2012年9月6日星期四

中遠艦隊(上)

今期開中國遠洋(1919),呢個行業涉及太多專業知識,不過跌到「海嘯價」,不妨望望,當係研究筆記。

中國遠洋下面有間中遠太平洋(1199),94年已經在香港上市,主要做碼頭同埋集裝箱產銷租賃生意,2003年仲做過香港藍籌,到2005年阿媽中國遠洋H股上市,兩母子名稱又似號碼又似,唔熟悉航運業的香港投資者,搞到唔知「貓貓狗狗」定「貓狗貓狗」。

散戶唔熟悉遠洋集團呢個央企體系,無可厚非,要了解中國遠洋這間公司的起點,反而係要確保自己知道,航運業係一個幾咁複雜的行業,有興趣可以是但搵幾個專業網站望吓,例如Lloyd’s List,可能發現好多意想不到的新聞,大路消息例如對沖運費期貨衍生工具的金融消息、氣氛變化令國際航線的調整,小路報道例如某國家財長換人對入口關稅的影響、熔盛重工(1101)大股東張志熔涉及中海油收購加拿大尼克森石油內幕交易等等等等,原來航運業人士都會留意,可見呢行幾難搵食。

好多人講到香港上市的航運股,例牌會講吓個乜嘢「波羅的海乾散貨運指數」,呢個指數講緊乜,順叔只係知條皮毛,講緊反映乾散貨運運費的變化,另外唯一可以了解的,就係呢個指數,07及08年曾經衝到接近12,000點樓,5年時間,最近夠膽跌到6百幾點,一定要解釋呢個咁驚人跌幅的話,財經茄哩啡只能粗略估計,2007年前後資源價格大牛市,全球乾散貨運需求急升,不過好似中國遠洋呢啲雄心壯志的船公司,做大咗個頭,新船柯打兼運力大增,近幾年都消化唔到,再簡單啲睇,坐船坐飛機都要面對燃料成本的波幅,不過國泰(0293)的貨運運費,又或者機票價錢,最少唔會5年跌95%咁跨張。

一個幾乎日日聽到的指數,查實亦大有文章,所謂「乾散貨運」,講緊礦砂煤炭等唔需要裝入「集裝箱」,堆滿一倉就可以起錨開船,亦即係話,下次如果有人同你講,「波羅的海乾散貨運指數」上升,東方海外(0316)前景看俏的話,就要小心的,因為東方海外主要做集裝箱貨運,同波羅的海冇乜太大直接關係。

講到呢度,又可以見到,航運最少可分「乾散貨運」同「集裝箱」兩大嚿,但係下面又細分各種各樣的船種,貨物種類、碼頭設施、可唔可以通過蘇彝士運河等等等等,都係船公司需要考慮的因素。

講咗咁多,大家可以想像吓,一間好似中國遠洋的大型航運公司,在預測未來收入增長時,等如要預測全球經濟走勢,仲有5年可以插95%的乾散貨運運費變化,跟住預測吓自己要買幾多租幾多新運力,使唔使對衝燃料成本或者運費變化,咁多變化因素,一個唔覺意,設想同現實有少少出入,可能有幾千隻船瞓喺度,而家唔係一隻二隻大眼雞,而係維修管理泊位費全部不菲的「艦隊」,聽講一隻船放落水日行夜行,燈油火臘維修費遠低過泊在碼頭晒太陽,蝕到阿媽都唔認得。

唔怪得同樣做航運生意,和黃(0013)永遠只係做碼頭,做到全球最大,保證有相對穩定收入,又可以掌握到全球經濟活動的脈脈,2011年,中遠太平洋都有幾個億純利,佢阿媽就醜死鬼,年營業額689億元(人民幣,下同),結果蝕咗100個億,成為最蝕錢的國企,今年上半年又蝕49個億,分分鐘可以再度「兩連冠」。

航運公司的外在因素難以預測,中國遠洋蝕到入肉,外行人查實亦不難睇到內在原因,例如呢間央企及管理層的「性格」。中國遠洋董事長叫做魏家福,聽講以前有廿幾年行船經驗,所以鐘意人哋叫佢做「Captain Wei」,企業掌舵人既以船長自居,目光自然遠大,所以好景嗰幾年,成日講到要建立一支全球最大的艦隊。

下回再續。

關連文章:
1. 中遠艦隊(上)(下)
2. 兩條沉船

沒有留言:

發佈留言