2012年8月28日星期二

中信之本(下)

上回講到,A股近兩年悶到出汁,投資銀行證券行冇啖好食,中信證券(6030)員工數目不跌反增,作為公司「生財之本」的投資銀行部,仲有743人,平均每人在2011年,只係幫公司賺到260萬元(人民幣,下同),如果在歐美投行,已經大封信四圍派。

或者中信證券據「專業結構」分類的743個投資銀行部門職員,大部分只係掃地阿伯茶水阿嬸,除開條數唔係咁公道,不過呢,淡市炒人唔手軟呢個投資銀行慣例,在中信證券唔係咁行得通,北京基金佬界有個傳說,話如果以「政治結構」分類,呢間全國最大投資銀行的高級賓架當中,有百幾二百個省部級的「官二代」,唔可以立亂得罪,請得入嚟唔係咁易送走。

老實講,歐美投資大行及金融機構,做刁咪一樣靠關係,都係咁做生意,打住官二代富二代的招牌,特別搶手易搵工,加入投資銀行,打正牌物盡其用,靠自己「關係」幫公司嬲刁搵生意,加入中信證券呢類國控投資銀行,賺咗係阿公的,大條道理,更加唔使怕被人話群帶關係幫外國人搵錢,所以中信證券請埋一埋內地官二代富二代的傳說,可信度應該好高。

搵個太子黨人物出嚟講吓的話,不得不提中信證券董事局裡面,最後生嗰件,叫做劉樂飛,只有38歲,聽講就係中共政治局委員兼中央宣傳部部長劉雲山的公子,中央宣傳部又幾猛,唔使講咁多,劉樂飛在中信證券只係非執行董事,不過呢,呢位四十未到的年青金融才俊,同時貴為中信產業基金的董事長兼首席執男官。中信產業基金下面幾隻做戰略投資的基金,最大嗰隻一百個億左右,唔算超大,不過夠威,聽講中信產業基金落咗注的公司申請上市,中國證監會好少拓手肘(最近好似話唔係咁講)。

劉公子在2008年加入中信證券之前,仲威,在中國人壽(2628)官至首席投資執行官,講緊在A股最旺的兩年,睇住幾住億人仔的資產,劉公子走咗之後,中人壽已經再冇呢個「首席投資執行官」呢個位,對中人壽有興趣,可能要留意吓第二時會呢個筍位會唔會開返,又邊位猛人坐落去。

當然啦,金融世界,得就得,唔得就食忽得,冇理由吓吓用年紀論資排輩,講緊和黃(0013)董事總經埋霍建寧,1984年34歲已經出任和黃的執行董事。劉樂飛做中人壽兩年,做咗幾單刁,包括入股南方電網、廣東發展銀行及中信證券,仲有投資VISA,講緊當年市旺,股改期間好多蛤毑隨街跳,市況唔掂,中信產業基金呢兩年就唔係做得特別好,部門員工145人,2011年純利啱啱1億銀,平均每人幫公司賺幾廿萬,表現分分鐘差過二線證券經紀。

好似劉樂飛呢類的「官二代」,既係中信證券「生財之本」,旺市的時候,可以因為和種人脈關係,帶來大量的生意,市況逆轉證明神仙難求,競爭力甚至差過海通證券(6827)等行家,同時因為唔可以立亂炒人,未必可以隨市場環境調整成本,群帶關係做得太出,分分鐘可以影響國際化步伐,例如啱啱收購回來的里昂(CLSA),如果夾硬搞整合,里昂員工可能雞飛狗走。

中信證券可以話係一間,可以充份反映國情的投資銀行,即係複雜到無倫,由真正的競爭力到隱藏的政治風險,局外人好難睇得清楚,例如已經60歲的中信證券董事長王東明退休之後搞邊科、係咪安全著陸、邊個頂上,可能都會帶來不明朗因素。

少數可以肯定的基本因素,就係投資銀行監管較銀行更嚴,中信證券炒燶貨爆煲的機會唔大,可以當隻A股代用品咁買,A股好多人話平,只係相對2007年時不切實際的估值,好似中信證券咁,當年試過60倍市盈率,今日計埋A股,市值仍然過千億,2012年預期市盈率超過20倍,用2010年純利238億計,市盈率大約4、5倍,抵唔抵,好睇閣下認為最具「中國特色」的投資銀行,相對國際行家應該有溢價定折讓。

關連文章:
1. 中信之本(上)(下)
2. 投行行色(上)(下)

沒有留言:

發佈留言