2012年7月3日星期二

二零二七(上)

2012年7月1日,瞓醒擘大眼,前港督府換咗主人,狗仔隊都唔得閒跟蹤曾蔭權去咗邊,當奴七年結束,香港行政長官叫做梁振英。

香港主權回歸15年,唔少「難忘回憶」,人總要向前看,不如試吓想像15年後,2027的香港,又係點樣。

梁振英競選總綱叫做「穩中求變」,多番強調「不需要政策大變」,只要「適度有為」,不過梁振英在接受香港親中報章訪問時,又話香港過去15年來,經濟社會發展「失速」或「龜速」,透露短期內會大力推動「地區經濟」,利用「全面提速」的經濟發展,解決社會積壓的深層次矛盾咁,「穩中求變」定係「全面提速」,唔知佢開邊辨。

如果純粹講緊影響香港臉貌的硬件規劃,所謂「不需要政策大變」,可能仲有啲道理,因為好多嘢已經講晒通晒天,好似涉及香港同珠三角地區融合的規劃及「被規劃」,只係做得慢咁解。

舉個例,為咗配合咩嘢《珠江三角洲地區改革發展規劃綱要(2008—2020年)》,粵港澳三地政府,查實破天荒在舊年9月,開始搞個聯合公眾諮詢,要三地合作共建「綠色宜居城鎮群」,搞咗大半年,有冇邊位香港人聽過或者仲記得有個《共建優質生活圈專項規劃》?香港政府搞呢個諮詢,不但冇聲冇氣,大家可以試吓上網下載有關諮詢文件,下載速度唔知點解認真「龜速」,分分鐘要半粒鐘。

又舉個例,中國「十二五」規劃,涉及粵港澳合作查實有七大項目,當中有三個涉及大型跨境基建,包括港珠澳大橋及廣深港高鐵,仲有港深西部快速軌道線,要起一條直通過境輕鐵,經前海連接香港及深圳國際機場,呢三條將香港澳門緊扣住珠三角的大型交通幹線,最後一條仍在「論證當中」,不過港珠澳大橋及廣深港高鐵,在香港先後引發政治大風波,前者因為環保問題一度被司法程序拖住,後者更加唔使多講,搞到立法會被圍堵,成為「八十後」打起招牌熱情投入參政的導火線。

港珠澳大橋及廣深港高鐵,兩個大頭佛,看似巧合,不過諗深一層就知並非偶然,阿公要在粵港澳三地插幾條「拎」,「拎」到邊全香港嘈到邊,又司法覆核又立法會抗爭,雖然企最前排的,只是香港環保份子或八十後新一代,不過阿公睇在眼裡,好自然會有一個政治判斷,認為香港背後有一股力量,抗拒同內地的融合,「兩制」凌駕「一國」,拖得就拖,當日國家副席習近平嗰句「三權合作」,分分鐘就係因為呢個政治判斷有感而發。

「十二五」粵港澳七大合作項目,包括在文錦渡以東建設蓮塘香園圍的新口岸,可以縮短香港至深圳東部的車程,2006年底「十一五」已經講緊,研究到「十二五」,而家聽講最快在2018年啟用,其餘三個項目,近年亦都浮出水面密鑼緊鼓,最凸出的就係在深圳前海搞個港深「特特區」,剩低兩個項目,涉及兩個巨型但未開發的新區,包括廣州南沙仲有珠海橫琴。

唔知道香港小學而家仲有冇「社會科」,中學又係咪讀緊EPA(Economics and Public Affiars),不過斷估香港教科書裡面啲香港地圖,都只係去到深圳河以南,再加上香港地產商咁多年來的天花龍鳳,將軍澳變咗「九龍東」,唔好話前海、南沙呢啲名咁陌生,分分鐘唔少香港人,識過大海,其實唔知澳門向西向東,對區域發展缺乏方向感及大局觀,可能因為咁,國家主席胡錦濤嚟香港,臨走前放低十六字「真言」,要香港新管治團隊及香港人,「登高望遠」。

下回再續。

關連文章:
1. 二零二七(上)(下)
2. 港深特特區(上)(下)
3. 港深特區(上)(下)

伸延閱讀:
1. 文匯報: 梁振英 - 經濟提速追回蹉跎歲月

沒有留言:

發佈留言