2012年9月4日星期二

大話東北遊(中)

今期講緊香港房策地政的熱門話題辭彙,上回講到,「劏房」多數有獨立廚廁,相對於香港房屋赤貧象徵的「籠屋」及「板間房」,劏房的出現,查實反映今日香港的樓市,中產都開始貧窮化,特首梁振英上任兩個幾月,先話增加青年宿舍,上星期的「梁十招」,再話要「活化」工業大廈做住宅用途,正正係針對呢個現象。

劏房有劏得合法與不合法之分,影響人命安全的,講乜都得,不過完全合乎法例的劏房,有價有市,要「Say Hi」的話,應該「Say hi to Uncle 當奴」,要全面取締呢個香港樓市污點中的污點的話,應該先修改法例準許在天橋底瞓街,或者在政府總部門口扎營露宿。

以前港英政府年代,寮仔部拆咗間木屋,會有徒置區或者臨時安置區呢類臨時房屋,順叔當年住過,大部分粗口同埋性知識就係在當年的公廁兩壁學識,不過呢啲殖民地時代的貧窮圖騰,又點可以在回歸強國後的香港出現,所以最多好似前前朝董伯伯咁,「升呢」做「中轉房屋」,滿足臨時房屋的需要。

到2012年的今日,更加唔可以同人講中產都被逼到冇瓦遮頭,唔通在晒咗太陽十幾年的西九乜乜文化區,搭幾萬個複式臨時安置區單位咩,所以而家見到好似石峽尾第一代公屋「活化」做青年宿舍,工業大廈「活化」成住宅,政策功能同當年的臨屋區冇乜分別,升咗呢咁解。

大眾住宅市場的房屋供應,需要時間規劃,例如學校及交通配套咁,住宅群唔係話變就變出嚟。如果純粹針對中產住屋貧窮化的現象,年青單身人士流動性高彈性亦高,好多人其實唔需要政府的長時間房屋資助,最多需要一兩年有瓦遮頭的緩衝,香港搞到今時今日,政府查實都冇謂咁要臉,在新土地供應未能推出前,在臨時房屋搞多啲新意思。

前朝當奴曾經放寬公屋的入息上限,將更多低收入家庭納入廉租屋的福利網,不過呢,復建居屋,好似係當奴「做好呢份工」的不成文「選舉承諾」咁,放寬居屋的入息限制,當然唔會出現在政策議題,「梁十招」最後一式「活化」工廈,隱約見到梁振英的居屋政策,將中產住屋貧窮化個波,擲向私人市場解決。

如果梁振英的房屋政策大幅左轉,照目前向左走向右走都被人鬧爆的討論邏輯嚟講,應該又會被人指住佢搞福利主義,散盡儲備博取掌聲,如果「活化」工廈計劃,變相放寬法例容許大量合法劏房臨時性出租,唔知又有幾多人接受到;如果係降低補地價要求,鼓勵工廈業主改建平價私人住宅,又唔知有幾多人狂鬧政府益地產商。

講咗咁多,查實想講一個最老土的道理,當年小學作文寫議論文時老師教的,無論企邊一邊都好,正反論據都要諗吓,好似新界東北的發展計劃,前日趕投趕命趕稿,用咗呢個敏感惹心話題,而家都有啲後悔,不過既然開咗頭,就繼續大話東北,提出咗啲非主流觀點。

最根本一點,如果增加供應係疏理樓市的王道正藥,開發新界土地,係增加供應的少數選擇之一,如果唔可以填海,又唔發展新界,唔通真係要好似當奴咁講,香港人要折墮到掘地窿鑿岩洞嚟住,市區土地就算仲有幾多公頃,終於有用盡一日,始終要好似當年沙田大埔咁,開發新住宅區域新市鎮,最正路睇,新界東北的問題,係點規劃,而唔係一切不變唔發展。

香港有正義傳媒話,開發新界東北係「割地」,純粹講陰謀論,順叔查實相信阿公諗住好似質澳門食橫琴咁,割幾忽深圳地俾香港,因為香港話五十年不變,不過冇講「香港」的地域不變,「割地」俾香港,之後仲一定有普選,因為唔係700萬人普選,而可能係1400萬人普選,問你死未,咁樣政治上仲實際,經濟上又可以為深圳土地增值,國際上仲可以同人講,香港一國兩際,拉動咗中國民主進程添。

下回再續,繼續陰謀論。

關連文章:
1. 大話東北遊(上)(中)(下)
2. 新界阿凡達(上)(中)(下)
3. 當奴作首(上)(下)
4. 財政失算(上)(下)

4 則留言:

  1. 用人海戰術替香港洗腎換血不無可能,東北遊或許就是自由行的延續
    不過好唔明政府房屋資源分配同流程搞唔好,仲要煲無米粥,挖地窿鑿工廈
    其實唔少二三十年屋村,基本規劃齊全,交通網絡唔差,僅樓齡較高,但長期有單位空置
    呢啲公屋間格四正實用,以往一個三四百呎單位夠一個五至八人家庭住
    或者如今冇乜幾多「大家庭」合資格分配呢類單位,但就多咗衛星家庭同單身人士需求
    如果可以將呢類吉房一拆二,有五六百呎的甚至拆三,俾單身或二人家庭住
    點都好過住出面隨時火燭唔知瓜幾件的劏房啩?
    肯住劏房的,冇理由又會嫌呢類改裝公屋屈側啩?
    由細到大,板間房、徙置區、新界公屋、海景豪宅都住過
    查實最開心係喺徙置區赤腳四圍走,出街握拳頭,無冷氣但可以大開水喉淋身淋屋頂的日子
    要塊瓦遮頭,保生命財產安全,人性之本啫,何苦越搞越複雜?

    回覆刪除
  2. 劏房 = 滿足市場需求的產品,一如超市霸權下的阿信屋。比之板間房有獨立的廚衞,算是升級的產品。更何況是先有需求才有供應,怎麼劏房變成了洪水猛獸?批判的人要不有政治目的、腦子進水被洗,便是「何不食肉糜」可悲認知。

    回覆刪除
  3. 順叔,我相信好多香港人最擔心的系東北計劃中可容許同胞在港工作。人地住深圳,為左張身份證,可以白做貼車錢住籠屋。咁搶飯碗,等於黑工合法化要拉低香港人收入同生活質素,好多人會同佢地死過。

    回覆刪除
    回覆
    1. 禾冇睇晒所有大東北的政府文件(單嘢講咗最少十幾年),或有錯漏,但估計好多疑慮,來自一國兩制研究中心兩年前份報告《香港邊界禁區發展策略研究》,唔使問阿桂,張志剛條契弟入得EXCO,CY都諗住搞呢幾味

      禾只係想講,力場代表的智經,之唔係一能樣講過無數深港一體化的乜東乜西,不過今日上位的唔係胡定旭,而係張志剛;唔係唐唐,而係CY而已。

      禾好想睇吓,智經今日對新界東北發展、港深融合會有乜嘢最新意見

      刪除