2011年12月13日星期二

中移動與「公」用股

中移動(0941)變成「公用股」,近年幾乎變成金融市場的「共識」。

巨型「國有企業」,作為「公有」資產,其「公用」角式,唔單止係盈利有冇增長咁簡單,亦涉及一場似新還舊的意識形態之爭。

如果以阿公持股量及形式作標準,上市「國有企業」,其實應該叫「國控企業」。「國企」亦分好多種,香港上市的,就有「H股」及「紅籌」之分,例如中電訊(0728)是「H股」,中移動是紅籌。

「國企」又分好多層,國資委樓下,有超過一百間「央企」,例如中石油(0857),大股東是非上市的「中國石油天然氣集團公司」,而中石油個老母個大股東,就係國資委,以此類推,市政府層面,有「市國資委」控制的「國企」,例如上海實業(0363)、老鳳祥(600612),甚至有縣級「國企」,例如紫金礦業(2899)呢隻大怪胎。當然,仲有唔少名義上屬於「國控」或「公有」,但已經搞到唔清唔楚的企業,例如平保(2318)。

作為近120間巨型「央企」的頂頭老闆的國資委,近日為「國企」定義,做咗一個好有趣的分類:「公益性」及「競爭性」。睇睇國資委副主任邵寧點講...



類似講法,在國資委高層官員口中,已經公開出現好多次:



被「點名」有「壟斷地位」的巨型國企,有七間:包括三大電訊公司、中石油及中石化(0386),仲有兩間電網,按照邵寧講法,有「壟斷地位」的國企,亦是「公益性」國企,「社會效益高於經濟效益」,「經常會承受政策性的虧損」。換句話講,部分國企「壟斷性」會繼續受國家保護,但定價能力可能慢慢被剝奪。

1949年之後30年,全中國人人窮到甩褲,1979年之後30年,「讓一部分人先富起來」,2009年開始,大講「分享改革開放經濟增長成果」。

「收入分配改革」 ,即係阿公再分餅,巨型國企,必定會成為其中一樣財富再分配的工具,講到尾,仍然是「姓資」還是「姓社」的討論。

講到呢度,都係時候收口,唔係會露底。

冇錯,呢篇嘢個標題,有少少誤導,主要為咗引誘大家望吓,一個悶到嘔泡的「意識形態」之爭,唔係討論一隻4厘息率、市盈率10倍的「公用股」,抵唔抵買...

伸延閱讀:
1. 財經茄哩啡: 歷史的終結之後(上)(下)

2 則留言:

  1. 多謝順叔, 呢d TOPIC 你唔講, 好似我呢d 淨係識炒出炒入既老散應該唔知。

    想 8 下 d 野, 3大油企之中, 點解淨係中海油 (883) 唔係「壟斷地位」的國企? 只係因為加油站既數目少過其餘 2間石油巨企?

    回覆刪除
  2. 禾估因為CNOOC冇REFINERY啩?

    國資委牌面好勁,但係大粒國企老總眼中,邵寧都唔知排都老幾,姓乜姓物,乜性物性,應該只係代表某一部分人有某啲諗法,用嚟吹水可以吹到無限大,冇乜SHARE PRICE IMPACT的

    回覆刪除