2012年4月25日星期三

漫談港交所(上)



今期開港交所(0388)

呢個香港最大合法賭場,已經換咗三代行政總裁,星期二,第三代董事局主席出場,前港鐵(0066)行政總裁周松崗走馬上任。

香港股市收藏咗全港富豪大半副身家,港交所第一任位主席,叫李業廣,胡關李羅個「李」,同香港大孖沙關係千絲萬縷,唔使多講;第二任夏佳理,做咗立法會地產界代表十幾年,更加係地產商半個代言人,可見港交所主席一職的「戰略價值」,就算外行人睇唔到,亦絕對唔係一個表掦退休猛人貢獻的象徵式神台位。

港交所主席一職任免,通常在4月股東大會出現,今次撞正香港新舊政府交接,屬於尷尬期間最受注目的一個任命,周松崗在唐英年出任財政司司長年代,獲港府委任做港鐵老總,當日亦係提命唐唐選特首的商界代表之,好明顯係「唐營」人物,而家唔知算唔算係加入「香港營」,不過,就算振英哥幾強勢,照計唔會咁快瓣瓣都踩,尤其係金融命脈,講到尾,任期都係兩年啫。

受到法例保護,港交所在證券交易同埋結算,都有壟斷性地位,之前十年仲有巨型國企排隊上市集資,得天獨厚,唔計其他,只係講作為上市公司的盈利能力,差唔多邊個上去都冇乜所謂,甚至係少做少錯。

第一代港交所老總鄺其志咁,人稱「神童」,夠晒叻啦,一場所謂「仙股事件」,放低一句「公道自在人心」,拍拍屁股走人,結果一拍跌咗幾億銀,145萬股港交所認股權,股價個位數字沽清,相反接任的周文耀,相信冇乜人知道佢做過乜嘢,反而冇做過乜嘢就好多人記得,例如季度業績、創業板改革、董事禁售期等,稍有反對聲音就收韁, 愈300萬股港交所認股權,同鄺其志差唔多,但係個位數字坐到三位數字紅衫魚,幾億銀袋袋平安。

法例賦與港交所壟斷的市場權利,同時亦有維護公眾利益的義務,既是上市公司又係遊戲規則制定者,先天性有衝突,舉個例,近年有唔少公司,無謂開名,上市最大目的,就係炒個股價落嚟,如果港交所上市科擴張人員編制,或者出高啲人工請多啲資深專業人士,肯定會捉到唔少古惑仔,但咁做唔單止增加港交所營運成本,甚至係倒自己米,港交所肯定唔會咁做。如果好似夏佳理咁講,港交所冇責任保證上市公司質素,唔該交出監管權力,由證監做,港交所撓埋手專心做賭場算喇。

監管同埋搲銀,永遠在在結構性矛盾,邊樣做多啲邊樣做少啲,好睇話事人個人意願,好似鄺其志咁,政務官出身,做慣睇場角色,自然會做多啲,不過神童就算移民澳門做咗馬交人,冇乜殺傷力,在香港馬會游水都仲會同人開片,唔襟撈似乎係必然之事。

一間上市公司,如果董事會主席同埋行政總裁,角色已經分開,主席代表大股東利益,負責方向,行政總裁就去執行。港交所股權分散,冇大股東利益,更加係一個政府控制的法定機構,主席一職,基上上係做協調工作,港交所有關主席及行政總裁的分工,講到明後者管理公司,負責「制定及建議集團戰略及政策予董事會考慮」;主席則管理董事會,確保全體董事「全力及積極地參與建設及議訂集團戰略及政策」。

如果係咁的話,周松崗有冇在金魚缸打滾的經驗,又唔係咁緊要,因為主要角色係做和事佬,周松崗個頭夠大夠圓,成個IQ博士栗頭老師咁,笑起上嚟見牙唔見眼半尊活佛,俾佢鋤一嘢都以為中咗愛心頭鎚,當年兩鐵合併,收服九鐵呢個獨立王國,唔見冇嘢火爆場面發生,條友應該有啲計。

下回再續。


關連文章:
1. 漫談港交所(上)(下)


2 則留言:

  1. 咁又點㖒港交所/想罝LME/英派震遠揸��嘅商交所?

    回覆刪除
  2. 順叔原來等換人先出文。
    港交所都係唔好做監管喇,近年新股頻頻爆,搞埋啲搵苯實嘅牛熊證,落得場打波又點會仲識做球證吹雞,都係淨係當佢係上市公司好咯。

    回覆刪除