2011年11月21日星期一

信佢就托(上)

(刊於2011年11月21日am730)


今期開電盈(0008)

香港廣府話充滿活力,一句歌詞,一個社會事件,可以形成廣泛流傳的俗語用字,例如「唔使問阿桂」的「阿桂」,其實姓「李」,叫「李世桂」,光緒年間廣州一位千總,大貪官,最後被整肅拘審時,轟動廣州亦大快人心,歌仔「問阿桂」唱通廣州港九新界。「唔使問阿桂」,意思就係話,某啲衰嘢,肯定係做慣衰嘢的人所做的;掉轉頭用又得,某人如果記錄不良個底太花,做任何動作,雖然大家唔係咁明,「唔使問阿桂」,都係衰嘢。

「信佢就托」呢一句俗語,如果引用「社會事件」去推敲的話,出處好可能係幾十年前的銀行爆煲事件,純粹靠估的話,好可能出現在三十幾年前「海外信託銀行」、甚至再遠少少的「廣東信託銀行」爆煲之後。你「信」佢,佢「托」你啲錢走,呢個「托」字,廣東粗口亦有「托這個」及「托那兒」用法,所以「信你就托」使用喺上嚟,「留白」之處,亦有谷住度氣同時加強語氣之妙用。

由幾十年前香港兩間「信託」銀行,到97年亞洲金融風暴後的「廣東國際信托投資」,投資者最痛苦的集體爆煲回憶,都深深烙上「信託」兩個大宇(「託」定「托」,還請高人指點)。中國今日幾十間「信托公司」,亦是銀行體系以外最重的影子銀行,透過銷售理財產品向民間集資,大打金融擦邊球,所以「信佢就托」呢句俗語,可謂充滿街坊智慧。

明唔明?!

作為財經茄哩菲,順叔每次聽到「信託」兩個字,就會頭痛,因為唔熟、唔識、唔明。電盈)最新一個動作,將公司旗下最重要資產,以「商業信託」形式分拆,複雜到無倫,「單位」、「普通股」加「優先股」,可以收息又冇管理權,分拆後股權結構同埋違約風險分佈,望到個圖就頭痛。

長和系老闆李嘉誠,又或者麾下某幾位財金高手,斷估同香港金融監管機構,牙齒印幾深,過去咁多年,幾次將資產搬去新加坡,將港交所(0388)或證監會一軍,例如隻置富產業(0778),就係先幫襯新加坡,香港監管機構先嗱嗱聲搞房地產投資基金(REIT),和黃(0013)將碼頭「托」去新加坡,香港又嗱嗱聲俾商業信託掛牌上市,電盈分拆隻嘢於是可以留在香港,否則架構更加複雜。

面對複雜的問題,有兩種處理方法,一係咬緊牙關逐頁揭,一係乜都唔理,複雜問題簡單化,用最街坊常識,諗吓幾條大數拍埋一齊之後,合唔合理。

電盈今次分拆出嚟的信託單位,由「香港電訊信託」及「香港電訊有限公司」聯合發行,其實即係電盈旗下電視業務以外的電訊資產,亦即係當年盈科數碼動力,蛇吞象式併購回來的香港電訊資產,包括固網及流動電訊業務。

當年呢嚿嘢,市值超過二千億元(港元,下同),今日條蛇,將隻象嘔返出嚟,以分拆胃口兼估值下限286億元計,11年時間,市值蒸發2千億元,以一隻股票計,諗唔到香港金融史,仲有邊間公司,對股東財富破壞力更大,唔怪得電盈大小股東,包括早幾年先落搭都仲未返家鄉的聯通(0762,當年以網通身分成為策略投資者),關係咁惡劣難纏,大股東幾乎每一個動作,尤其是系內幾次私有化動作,都因為擺脫唔到小股東「又搵我笨」的指責而失敗收場。

十年人事,電盈主席李澤楷,已經由一個三十出頭的年青金融才俊,變成不惑之年的一名中坑,「8號仔」亦已經變成「老八」。李澤楷當年空手入白仞蛇吞香港電訊,斷估唔會滿足於,呢個香港股民最慘痛集體回憶,就是自己一生人的事業高峰。

下回再續,睇睇電盈呢隻「老八」,同埋即將出世的「老八個仔」,又有乜景。


年青才俊
「8號仔」

中坑
「老八」

關連文章:
1. 信佢就托(上)(下)

伸延閱讀:
1. 香江舊語(作者「魯金」,強力推薦!)
2. 廣州話粗口研究網
3. 迷宗迷思: 拆解電盈商業信託

1 則留言:

  1. 買股最驚舵手廢, 其次驚佢奸, 我必須強調, 阿lpk先生作為福布斯富豪集團既一員, 完全係又廢又奸, 信佢一成都死

    不過, 就當年0008既小股東來說, 入晒阿l先生數又有少少唔公平. 話說當年hkt講就2000億市值, 只係2000年炒高左, 本身97年3高位都無咁多, 何況市場開放, 壟斷時代結束, 又無咩科技專利係手, 在我眼中其實一千億都唔值...當年盈科話就話合併, 實際係借錢向大東買, 因為係政治任務, 要貴價硬食, 所以政府先俾返塊地佢補數... 廿蚊買既人, 只可以話, 眼光短淺, 以為"科技"真係可以萬能

    回覆刪除