2012年2月13日星期一

巨銀暴利(上)



好多人話,投資組合裡面,最好包括一啲受政策保護下,又或者同政府拗手瓜長期處於上風,長期享有穩定暴利的企業,今期睇睇國企巨銀,算唔算係屬於呢個類別。

國企巨銀在舊年飽受外國投行及評級機構質疑,由地方債到樓市硬著陸,年頭唱到年尾。你有你唱,2011年在風風雨雨中過去,即將掀幕的業績期,國企銀行好可能係其中少數整體保持強勁增長的行業。

近一個月,A股上市的中小型國企銀行陸續披露「業績快報」,2011年純利,清一色錄得超過4成按年增長,民生銀行(1988)同埋華夏銀行,利潤增幅更加超過50%。(題外話一句,內地監管機構對A股上市公司的披露要求,好多地方已經遠遠超過香港,例如多咗一樣叫「業績快報」,即係話上市公司業績就算核數工作未完成,都要盡快將條大數拎出嚟,等投資者大概有個心理預備。)

國企巨銀盤數大啲,冇咁快有消息,增長預計亦不及中小型銀行咁跨張,不過根據銀監會數字,舊年頭9個月,內地商業銀行整體利潤,累利超過8,000億元(人民幣,下同),較2010年增長35%,第4季冇事冇幹的話,純利突破1萬億人仔水平,完全冇難度,幾乎等如希臘正四圍向歐盟籌旗的1300億歐元的第二劑緊急財政救濟。

有關數字仲好可能低於實際水平,國企巨銀部分地方主管,見盈利大超標的話,好大誘因好天收埋落雨柴,收埋部分盈利遲啲入帳,可以減輕新一年交數壓力之餘,對國企巨銀嚟講,透過會計手法將推遲純利入帳,亦可以避免樹大太招風,被全國人民指住個頭話坐擁暴利。

上市銀行盤數有碗話碗有碟話碟,其實好重要,銀行家誠實,在今時今日亦係一種可多得的美德,不過如果太春風得意講漏咀,好容易惹火燒身,好似民生銀行行長洪崎咁,舊年12月初,在北京「2011年環球企業家高峰論壇」公開演講,好誠實咁講,中國銀行業「一枝獨秀」,好多銀行家都有啲「為富不仁」的感覺,其他企業冇啖好食,銀行利潤太高,高到「有時候自己都不好意思公布」。

舊年銀行掣水,可能在場企業家睇銀行臉色收氣太多,洪崎呢翻咁坦白的說話,半爆肚半搞Gag,講完之後,全場冇人笑得出,咁「和諧」的演講,主辦單位好快就將有關視頻河蟹咗(在財經茄哩啡博客可以重溫),不過洪崎已經成功將公眾目光,聚焦在國企銀行的盈利水平。

近兩三個月,全國輿論針對巨銀暴利的聲音此起彼落,有經濟學家踢爆一個最公開的秘密,話巨銀暴利甚於最好賺的煙草及石油業,狂數國企銀行好搵過賣煙仔,賺錢多過石油巨企又唔使交「暴利稅」,作為全國最好賣報紙之一的廣州日報,近排幾乎日日做專題報道,針對國企銀行的賺錢手法及濫收費情況窮追猛打,搞到中央電視台上星期亦要被迫加入戰團,在熱門節目《今日觀察》探討銀行業暴利的問題。

外國投行唱衰國企銀行資產質素,監管機構可以當係口水戰;內地輿論群情洶湧,就唔可以當時運高睇唔到,尤其係銀監會大佬尚福林啱啱上場,上星期終於出手做嘢,先出咗份指導意見通知全國金融機構,內容大致上係叫大家識做,檢討吓銀行服務收費係咪太高太濫,第二日又聯同人民銀行同埋發改委,整多份「商業銀行服務價格管理辦法」初稿,諮詢公眾意見。

銀監會出手整治銀行服務收費,只係回應咗普通市民對國企銀行的素求,在此之上,仲有中小企借錢艱難的問題,再講深啲,就到咗一個銀行同埋實體經濟之間,利益分配的「經濟規劃問題」,下回再續,睇睇內地金融體系呢個「深層次矛盾」。




關連文章:
巨銀暴利(上)
巨銀暴利(中)
巨銀暴利(下)

伸延閱讀:
1. 洪崎: 利潤太高不好意思公布
2. 中央電視台: 點解銀行咁好賺視頻文字實錄

沒有留言:

發佈留言