2012年9月25日星期二

忠奸中間人(中)



董建華在2005年腳痛唔做香港政長官,當年的律政司司長梁愛詩,冇幾耐亦都辭職,今日董伯伯成為中美溝通的橋樑,梁愛詩亦都唔執書,甚獲阿公信任,成日擔當中間人的角色,雞毛蒜皮至愛國家族內鬥爭家產,大至家國大事政制爭議,都見到兩位前朝高層的身影。

例如早兩年澳博(0880)老闆何鴻燊幾房人爭家產,香港到澳門街鬧到開巷,市傳就係梁愛詩出面做和事佬,幫手叫停爭燊家風波,早排霍英東家族爭產告上法庭,聽講就係董伯伯做調停人。2010年香港政改方案過唔到立法會,據民主黨講法,正正係梁愛詩做中間人,獲得阿公授權,負責將白鴿黨的信函及說話,轉達俾胡錦濤。

香港政壇「誰是中間人」的競猜遊戲,在3月特首選戰時的所謂「黑金飯局」亦玩過一次,不過單嘢唔係咁馨香,被人踢爆後分分鐘得不償失,所以到今日都冇人肯認頭,呢類「中間人」的存在,反映咗一個好簡單的道理,當一個人坐上某個位,好多嘢唔方便講唔方便做,甚至有實際需要使橫手,做啲踩界過界動作,例如在港人治港範圍內的香港政制發展指手劃腳,就需要「中間人」出面出手出口,政治世界係咁,金融世界更加係咁。

大孖沙要做單刁,好少直接搵對家傾,會搵個唔關事的中間人摸吓底,拉埋兩家坐底傾,金融世界查實好多呢類中間人或者中介人搵食,穿針引線,大家比較熟悉的,當然要數吓全國政協劉夢熊,夢熊大師從來冇掩飾自己全職中間人的身份,早十年八年活躍於買殼賣殼的中介活動,好似佢自己成日講,得意傑作包括在十幾年前,成功游說九倉(0004)老闆吳光正,賣甩寶福(0021,現稱「滙通天下」)及港通控股(0032)兩隻殼。

當年夢熊大師好似做過台資投行京華山一的顧問,通常在投行或外資基金的乜乜「顧問」,往往就係可以搭通天地線的中間人,可見在回歸冇耐的香港,好多人唔熟大陸政治生態人脈,夢熊大師搵到兩餐食,近年政治上越見高調,反而係作為中間人能量褐色的最大反證。

講到有啲嘢大孖沙唔方便做,要靠中間人提供中介服務的,查實有一大抽,部分仲上埋市,舊樓收購專家田生集團(0183)就係其中之一。收購舊樓起釘呢類粗重功夫,冇理由要藍籌地產公司出手,唔好講其他,假如小業主知道係恒地(0012)或者新世界發展(0017)對自己單位所在的地皮有興趣,多數會嗌高啲價,所以出面收購舊樓的中間人,多數唔會同你講背後老闆係邊個,要勞動田生地產呢類收樓專家。

田生集團原本叫做「全美國際」,做吓手袋零售咁,2007年田生地產借殼上市,成為香港「首間地盤併購重建的上市公司」,轉型做地產,2010年4月舊樓強拍門檻,由9成降至8成,正式實施之前,打釘及收樓活動已經因為政策風向轉趨活躍,田生集團越做越有,轉埋主板,最新市值13億元(港元,下同),最新目標係每年併購大約2,000至4,000個舊樓單位咁話。

至2011年6月底年度,田生集團完成咗23項大型併購項目,年內主要「竣工項目」之合約總額約89.8億元。既然係中間人,田生集團好多嘢唔可以講得太白,例如同邊間地產公司合作多,又或者收幾多個佣,不過可以透過年報的蛛絲馬跡,大概估計吓呢隻嘢的生意模式。

田生集團唔會真金白銀自己發展地產項目,近90億的所謂「竣工項目」,斷估係涉及收購舊樓物業的金額,根據年報資料,田生集團同期佣金收入3.57億,即係做100蚊買賣,大約收4蚊佣,普通地產經紀做中間人,買賣兩邊各收一個佣,都係物業買賣價的2%,即係田生地產的中間人服務,貴過普通地產經紀一倍左右。

下回再續。

關連文章:
1. 忠奸中間人(上)(中)(下)

沒有留言:

發佈留言