2012年2月27日星期一

渝港謎圖(下)



上周上回講到,由重慶到香港政壇,今個月兵荒馬亂之際,特首曾蔭權「巧合」地接連出現兩次「休假」需要,兩次接受富豪款待外遊,又「巧合」地跟渝港國際(0613)主席張松橋扯上關係,射毒箭唱衰大行動,甚至有蔓延至金融市場之勢,面世冇耐的踢爆網站「invest-door.com」,第二個唱淡報告,矛頭更「巧合」地直指張松橋,呢個遊走渝港政商之間的神秘富豪。

「invest-door.com」最新的爆料報告,由「Ripley Capital」提供,名不經傳,更借用「信不信由你」(Ripley’s Believe It or Not)的神怪招牌,一睇就知,目的「為踢爆」而非「為揚名」。(報告英文水皮到震,唔似出於金融專業之手。如果中港政壇大局已定後,「invest-door.com」黑材料隨即乾溏,可以斷定這個踢爆網站,只是一個配合政治變奏的快閃黨。)報告針對人和商業(1387)去年出售的一個地產項目,可能因為買家拖數而變爛數,同時列出多份內地政府文件,力陳項目買家其實是中渝置地(1224)關連人士,人和及中渝都已經發聲明否應有關指控。

內地地產的「首富界」,最忌出現財困的蛛絲馬跡,「Ripley Capital」表面上質疑人和隱瞞爛數兼講大話,但項莊舞劍,其實質疑緊張松橋財政實力,連一個十數億元的濕碎項目亦有問題。

上回臨尾的引子,將張松橋同美國前國務卿基辛格拉埋一齊,其實只係想搞吓氣氛爛Gag,兩者並非「有關係」,只係「有啲似」。

講到基辛格,有一個好出名的笑話,話說基辛格為香港一個流浪漢做媒人,先搵恒地 (0012)主席李兆基,同佢講有位做高盛副總裁的金融才俊想搵老婆,於是四叔答應嫁女,基辛格跟住搵高盛主席,話四叔女婿想搵工,於是高盛主席亦答應開多一個副總裁的職位,最後一個瞓街的流浪漢,既變成四叔乘龍快婿,亦得到高盛的高職厚祿。

呢個「生意是這樣做成的」的故事,有各種不同版本,隨便杜撰的「香港版本」,講緊同一樣「技術」:如何在兩個資訊不流通的世界,締造一個自我應驗的「虛擬期權」。唔好睇小呢種「技術」,這是所有「中間人」的搵食工具,發揮到極致,可以成為商業、政治、甚至國際之間的「權力掮客」(Power broker)及「造王者」(King maker),遊走於重慶及香港政商之間20年的張松橋,相信必定掌握了這種折沖樽俎、制勝兩楹的高超「技術」,造就了重慶首富的傳奇。

張松橋控制4間香港上市公司,市值唔算巨富級別,但係同香港大孖沙同撈同煲,唔少人亦話佢身家以數百億銀計。無論如何,大股東管理層,如果私人業務太多,並且財來自有方,對上市公司小股東絕對係負面因素,恒地及新世界發展(0017),過去幾年大幅跑輸俾行家,市值雙雙跌出「四大」地產股之列,正正是大股東「志不在此」的寫照。

換句話說,無論張松橋本身的財政實力如何,就算此時捲上政界高風急浪只是偶然,就算此刻成為踢爆對象亦只是巧合,渝港國際系內上市公司,暫時不是散戶的投資對象。

如果話張松橋同基辛格「有啲似」,香港特首候選人梁振英同埋重慶市委書記薄熙來,更似是「難兄難分」。

薄熙來08年調任重慶,被視為發配邊疆,隨即唱紅掃黑,今日在重慶做民調,支持度應該唔低,如果十八大爭唔到一張政治局常委的櫈仔,同梁振英挾高民意但可能選唔到特首,同是天涯淪落人。

今日的重慶,彷似中共權力鬥爭的「火藥桶」,作為火藥庫隔離的藏金庫,今日香港政壇的黑風腥雨,種種風波,相信只是大氣候裡面的小氣候。

行政長官同大富豪攬頭攬頸,政務司司長住宅又有巨型僭建,幾單「間碟級」水平的踢爆,客觀效果突顯了政府最高層的不堪,同時焗住公眾將梁振英放在「官商勾結」的對家。

一單單醜聞黑幕,凸首曾蔭權自己水洗唔清,反而叫人唔好陰謀論,應該研究「人口老化問題」,有冇病呀?香港人已經唔可以投票,唔通連戲都唔準睇?咁多毒箭黑幕,又唔覺得「心痛」喎,踢得越多,政商共榮圈的利益關係曝光越多,亦有助一班只可以睇戲的茄哩啡,了解多一啲呢張「渝港謎圖」。

關連文章:
渝港謎圖(上)
渝港謎圖(中)
渝港謎圖(下)

伸延閱讀:
1. GOW財茄台: 《黑社會III》: 呢度唔係黑社會地方嚟,究竟發生乜事幹...

沒有留言:

發佈留言