2012年6月7日星期四

煤氣今天(下)


上回講到,中華煤氣(0003)唔聲唔聲,中國大陸嚿嘢越做越大,公司招牌開始名乎其實,今年內地業務盈利貢獻,將會超越香港。

唔少老牌香港企業,在內地都搞到好大,好似東亞(0023)恒隆(0101),資產計差唔多中港半壁江山,但賺錢大本營仍在自己地頭;周大福珠寶(1929)在大陸搭個千店雞棚,8成盈利仍然來自香港幾十家分店;煤氣在香港150年基業,仲要係一個壟斷近8成市場的獨市公用業事,北上搵食最多十幾廿年,絕不簡單,亦可以反證內地燃氣市場,相對其他港企可以涉足的行業,更易搵錢。

中國燃氣市場七國咁亂,市場充斥唔少錯誤的印象,例如好多老外傳媒,周不時仲形容新奧能源(2688)為網絡「中國最大」的管道燃氣供應商,又形容北控(0392)為銷量「 中國最大」,實情就係,無論以市值還是銷售量排行,甚至係網絡覆蓋地盤大細,煤氣都可能係「中國最大」,呢個地位及潛力,財經茄哩啡兩年前幾寫《群鴻氣海》時,都睇漏眼,因為注意力太過集中在港華燃氣(1083),忽略咗煤氣本身都在密密投資。

內地城市管道燃氣項目,至2011年底,港華燃氣有66個,煤氣本身都有34個,阿媽地盤主要在一二線城市,為1,320萬客戶供氣,新奧能源只係駁到510萬;煤氣燃氣總銷量,已經突破100億立方米,北控舊年的總銷量,亦只有64.7億立方米。

唔計港華燃氣的投資,煤氣本身在內地的管道燃氣項目,大大話話已經投資咗120億元(人民幣,下同),不過好多項目未達到需要披露的水平,所以香港投資者唔多覺,見住煤氣發到咁大,新奧拍住中石化(0386)收買中國燃氣(0384),或多或少,就係想搶回「中國最大」管道燃氣公司呢個光環。

燃氣市場增長速度,同大陸城市化的速度成正比,新樓起得越多,越多用戶需要駁喉供氣,私人住宅多炒家,好多新樓空置,水電氣咪錶永遠唔識跳,阿公講明要起多啲政府津貼的「福利房」,未來5年廣廈3,600萬間,呢個來自公營房屋的供應,唔會起咗冇人住,下游燃氣供應商,受惠於廣廈千萬間的程度,其實仲大過水泥基建公司。

除咗下游市場,煤氣近幾年更加衝上中上游,單是所謂「中游項目」,即係天然氣接受站,自2004年開始已經投資103億元,唔細得過城市管道燃氣的投入,當中包括廣東省的液化天然氣項目,煤氣佔股只有3%,但投資額76億元,呢嚿嘢大有文章,好簡單咁講,可以加大煤氣在成本控制的能力,包括香港業務的成本。

煤氣在內地市場越游越上,近年所染指項目,已經包括煤礦、煤基化工等「新能源」項目, 可以想像,未來的煤氣,或者有可能分拆出來上市的內地能源資產,同昆侖燃氣(0135)呢個垂直式發展的巨無霸,會係同一類公司,不過「煤氣」呢個中文招牌,有可能要改一改,唔係好配合中國減少燒煤呢個政策大方向。

之前講過,內地管道燃氣市場有兩類公司,一類好似新奧,全國幅射式的擴張,一類好似北控及以前的鄭州燃氣,將一個主要市場圍到滴水不進,煤氣目的的運作模式,在內地屬於前者,鬥快,在香港屬於後者,鬥穩,煤氣守中有攻,所以近年抗跌力特強。

煤氣日前舉行股東會,管理層講到,未來3年,仲會在內地投資100個億,7成放落新能源項目,香港增長有限,每年只係放7個億維修及建設管道,未來如果再出現類似大埔呢類爆喉斷氣之鑊,香港人可以有合理懷疑,煤氣北上擴張,已經影響到在香港的服務質素,當然啦,煤氣北上大搞,亦唔排除火燒後欄,出現國內能源公司殺入香港供氣市場,同煤氣正接競爭的可能。

關連文章:
1. 煤氣今天(上下)
2. 公用功用(上下)

沒有留言:

發佈留言