2012年5月10日星期四

大市中指(中)

上回講到,中央政府近排打晒開口牌要做市,做個樓市落嚟,谷個股市上去,呢邊財金官員對地產調控喊打喊殺,趕絕任何有機會傳遞錯誤樓市政策訊息的動作,嗰邊證監會主席郭樹清變身A股「首席推銷員」,出力唱好中國股市,甚至公開教股民應該點投資。

郭樹清近排成日掛在口邊兩個投資大法,一個叫「藍籌股」,一個叫「價值投資」,例如由證監會推動成立的中國上市公司協會2月中開張之日,作為剪綵嘉賓的郭樹清就公開講到,滬深300等「藍籌股」往績市盈率不足13倍,預測市盈率11.2倍,已經出現「罕見的投資價值」,仲話而家投資,回報率可以有8%以上,跑贏中國通脹咁話。

唔單止咁,證監會投資者保護局在星期二,更加在網站上面,出咗份所謂回應股民網民的「股市十問」,其實係自問自答,講明證監會「鼓勵價值投資,提倡關注藍籌股」,雖然多數「藍籌股」股價長期唔郁,但根據證監會的「監測」,今年第一季「藍籌」與「非藍籌」的升跌,其實相差12個百分點,「價值投資理代正在回歸」咁話。

所謂「藍籌」,源於傳統賭場上最大額的籌碼,股民引入相關概念,講緊大型優質上市公司,純利派息信譽競爭力都有一定保證;應用在大市風向指標,香港有恒生指數,美國有道瓊斯工業平均指數,藍籌成分股又可以代表經濟結構的方向,時代發展的脈搏。

中國2005年股改之後,先叫做真係有個股市,之前市盈率動輒幾十倍,郭樹清叫人在10倍市盈率左右,長期投資在一個發展中經濟的「藍籌股」,係一個好正路的建議,不過,放在中國股市,件事變得有啲女人未必係阿媽,因為可能唔係好多外國投資者,甚至係股民講得出乜嘢係「藍籌股」,亦講唔出邊個係A股最重要的風向指數。

中國有兩個證券市場,上海深圳各一,又A股又B股,結果係股票指數一大抽,有A股指數,又有綜合指數,單單反映在上海掛牌上市公司的「上證N指數」,「N」可以等如50、100、150、180、380,可以話冇一個基標指數做風向指標,經過2005年股改之後,大量內資股變成流動股,指數變動又反映唔到股市改革,以前好多數據變得冇乜意義。

舊年底上海A股指數,跌返去2002年的昔日高位,內地股民個個都話股市「十年一夢原地踏步」,公司派息少過股票交易支出,諗深層,中國股市過去10年總市值膨脹以10倍計,如果股票指數可以反映埋市場改革的影響,又點會「原地踏步」。

內地股民比較多人認同的所謂「藍籌指數」,例如「滬深300」,選取咗兩地市場300隻A股作為樣本,一個「藍籌指數」有成幾百間公司,就變得冇乜意思,又例如「上證180」成分股,在2011年底的總資產及純利總和,等如近千間上海掛牌上市公司總和的9成,跟住去買的話,等如需要一個覆蓋全國經濟活動的視線範圍。

一個股票指數,唔一定成分股數目少先有代表性或者影響力,如果中國證監會真係想推動股民認識「藍籌」,最有效方法,其實係叫中證指數有限公司,整個冇咁垃雜的「藍籌指數」,呢件事中證唔做,相信好快會有證券公司會做,整個成分股數目更少、「優越感」更高的基準指數,搵人吹谷吓宣傳吓,可能好快會變成最多人認識的大市指標,最低限度唔會俾人話十年唔郁原地踏步,中國市場要向外國投資者開放的話,更加要檢討目前指數系列亂七八糟多而無用的情況,成為中國股市重新重發的第一步。

下回再續。

關連文章:
1. 大市中指(上)(中)(下)

沒有留言:

發佈留言