,一年利息已經9千萬,冇錢還就還公司股票。當日都費事研究瑞金坐住個乜嘢礦,望吓公司股權結構,同國控資金完全冇關連,吳氏家族有六成幾七成股權,但大股東除咗個「人頭」,其他一切好似都隱形,由董事局到管理層,一張櫈都冇得坐,奇奇怪怪。

印刷版原文,網誌版改為四字標題

瑞金09年2月上市,集資約10億,舊年6月批新股,又挾多10億,之後向大股東買咗乜嘢礦產、公司資金又轉咗去邊,大家可以自己查吓,吳端林及家人,如果向公司出售資產賺咗一筆,用9厘息借錢投資又好賺得過掘金,照計而家已經發咗大達,不過瑞金就認真唔掂,今年5月已經停牌,到而家都唔知乜事。瑞金停牌前市值80億,就算最後冇事,復牌後肯定跌到阿媽唔認得,如果上市兩年幾就爆煲的話,質量乘以速度,破壞力配得上「奪命金股」稱號。

 作為上市獨家保薦人,花旗一手湊大瑞金,借錢俾大股東,又幫瑞金批股散貨,花旗負責睇瑞金嗰位分析員,仲要亞太區金銀銅鐵研究個阿頭,一路叫人「買入」,目標價一路放喺十幾蚊樓上,錯得咁交關,聽講只係掉咗位,冇炒魷。瑞金呢場財經大戲,雖然未大結局,但係大家應該諗吓,老外投資大行,班賓架同埋分析員,喺戲裡面做緊乜嘢角色,中間又有冇乜嘢「六道門」、「中國防火牆」?

大行小報告: 花旗一直唱好瑞金
 湊大一間好公司,最多羸單邊;煲大一條賊船再隊爆佢,例如選擇自己可以掌握的時機將公司黑材料掦出街,可以賺完上再賺埋落,食到盡,呢個就係「股票是什麼」的一個最好答案。

在爛銅爛鐵假銀真膠的礦務世界,箍走二三線金企的話,選擇更少。

香港唔少人人,仍然以為紫金礦業(2899)、招金礦業(1818)及靈寶黃金(3330),都係民企,更多人更加從來冇問過「黃金三寶」是國企還是民企這個問題。

國企有好多種,有直屬國資委的百幾間央企,又有匯金控制的主要銀行,國務院自己或唔同部委,亦有唔少直屬企業。紫金招金靈金三隻嘢,嚴格嚟講,全部都屬於國控企業,未上市前完全屬於國有資產,不過,三間公司控制主要資產,最初只係某市某縣一兩座唔起眼的金山銀礦,阿公當年未有胃口,資產一直由市縣級政府控制,呢幾隻嘢上市前後,引入唔少民企資本,變成百億甚至千億級企業。

由山寨王變成上市巨企,好似紫金咁樣,從來未擺脫過「國有資產賤價流失」的指控,可能因為咁,管理層一直非常低調。

下回再續,又睇睇「國控金股」當中,會唔會出現「奪命金股」。

關連文章:
奪命金股(上)
奪命金股(中)
奪命金股(下)

伸延閱讀:
1. 財經茄哩啡: 畸形金礦
2. SCMP: Accounting mystery for mining firm
3. JORC及CIM標準概要(摘自中金國際招股文件)
4. 中國採金業行業規管(摘自中金國際招股文件)
5. 中國採金業行業概覽(摘自中金國際招股文件)

沒有留言:

發佈留言