2012年7月10日星期二

王子個頭(中)

人頭: 好似

上回講到,李寧有限公司(2331,下稱「李寧公司」)主席李寧,作為中國民族品牌的民企老闆,多年來對外事務低調得不乎尋常,冇好好利用本身的知名度,爭取投資者對公司的信任。

一個白手興家的民企大款,好多時會流露出自信爆棚、甚至財大氣粗的意態,可能同個人作風及當年的刻苦鍛有關,呢種氣質幾乎在體操王子身上搵唔到,將李寧同其他稍為知名的民企老闆拍埋一齊,好容易睇到極大分別。

民企老闆多數落手落腳參與管理,唔會有幾多間,好似李寧公司咁,在創辦人仍當盛年之時,已經將主席及行政總裁位置分開;如果話李寧深知自己非企管之才,願意放權放手予手下辦事,仲講得通,更奇怪一點,李寧好似連公司控股權都唔係咁著緊,多年來減持套現絕不惜售惜貨,2004年香港上市之時,李寧及其關連人士,透過幾間控股公司,持有李寧公司46%股權,去到舊年底,減持到3成,今年初獲得私幕基金TPG及新加波政府投資公司GIC注資後,5年期可換股債全部行使的話,李寧持股量可能進一步攤薄至約22%,上市8年,持股量降低超過一半,唔係咁多民企老闆,對管理權及控制權都視若浮雲,講緊李寧公司金漆招牌上,仲刻住體操王子的鼎鼎大名。

民企老闆在中國搵食,好多要錢唔要臉,李寧唔同,作為公司生招牌,理論上應該係全中國最著緊自己形象的企業家,財經茄哩啡早兩年寫篇《王子壞孩子》講過,李寧失驚無神同香港股壇「壞孩子」馮永祥行埋,反向收購非凡中國(8032),借體育之名行地產之實,其實係攞自己名譽教非,人哋搞完「中山愛迪生」就搞中國體操王子,最多輸隻殼,壞孩子哋出豉油,王子要出自己隻豬(舊年年中,更一度傳出李寧有意成立「李寧娛樂公司」進軍娛樂圈),李寧好似完全唔擔心會刮花自己貞節牌坊。

成功運動員背後,總有多年的刻苦堅毅,李寧在08年京奧開幕前狂操吊威吔淩波微步,顯示體操王子仍保留這一點特質,一個如此成功的運動員,以自己之名創立一個如此規模的商業王國,應該見慣風浪氣度不凡,但今日李寧行出來,沉穩有餘,自信不足,雖然不染常見的股壇古惑仔的邪氣,但總似帶著一絲身不由己的矛盾,樣樣嘢加埋一齊,如果有人話李寧之在李寧公司,只是一個掛名的「人頭」,並無控制大權,財經茄哩啡會相信。

背後有乜故事,無謂作大多猜測,不過可以肯定,刮花李寧的貞節牌坊以致李寧公司呢個民族品牌,除咗競爭對手之外冇乜邊個有著數, TPG及GIC入股注資,條件擺明係股權又要管理權都要,搵人執正盤數,解決目前燃眉之急,短期內各戶面應該利益一致。

李寧公司上星期宣布人事大變動,繼首席產品官、首席品牌官等相繼離去後,廿年老臣、行政總裁張志勇都要起身,而且係未有繼任人選之下即日宣布即日離任,TPG合伙人金珍君獲委為執行副主席及執行董事,變相全力幫李寧公司打公三年,李寧公司同時宣布體操王子的「回歸」,擴大執行主席的角色及責任,以前低調得不乎尋常的李寧,將會專注管理「對外事務和關係」,基本年薪增加近3成至370萬人仔,即係要真真正正落手落腳打工,如無意外,李寧日後會多啲出嚟見人,最少做生招牌,挽回投資者對「李寧牌」的信心,大家有機會多啲了解呢位那些年的體操王子。

下回再續,睇睇李寧公司同埋思捷(0330),分別受管理高層震動影響,兩間公司處理危機上有乜唔同。

關連文章:
1. 王子個頭(上)(中)(下)
2. 王子壞孩子(上)(下)
3. 體育戰場(上)(下)

伸延閱讀:
1. 土豆網《武尊少林》片段: 李寧誤窺郭藹明全相 
2. 土豆網《武尊少林》片段: 李寧送佛珠請郭藹明食檸檬

沒有留言:

發佈留言