2012年2月6日星期一

超人大飛機(上)


今期開飛機。

前年11月,財經茄哩啡寫過兩篇「打造大飛機」,話中國大國堀起,誓要打造國產大型民型客機。砌一架「大飛機」差唔多要由500萬嚿零件,負責呢個國家兼民族任務的國企系統,架床疊屋的複雜程度不惶多讓,不如將範圍縮窄,試吓跟住長和系投資內地民航工業的足跡,睇睇幾隻在香港上市的相關國企搞緊乜。

呢個工業股版塊,以前除咗部分中資投行,冇乜分析員留意,上個月中,高盛破天荒將中國民用航空及國防工業,納入分析範圍,5間進入高盛分析雷達的公司,包括龍頭國企中航工業的香港上市旗艦中航科工(2357),目標價睇4.4元,仲有中航科工下面兩間A股公司哈飛航空(600038)及洪都航空(600316)。大行報告幾癈都好,越多分析員跟,即係越多機構投資者會留意。


投資大行最重要的一項無形資產,或者叫生財工具,其實係幫有銀士提供金融服務,日日望住最世界最聰明或最有錢的人點樣投資,好多事可以「先知先覺」。高盛香港最大客仔之一的長實(001),舊年11月,大約每股3. 4元價錢,增持中航科工股份,H股持股量突破5%,倉位在聯交所權益披露系統曝光,超人同「大飛機」突然扯上關係,唔少人忽然驚覺,原來長實主席李嘉誠,對中國民航工業好有興趣。

超人商業手腕,點樣將股權投資同人脈網絡砌埋一嚿,凡人唔係咁易理解。聯交所權益披露,只係話你知長實在中航科工長倉,在兩個月前突破5%的披露水平,冇講幾時開始買入,實情係,超人同中國民航工業,已經扯上關係最少15年,分分鐘中航科工03年香港上市時,長實已經開始投資。

中航工業旗下最少20間上市公司,唔計中油潔能(260),在香港控制3個上市平台,中航科工之外,有隻H股叫做深圳中航(161),1997年香港上市時候,長實已經係「策略股東」,舊年8月,長實和黃分別再增持深圳中航H股,合共持股超過一成,計埋非流通內資股的話,長和系在深圳中航持股量大約有6%。

長實在中航科工持股(H股)
長實在深圳中航持股(H股)

最後,仲有一隻中航國際香港(232),相信唔係好多人留意,就算有留意,都唔會好多人記得,呢隻嘢盤古開天之前,叫做「遠東鋁質」,1999年4月,中航技術進出口總公司,透過收購「遠東鋁質」借殼上市,成為中航工業在香港唯一非H股上市平台,呢單刁,當在香日長實亦有份參與,當日持股量超過9%,之後十幾年滄海桑田,「遠東鋁質」變成今日的中航國際香港,股東結構大變,長實持股被大幅溝淡,係咪仲持有中航國際股權,已經搵唔到資料證實。

近十年來,國有資產嚟香港股市玩,唔好話借殼走後門,做紅籌都難,全部要透過監管較嚴謹的H股上市,在2000年9月,中航國際香港當時的行政總裁單祖茂,接受香港一份報章專訪時表示,中航技術同長實,早在1994年已經間接入股「遠東鋁質」,到98年,李嘉誠及當時的中航工業總經理朱育理,「商談合組一家公司,藉此支持內地航空工業發展後,才有買殼的構想」,據單祖茂透露,當時國務院總理朱鎔基親自批示「這是最後一家」。(註)

睇完一大堆新聞兼舊聞,可以得出兩個唔會錯得去邊的結論,第一,李超人同中國民航工業相關國企,淵源甚深,建立一定脈關係,甚至曾經有意「合組一家公司」,以「支持內地航工業發展」;第二,長實和黃在中國民航工業,已經投資多年,雖然只係十零廿億銀貨仔,相關股權投資亦已經倉底封晒塵,但最近半年開始重新增持,再次展現出投資興趣。

下回再續。

關連文章:
超人大飛機(上)
超人大飛機(中)
超人大飛機(下)

伸延閱讀:
1. (註)星島日報: 中航技術借殼遠東鋁質,朱總批示「這是最後一家」
2. 財經茄哩啡: 打造大飛機(上)(下)
3. GOW財茄台: 鐵翼長空四十年

沒有留言:

發佈留言