2012年2月10日星期五

三一兩睇(下)

梁穩根: 表你有冇?

上國講到,舊年差一步就在香港上市的三一重工(600031),董事長梁穩根,既被無聊財富榜評為「中國首富」,又啱啱宣布衝出世界收購「血拼」為民族品牌爭光,收購德國混凝土泵生產商普次邁斯特(Putzmeister),連做載兩頂向來被投資者視為大吉利是的高帽。

藝高人膽大,兩件事發生之時,圍繞梁穩根出現的政壇風向,出奇咁配合三一重工的發展需要,時機上配合得咁好,斷估唔係偶然,而係背後唔少精心計算的成果。

舊年「富豪榜」公布之時,三一重工正積極籌備香港上市,四圍見芬佬做投資者推介,冇幾耐,就傳出梁穩根可能棄商從政,甚至已經通過審查,有機會在今年18大被選為中共中央委員的驚人消息,需要知道,舊年「中國民企」個招牌,喺外國被人唱到花晒,投資者變晒驚弓鳥,三一重工以「最巨型民企」身份嚟香港集資,如果老闆被唱到有機會晉身中共權力核心,就算只係煲水新聞,亦曲線話咗俾全世界聽,三一重工冇乜政治計時炸彈。

三一重工上星期宣布收購海外行家,又撞啱德國總理默克爾訪華,中國德國就算貌合神離,始終各有所求,人哋女總理六年嚟第五次訪華,仲帶埋德國商界,包括普次邁斯特老闆嚟中國,三一重工可以大大聲咁講,兩國總理「共同見證」中德兩國呢單歷嚟最大型企業併購。

溫總: 中國冇胃口買起歐洲

默克爾今次訪華,其實應北京邀請,不過在國內同埋歐洲,反應唔係咁好,英文傳媒有啲甚至用「來自歐洲的乞米婆」形容默克爾,話佢要請求中國「買起歐洲」,舊年G20在11月開會前,本來成個勢好似要出手義助歐洲兼拯救地球,希臘突然殺出個公投,北京嗱嗱聲縮手,今次默克爾再嚟北京,雖則挾住份最新出爐的歐盟財政契約,但係只係換嚟北京口頭上的支持,總理溫家寶就講明歐洲仍然要靠「自身努力」,冇拍心口話一定會大手購入歐債。

歐洲係中國最大貿易夥伴,中國亦想減持美元資產好耐,歐元生生性性的話,一家便宜兩者著,但係從國務院啲乜乜物物研究員在官方傳媒的撰文睇嚟,中國投資外儲策略,除咗係減持美債,仲想「債權變股權」,即係話唔好買咁多公仔紙,買多啲實業實物最實際,所以就算溫總講到話「沒能力沒胃口」買起歐洲,近來唔少中國企業,其實衝緊去歐洲買嘢,例如山東重工旗下個濰柴集團,舊年底就在意大利買咗件遊艇公司,徐公機械聽講亦在國做緊大刁。


普次邁斯特個老闆80歲人,家族生意想賣盤,據內地傳媒呢兩日報道,除咗三一重工之外,國內主要競爭對手中聯重科(1157)其實都已有興趣,甚至已經向發改委申請「路條」,呢個係正常程序,不過聽講因為咁樣,破壞咗同普次邁斯特的保密協議,結果被梁穩根得米,同德國佬傾掂數先向發改委申情,先暫後奏,監管部門係咪都俾佢食糊,應該可以進一步引證梁穩根呢位「中國首富」,政治上係咪咁有牙力。

中國重工機械市場,在廿年前,本地品牌同埋外國品牌,市場佔有率幾乎係一九之比,今日世界輪流轉,三一重工等土炮公司,已經搶佔咗近9成市場,可以跑得咁快,主要原因,斷做係因為中國基建及建築固定投資急增,鑿山掘泥起重,其實唔需要乜嘢精密工程,粗粗地就用得,所以外國公司好快被打殘,但同時亦代表市場好爛做,三一重工下一步發展,就係要升呢,買德國工程老牌公司,買技術買國際市場份額兼即時省靚招牌,亦係好正路做法。

既係中國最有銀資本家,又講到有機會進入中共權力核心,仲配合國策衝出世界,三位一體,不得了,故事係咪太完美,今期睇兩睇,三一重工捲土重來香港上市再講。


關連文章:
三一兩睇(上)
三一兩睇(下)
伸延閱讀:
1. 梁穩根: 中德聯婚 手錶定情
2. 中國證券報: 三一德國併購(PDF)
3. 三一重工並購資金遭遇質疑

沒有留言:

發佈留言