2012年6月6日星期三

煤氣今天(上)


今期開中華煤氣(0003),睇睇呢隻香港最老牌企業之一,近幾年靜靜起地革命,搞緊邊科。

香港出名地少路迫喉管多,十幾間電訊公司加水電煤,十幾條喉塞埋一箸,理論上,安全措施一定會做足,確保一條喉出事,唔會影響到其他管道,所以好少話兩喉管齊齊爆,爆咗影響範圍都唔會好大。不過,前日大埔爆鹹水喉,竟然可以射穿隔籬條煤氣喉,搞到成個大埔過萬商住用戶,約十萬人口斷煤氣,仲要搶修兩日都尚未恢復供應,好耐冇見過咁大場面。水務署成日爆水渠自然抵鬧,之不過煤氣條喉咁雞,原來用水一射就會爆,又好難扮「受害者」博同情,商戶要索償斷氣損失,唔知應該告政府定係告煤氣喇。

港府容許供電供氣幾間公共事業,擁有壟斷或近乎壟斷的地位,正正係為咗換取下游能源市場的供應穩定,又正正係為咗避免大埔出現斷氣呢類影響民生的大鑊嘢發生,煤氣今次可以話多謝支聯會,因為「六四」燭光晚會入場人數破紀錄,佔盡報紙電視頭條,避過一場公關災難。

又公平啲講句,煤氣多年以嚟經營的溫馨體貼的企業形象,呢個時候亦大派用場,今次咁大鑊,都唔見太多針對煤氣的批評報道。倘若掉轉頭講,如果成個大埔或北角停電兩日,中電控股(0002)以及電能實業(0006),肯定被人鬧到狗血淋頭。

將煤氣拍埋恒基地產(0012)一齊睇,好難相信,兩間公司其實同一老闆同一個系統,由企業管治到形象公關,煤氣都贏恒基幾條街,俾人有更現代化、更用心的感覺。如果恒地賣樓,可以發揮煤氣公司千分一的「溫馨體貼」,香港人對發展商,相信亦唔會有咁大怨氣。

恒地主席李兆基同埋兩位公子,在煤氣董事局都只係非執行角色,恒地及煤氣之間企管及形象的反差,既反映專業管理,以及家族管理的分別,亦反映咗香港賣樓實在太易搵錢,唔當客仔係人,一樣大把人幫襯。

中電、電能實業近年成日話成本上升,攞住利潤管制協議,大條道理地加電費,反而利潤冇受類似商業合約保證的煤氣,今年講到明唔會加價。
至於去年,聽過煤氣職工會對加薪幅度不滿,醞釀罷工,即刻又傳出一年加兩次人工的新聞,今時今日一間香港企業,可以一年加兩次人工,順叔亦唔知去邊度搵。公司唔係咁賺錢,百年喜慶都唔會有著數益股東,今年煤氣成立150周年,又有紅股又話派17港仙特別股息,一間公司對客戶、對員工及對股東咁疏爽,亦可見到煤氣近年有幾好搵。

近年市場對在香港有穩定收入,在內地又衝得有聲有色的公司,例如恒隆地產(0101),特別有興趣,煤氣其實正正係一間基業穩在香港,並於北上發展迅速的公司,公司招牌所謂「中華」兩個字,以前名不符實,只集中香港,公用股形象太深入股民心,今年在內地業務愈做愈大,市盈率亦長期企在20倍樓上,已經廣被市場視為一隻「增長股」。

煤氣舊年純利增長一成,並已突破60億元,達61.4億元,冇乜物業發展的特別收益,息稅折舊攤銷前利潤,香港貢獻44億元,增長7%,內地業務貢獻29個億,增長36%,管理層講明,內地業務的盈利貢獻,今年將會超越香港,即係內地業務將繼續保持強勁增長,成為少數真正在內地搵到食的老牌港企。

下回再續,睇睇除港華燃氣(1083)之外,煤氣在內地仲搞緊乜。

關連文章:
1. 煤氣今天(上下)
2. 公用功用(上下)

沒有留言:

發佈留言