2012年3月29日星期四

九倉之瘡(下)

先嚟一個同場加映,3月28日,睇睇吳光正去咗邊...


上回講到,97年後經過商人治港及公務員治港,今日好似九倉(0004)吳光正咁講,即將進入「專業人士治港」的年代。

而且係一個精通地產市場規則及「潛規則」的專業人士。

識窿路的專業人士,律師建築師測量師,絕大部分靠地產商開飯,唔會公開指正批評種種頑疾流弊,政府隻眼開售眼閉,唔少「退休高官」更加盟地產商,或任全職或任謀臣,例如新地(0016)就請得郁政務司司長級的許仕仁,地產市場又點會唔出現嚴重的「資訊不對稱」,又點會唔形成地產霸權。

測量師出身的候任行政長官梁振英,同時出任行政會議召集人多年,又有專業知識又有發言權,對所謂「地產霸權」的各種現象怪象,從來冇出過一句聲,當你之前忍而不發,在權力核心「觀察」15年,乜都夠啦,今日挾住「寧要共產黨不要地產黨」的「民意」上台,如果地產市場經濟利益繼續嚴重向商家傾斜及輸送,「專業人士治港」就認真失敗。

地產大孖沙唔接受梁振英,可能來自潛意識,睇唔起在地產市場提供中介服務的專業人士,記唔記得,政協常委何柱國,講過一句「測量師同地產經紀冇乜分別」;亦有可能來自恐懼,知己佑彼,在大孖沙及未來特首中間,竟然形成咗不利於地產商的「資訊不對稱」問題。

《中央聯合聲明》的土地契約部分,聽講就係由梁振英撰寫,當年佢作為基本法諮詢委員會秘書長,處理港九新界地契大限問題,肯定有同地產大孖沙甚至係大孖沙伯爺交手,近年中國大陸的土地及住房制度改革,又係梁振英出謀獻策。所以梁振英亦係,香港最熟悉土地契約的一個政治人物,對主權移交前後土地擁有權變化的種種歷史背景及敏感資料,瞭如指掌,一個這樣的「專業人士」,打交道食兼食同一行飯幾十年,竟然唔知佢開邊辨,仲要做自己老闆,地產大孖沙唔驚就有鬼。

咩八萬五三萬九,最多在表面嗰層,叫做對樓價起跌有啲心理影響,已經雄霸所有香港地標,建立不敗收租物業組合的地產商,又點會放喺心上;地契到期之後點玩法,好似九倉海運大廈咁,可以一舖打殘成個收租大倉,甚至直接決定地主可以做地主幾耐,份身家可以傳幾多代。

隨住2047年大限臨近,越嚟越多地皮的政府租契到期,呢個問題就殺得越埋身,對於普通住宅,政府如果要小業主補地價或者交貴地租,香港暴動都似,最擔心呢個問題的,其實係好似九倉呢類,坐住兩個商場,就雄霸9%香港零售市場的老牌超級包租公。

梁振英講到明上台之後,只會「穩中求變」,現實上亦冇可能反枱。政府做得睇場,話事人又熟悉所有規則兼潛規則,未必需要出到地契期限呢個殺手鐧,要調整產業結構,打破「地產霸權」,太多嘢可以做,最可能出現的情況,就係好似當年華資取代英資咁,由中資打破港資的壟斷。

舉個例,九倉要在尖沙咀起個幸福摩天輪,到而家都未搞得掂,除咗海運大廈地契問題,仲有遊輪碼頭呢個變數。

西九豪宅群,係97年之後批出的最大嚿肥豬肉,英資一條毛都食唔到,中資亦完全冇參與,南九龍未來會大龍鳳,大家可以留意吓,南九會唔會變成另一個西九,中資財團又會唔會分到餅仔。

唔知係咪睇到呢種變數,九倉由以前的保守包租公,積極變身,近幾年在中港地產的投資,大大話話過千億港元,明知返到大陸人生路不熟又冇咁容易發水,都要積極北上,至舊年底,內地資產佔集團整體比例4成,近月繼續積極掃地,中港佔比好快會成五五之分。

大陸的「地產霸權」,完全係另一套玩法,今期講唔到咁多,但香港地產商搵錢,絕對唔似得香港咁撳住嚟搶,九倉在大陸做住宅多,變數更大,可以咁講,藍籌地產股當中,九倉面對的不明朗因素最多,絕對唔再係防守性的收租股,最低限度,要將呢隻嘢,當做半間「內房股」咁睇。

關連文章:
1. 九倉之瘡(上)(中)(下)

伸延閱讀:
1. 九倉2011年業績Investor Presentation Webcast

6 則留言:

  1. I guess you need to start another series on SHK very soon.

    回覆刪除
    回覆
    1. No la no la. SHKP no more... Let's talk wind flower snow moon la...

      刪除
    2. 順叔,溫馨提示:小心呀!

      刪除
    3. 老實講句,之前都係貪口爽,點知咁口臭,而家邊有貨剩,冇心又冇力,都係風花雪月算了...

      刪除
    4. If "Taipan" is Bowtie Needle...then you are CY needle haha....

      刪除