2012年2月9日星期四

三一兩睇(上)


三一重工梁穩根雙喜臨門

今期開三一重工(600031) ,生產重型機械,最巨型A股民企。

中國重工企業,唔少在香港上市,三一重工就有一隻掘煤的三一國際(631)H股,工程機械製造商,舊年之前,屬於一個好多資金追捧的明星行業,鐵路及房地產投資雙雙降溫,相關股份亦開始跑輸。三一重工舊年嚟香港H股上市,聽講胃口高達260億港銀,見晒人紅衫魚都出埋,臨門一腳撻Q,斷估好快會捲土重來,財經茄哩啡啱啱開始睇呢隻嘢,暫時冇乜特別感覺,今期先在表面一層睇兩睇。

過去十幾廿年,對中國有鐵佬嚟講,有兩頂避之則吉的高帽,載在頭上多數大吉利是,光環變魔咒,第一個係「中國首富」,第二個就係「走出去」海外併購為民族品牌爭光。前者,例如比亞迪(1211)的王傳福,同埋恒大地產(3333)的許家印,做咗「首富」之後,公司股價同家身大幅縮水;中國企業衝出國外收購「血拼」,除咗部分全地球都係咁掘的天然資源大刁,暫時冇邊間叫做修成正果。

三一重工創辦人梁穩根,最近連戴兩頂高帽,先係幾個富豪榜,評為「中國首富」,上星期宣布夥拍中信集團旗下基金,投資約26億元人仔,收購德國混凝土泵生產商普次邁斯特(Putzmeister)。

富貴如浮雲,唔少人估計,「取之有道」的長實(001)主席李嘉誠,貴為「香港首富」,私人財產可能多唔過百足咁多爪的新世界(017)主席鄭裕彤。十個有錢佬,斷估十個唔知道自己個袋有幾多錢,幫有銀士數銀紙的「富豪榜」,其實無聊到爆,中國企業家做嘢好多太勇,外國投資者對中國概念亦每每熱炒過籠,「中國富豪榜」的最大作用,可能係睇睇邊個行業開始出現過熱現象。

富豪榜在內地亦有「殺豬榜」之稱,源於在唔理黑貓白貓的年代的所謂「原罪」,摸住石頭踩著鋼線搶住先富起來的一班,或多或少有啲嘢唔見得光,樹大即招風。梁穩根是少數冇靠地產起家的「首富」,亦是受惠於A股市場的變革第一個「首富」。

文革結束高考恢復,幾代人齊齊爭崩頭,相對於在66至68年大學畢業、命運最悲淒的「老三屆」,77至79年考入大學的「新三級」,出咗唔少猛人,包括好多規劃並見證過去中國經濟黃金十年的監管機構最高層,梁穩根屬於「新三級」人物,那些年知識份子從商,黑貓白貓之間肯定更多心理包袱,唔夠勇唔夠狠,晉身巨富例子不多,梁檼根算得上異數,經營民企代表成為龍頭,經營政治亦有一手。

舊年「財富榜」公布之時,聽講內地傳媒打鑼都搵唔到梁穩根,原來跟副總理王岐山去咗華盛頓,成為中美戰略與經濟對話的隨團商界代表之一,呢位民企「第一人」,亦係共產黨員,已經做咗3屆全國人大代表, 07年17大被選為為共產黨代表大會代表,舊年內地傳媒更一度盛傳,中共組織部已完成梁穩根的考察,今年18大梁穩根將會成為中央委員或後補委員之一咁話。

中共中央委員會有204個成員,後補委員有167件,最實際權力,就係可以參與推舉中央政治局幾個常委,要晉身呢個決定中共最核心權力的核心權力組織,閒閒地二三十年黨齡未死未落馬先排到隊。

梁穩根絕對唔係最資深共產黨代表,但肯定係最有錢一個,如果中共俾首富資本家行入權力最高層,即時成為最具代表性的「先進生產力的發展需求」的代表,合否出現呢個變數,緊要過薄稀來做唔做到政治局常委。當然啦,內地傳媒熱炒梁穩根棄商從政之時,三一重工正準備在香港上市,呢單料最大作用,就係淡化投資者對「首富魔咒」的忌諱。

三一兩睇,下回再續,睇睇三一重工的海外併購。

關連文章:
三一兩睇(上)
三一兩睇(下)

2 則留言:

  1. 我想問一問那隻631是否和這隻600031有關, 因為名字相同, 另外, 631是否已經上市了?

    回覆刪除
    回覆
    1. 三一國際(0631)應該在09年底上市的,做掘煤機,主席毛中吾是梁穩根當年創業戰友,但未有時間詳細訮究呢隻嘢...

      刪除