2012年2月29日星期三

滙控薈碎(下)

(Pictures in HTML tables aren't showing up)






巨型金融,資料多到睇唔晒,當然唔少睇極唔明,但係,如果研究對象唔係「銀行」本身,而係透過銀行盤生意,睇吓呢個世界發生乜事,滙控年報及投資者關係資料,其實好有用,大笨象個投資者關係網頁,資料披露做得好足夠吓,為乜業務見過乜人都放晒出嚟,分析員問題及管理層對答,甚至有文字記錄,可以了解多啲大笨象,更可以了解多啲機構投資者點睇金融世界,得閒冇嘢做,應該上去望吓...


HSBC Investor Relations

上回講到,十年人事滄海桑田,滙控 (0005)收購Household大軍進軍美國,正式變身「The World’s Local Bank」,亦埋下08年被貶為「The Worst Local Bank」的伏線。

2002年3月初滙控公布的全年業績,亦是收購Household之前最後一份成績表,當年科網股爆破加上美國「九一一」,香港經濟亦唔掂,拉丁美洲金融風暴阿根庭業務受重創,整體呆壞帳撥備升逾1倍至20億(美元,下同),除稅前盈利80億元,倒退18%,但成間銀行唔缺水,派息比率逾8成,保持到每年增加派息優良傳統,每股派48美仙。

星期一大笨象公布2011年成績表,作列帳基準的稅前盈利升15%至219億元,不過扣除「本身債務公允值之變動」,一項近40億元的變化後,實際基準(Underlying)稅前盈利不升反跌6%,只有177億美元,繼續增加派息,每股41美仙,但派息比率只係僅愈5成,相對於準備做千億大刁的10年前,今日的大笨象更加保留資金打仗的需要。

咩係「本身債務公允值之變動」,點解息差改變會令自己爭人的債變咗盈利或虧損,唔好問財經茄哩啡。十年前,就算唔睇公司盤數,唔睇投資銀行分析員的「賽後報告」,齋睇香港報紙,都可以幾全面咁,了解過去滙控做咗啲乜衰咗啲乜,2012年的今日,假設乜都睇晒,都係一頭煙,呢一種現象,相信唔係散戶獨有現象,大行分析員,甚至係滙控管理高層,都可能面對同一個問題。

大笨象大隻咗,市場對公司了解必定少咗,基本上,「睇晒」已經係一項高難度動作,滙控2001年財政年度的年報,只有284頁,2011年嗰份,唔計亞太區業務的香港上海滙豐銀行等幾份獨立帳目,已經有440頁,假設要睇得明先落注係投資紀律第一條,國際巨型銀行第一關已經過唔到。

2001年大笨象,講緊存錢借錢,本數簿仲係簡單得好可愛,總資產唔夠7,000億美元,最新已經增加到超過2.5萬億元,乜都唔睇,比較最簡單兩個數,稅前盈利同埋總資產,10年前的大笨象,坐100蚊資產,1年賺1蚊多啲,呢個可能亦係一間銀行,做最簡單存貸業務的盈利能力,今日的滙控,100蚊資產賺7蚊,可能已經係用條命博返嚟,仲話佢業績「差過預期」,未乎增長目標咁,就真係唔知大行分析員其實「預期」啲乜。

大笨象08年在美國損手爛腳,歐洲債務危機又沒完沒了,全球收緊銀行監管要求同時,滙控管理層在過去一年又出現大轉變,2011年肯定係舉步為艱的一年。

在大多數香港投資者視線範圍內,大笨象過去一年其實只係做緊同一樣嘢,就係瘦身,裁員減磅唔受歡迎,進展亦唔見順利,但係大半年嚟,滙控幾乎每個月都有一兩單出售資產的消息,2011年做咗16單,除咗風險加權資產減少咗近500億美元,同時由過萬計員工,將會脫離大笨象的糧單,一間巨型企業全力瘦身,節流威力可以唔係人咁品。

滙控最新年報的封面,影住一隻巨型中國貨船,停泊在巴西山度士港,管理層話呢張相反映咗集團策略方向的「核心元素」,連繫高增長市場,提供促進貿易及投資流動的銀行服務,點做法,唔知,不過可以咁講,投資者因為歐洲的風險,暫時否定咗滙控在新興市場的潛力,如果將香港上海滙豐銀行拆出嚟,稅前盈利近一千億港元,俾佢目前渣打(2888)的市盈率,已經等如成隻大笨象的市值,渣打在中國唔係咁大,真係做新興市場,其實未必砌得贏大笨象。

當然,講到尾,押注在國際巨型銀行,永遠只能夠瞎子摸象,只係講個「信」字的話,今日由投資銀行家出身的歐智華帶領的滙控,大刀濶斧改革,可信程度,應該高過當年一班蘇格蘭根銀行家,唔知頭唔知路殺入風高浪急的華爾街咁囉。

關連文章:
1. 匯豐薈碎(上下)

沒有留言:

發佈留言