2012年6月3日星期日

黑白濠江(上)

今期再開澳門。

未講濠江,先睇香港。早排香港特首選戰期間,現任特首被踢爆坐大孖沙私人飛機遊艇,豪遊澳門泰國,全港上下左中右塘邊鶴笑甩下巴,政要高官貪「小便宜」的縮骨精神,變成大家茶餘飯後的八卦笑料。

上星期審計署報告詳列當奴任內外訪的住宿安排,原來我們的特首,豪住總統套房成癮,當奴承認個人處事不當,被迫公開再說一次對不起,見到當奴多次雲浮外國的軌跡,仲有佢老人家在壓力下左邊鼻哥谷出嚟粒大孖瘡,可能好多人開始笑唔出。

當奴前任董建華,甚至前代港督的外訪,唔知道係咪個個都住總統套房,不過,如果呢個係港府慣例,特首辦應該晨早提出作為抗辯理由;當年董伯伯在國際上出名人面廣,回歸後亦有實際需要全地球唱好香港,但係建華八年,外訪次數少過當奴十次八次,當奴在任7年,離港外訪55次,上個月,新舊特首交接期間,好多事等佢拍板交涉之際,仲要嚟多次「畢業旅行」,無厘頭踏遍巴西新西蘭等南半球多國為香港查找商機,結果成為被踢爆多年來浪費公帑超豪外訪的伏筆。

有一個好簡單的疑問,大家可以思考一吓,假使閣下有咁上吓年紀,有空閒時間,都會選擇留在屋企攤抖吓,係咪?就算講明請你坐頭等客位甚至私人飛機,免費住宿總統套房,如果閣下已經見盡世面,龍床唔似狗竇,免得就免,唔會鐘意一年十次八次長途跋涉出差應酬,係咪?

近幾年全球金融市場風起雲湧,有傻強之稱的財經事務及庫務局局長陳家強,5年外訪43次四出收料,可以理解,不過作為一位68歲的花甲老坑,作為香港呢個壓力煲日理萬機的特首,曾蔭權仲咁有時間精力頻頻外訪,搲爆頭都諗唔到乜嘢特別理由,唯有九唔搭八咁猜度一吓。

特首可能係香港最冇人身自由的香港人,行出街有一堆鏡頭圍住,官方活動有一大班隨從,休假外遊要刊憲公告天下,斷估特首官邸的所有電話電郵通訊記錄都有留底,唔知係咪咁,當奴特別嚮往出國時候的自由空間,可能佢老人家住總統套房入骨成癮,不能自拔;當然,唔排除當奴真係為香港躹躬盡粹,唔放過任何在外地宣傳的機會;又或者,當奴在官邸太多雜物,驚住遲啲搬走唔夠地方,有需要透過特首外訪的貴貴貴賓通道,搬去境外的迷你倉咁。

講到總統套房,好多人即時聯想起酒池肉林式的窮奢極侈,幾豪幾華都好,都唔會舒服得過前港督府,絕大部份政要貴人,選擇總統套房,唔係貪奢華硬件,而係百分百的私密,仲有無微不至有凸的貼身服務。一間入流的酒店的總統套房,其中一個必備服務,就係一個24小時貼身服侍的管家,對於一個現代政客嚟講,一個政府耳目外的臨時管家,有時好使好用過一個多年心腹,舉個例,唔想俾下屬知道自己在外國有個迷仔倉擺放雜物,最好就係搵個臨時管家代勞啦。

做官做到越高位,越要俾人見到比白紙更白,正正就係要避免財經茄哩啡呢類事事評論員,得閒無事捕風捉影。之前講過,絕對權力先會絕對會滋生腐敗,香港特首從來冇絕對權力,萬大事應該有個譜,當奴在港為官四十載,廉潔應該成為體內血液的組成部份,順叔真心希望呢個係事實。

早排候任特首梁振英上京面聖,總理溫家寶兜口兜臉講,為政者要清廉,做人都要清廉,講俾邊個聽,唔知,不過舉目所見,北京上海重慶幾個重要直轄市,市委書記先後涉貪出事,香港錢銀出入更方便,一個人坐上高位後,眼界同時大開,忽然知道原來個世界咁玩法,多年貞節有所動搖,亦未可預料。

下回再續。

關連文章:
1. 黑白濠江(上下)
2. 濠賭馬交(上下)

伸延閱讀:
1. Economist: 十八大前賭錢洗錢熱潮


2 則留言:

  1. 一個人當過5、6年財政司,坐到特首呢個位,可以俾自己出差公費超支22倍,認真失敗
    之但係一個心懷小角色性格的大人物可以做到咁,不求豐功偉績,但求名留「清」史,佢都算成功囉

    回覆刪除
  2. Gd pt
    當奴在官邸太多雜物,驚住遲啲搬走唔夠地方,有需要透過特首外訪的貴貴貴賓通道,搬去境外的迷你倉咁

    回覆刪除