2012年3月16日星期五

黑金經濟(下)

上回講到,「梁營悍將」劉夢熊,係就係同黑金好有關係,不過講緊「黑色黃金」,06年透過前身係「信用咭防盜」的國際資源(1051),在馬達加斯加發現大油田,「遠景資源儲量」可能值9000億美元,被中央電視台列做商業欺詐案例,令夢熊大師在內地紅上加紅。

近排成個香港掛住「黑金政治」,冇乜人留意黑色黃金,近日油價又彈返上一百美金以上一桶,08年開始歐美日經濟齊齊叫救命,黑色黃金價格持續高企,疲元貴油,呢啲就係印銀紙、同埋市場對印銀紙預期的威力。

油價波動,做交通運輸生意的大型上市公司,近幾年幾乎全部有乜運行,的士司機就更加生意難撈,日前有的士司機慢駛要求求恢復燃油附加費,可見通脹壓力又開始有瞄頭。

今次司機大哥提出的要求,仲有一項可能好配合中港政治形勢轉變的素求,就係批評中外油商勾結組成「石油售價壟斷聯盟」,要求作為國企的中石油(0857)中石化(0386),退出呢個「聯盟」。

係咪真係有呢個寡頭壟斷的「聯盟」,唔知,不過要打破香港幾個主要市場壟斷,主要力量可能只有靠巨型國企。

香港政府好多政策,多年來不知不覺有心無意間,向巨型財團傾斜,大部分公用事業,都處於寡頭壟斷或絕對壟斷的市場狀態(包括地產市場),特首曾蔭權已經冇可能兌現就競爭法立法的承諾,如果今個月特首選舉,代表香港政商利益的一次重新洗牌的話,大家可以留意,未來5年,會唔會有政策改變,為大型國企南下開路,例如被香港人臭罵幾十年的電網及供電市場。

燃料供應,除咗中石油及中石化,其他主要「競爭」對手,都係外國公司,可能係最容易開刀的市場;仲有,煤氣(0003)的壟斷地位,係其中一個壟斷地位最高的公用事業之一,中央政府成日話供應天然氣嚟香港,係「挺港」措施之一,又唔知會唔會有政策空間,俾國企油公司,加入香港住宅燃氣市場喇。

以前每逢油價急升,中石化例必叫救命,原油煉油成本受浮動的國際市場價格影響,但在內地成品燃料價格受政策控制,煉一桶蝕一桶,今年中央政府唱到行,要搞燃油價格改革,對中石化呢隻壟斷性巨無霸,係一項結構性的政策改變,影響非同小可,中石化成個集團,近月動作多多,好多故仔,今個星期係咁先,遲啲再講。

關連文章:
-- 黑金經濟(上)(下)

伸延閱讀:
1. GOW財茄台: 向熊胆說不
2. GOW財茄台: 夢熊黑金

沒有留言:

發佈留言