2012年9月24日星期一

忠奸中間人(上)



今期開中間人,財經茄哩啡好耐冇關心過家國大事,今次由北京領導人的健康開始講起。

在民主國度,國家領導人健康關乎公眾利益,好多時會第一時間公開,但在中國仍然被視為國家機密,唔可以隨便講。話說中國副主席習近平,早排失驚無神唔見咗人,消失於官方公開活動差唔多兩個星期,連原先安排咗同美國國務卿希拉利大嬸的會面都失場。

習近平被視為中國兼中共領導接班人,習總變摺變,全地球自然打鑼咁搵佢,謠言四起,由踢波跌親到心臟病發到中伏被人行刺,都有人傳過,最接近官方最權威的解釋,來自前香港行政長官、現任政協副主席董建華。

董伯伯上星期突然接受美國電視訪問,牌面講中日關係,唔知預先有默契定係刻意臨時爆肚,主持人臨尾問董伯伯習總點解唔見人,董伯伯透露,習總做運動時受傷(He hurt himself in sports),背脊有事(He has a back… back problem),主持人再問多句,董伯伯就話習總應該係游水時整親(I believe it’s swimming)。

講緊家吓十八大勝利召開密鑼緊鼓,釣魚島中日關係劍拔弩張,習總在黨國均處極敏感時刻忽然失踪,唔見人的官方原因又係咁蝦碌,可能好多老外的難以置信。

不過呢,中共領導人的公開活動,唔可以隨便攞嚟講笑;中共領導人在敏感時刻的游水活動,更加唔可以隨便攞嚟講笑,位列國家領導人之一的董伯伯,應該好明白呢個道理。

可能中共領導慣咗在北載河集體講數,所以游水一直係北京坐館的傳統強項,在敏感時刻領導人水著出場游吓水,好多時更係展露政治肌肉的重要場口,好似1966年七張幾嘢橫渡長江的老毛澤東,就係北京坐館的經典游水活動,其後1989年夏天在北載河每日游一粒鍾的鄧小平,以至幾乎去到邊游到邊死海游到夏威夷的江澤民,每次公開游水活動都唔講得笑,在呢個「游水政治」的傳統下,現任坐館胡錦濤,任內寧願去日本大戰福原愛,但從未試過以水著出場,亦自然成為外國觀察家分析一大餐的現象。

習總今年被去美國,接受華盛頓郵報書面訪問的時候,曾經講過佢好鐘意運動,最鍾意就係游泳,斷估泳術有翻咁上吓,在敏感時期,做自己兼北京坐館最耍家的運動整親,無論係論盡拉親,定係跣咗一鑊撻親肉背,都咪話唔邪。

董伯伯腳痛之後升做政協副主席,位高權輕,過去7年極少評論港事國是,今次接受美國傳媒訪問講中日關係,好正路,臨尾為習總失踪謎底開估,已經夠震撼,更震撼一點,係冇迴避主持人有關北京最高權力交接的問題,董伯伯好斬釘截鐵咁話,習近平毫無疑問可以順叔接班,主持人問到佢胡錦濤會唔會保持軍權一段時間,董伯伯竟然有照答,就連自己都並不知情,但根據以往做法,胡錦濤可能保留軍權一段時間。

董伯伯近年最重要的角色,好似佢間「中美交流基金會」咁,作為中美之間商界及半官方接觸交流的橋樑,亦即係中間人,致力利用自己人脈,促進中美關係,好似今年初習總訪問美國,就係董伯伯帶佢去遊花園四圍打招呼。

一個成功的中間人,如果諗住長做長有而唔係一舖大茶飯之後鬆人,絕大多數時候,會好珍惜自己的信譽,董伯伯講到胡錦濤會唔會保留軍權一段時間,有關「裸退」的高度敏感話題,如果最後係流料,以後都好難在美國政商兩界行走,如果係堅料,又可以證明董伯伯同新任北京坐館關係非比尋常,熟到可以做代言人到美國發言,幫手澄清謠言。

不過聽講十八大好快開波,董伯伯及其背後條水有幾堅,應該好快開估,唔使估估吓,下回再續。

關連文章:
1. 忠奸中間人(上)(中)(下)
2. Brokeback Curtain


沒有留言:

發佈留言