2012年2月7日星期二

超人大飛機(中)


上回講到,長實(001)主席李嘉誠同中國航空工業國企打交道多年,長和系在中航工業旗下三間香港上市公司,先後作出股權投資,十幾廿億銀貨仔,呢批貨本來已經封晒塵,但近來開始重新增持,好似對民航工業國企重現興趣。

航空產業已經被列入「戰略性新興產業」,中國要打造國產大飛機,決心同射人上月球一樣咁大,07年已經立項,多多錢都肯投資,唔似得十幾年前咁,要四圍揼愛國資本家心口;近十年嚟,長和系在內地亦冇乜大手筆投資,諗唔到乜嘢理由,李超人忽然會有興趣,重鎚出擊幫手打造大飛機,進入一個重未落手落腳的實業領域,長和系未來縱使繼續增持中航工業系股份,最有機會組成「戰略聯盟」拍住上的,可能只有在深圳的地產項目。

每個成功商人,搜集市場資訊、建立人脈關係都有自己一套,例如長實99年幫手買殼投資中航國際香港(232)之後,高層葉德銓一直坐住非執行董事職位,唔通「小霍建寧」食飽飯冇嘢做咩;又舉個例,深圳中航(161)舊年9月29日,喺香港起壇,宣布並慶祝42億元人仔收購系內12間公司雜碎業務的重組大刁基本完成,據中航工業官方網頁資料,「香港首富李嘉誠也特地趕到現場」表示祝賀。

9月29日國慶前夕,香港啱啱扯8號波,股市都停市,誠哥如果風雨不改親自出席,咁就認真俾臉,唔單止咁,中航工業副總理顧惠忠,早兩個月在《中國航空報》寫咗篇「與李嘉誠先生面對面」的文章,透露中航工業一班高層,在國慶前夕拜訪咗誠哥,介紹中航工業最新情況,並且「歡迎李嘉誠先生進行戰略投資」,在長江中心60樓食飯灌酒期間,顧惠忠呢位長江商院EMBA畢業生,話自己被超人風采深深折服云云。

長和系同中航工業系統淵源深厚,超人對內地民航工業國企,肯定知道唔少一般散戶甚至芬佬未能掌握的資訊,之不過,又未必代表佢老人家一面倒睇好,超人做大刁,由幾十年前買和黃(013)到十幾年前賣橙,出晒名冇手影捉,中航工業重組沙塵滾滾之際,長和系密密增持相關公司股份,甚至超過權益披露水平,更似係一項畫公仔畫出腸的「禮貌式」投資,特登做俾人睇,驚死人唔知佢什係好支持中國民航工業,如果真係要捉手影,最多只可以話,近年中國民航工業的發展,以致中航工業的一系列重組,最近重新吸引到超人的眼球。

如果要詳細講中航工業系統的重組,可能上中下左右前後都講唔晒,複雜到無倫,一間上市公司,分分鐘有四五層控股關係,新新舊舊上市非上市,分司名又極度相似,可能越講越亂。

深圳中航的3個不同招牌
(即係自己都未知自己想做乜)

好簡單咁講,香港上市的深圳中航同埋中航國際香港,都只係中航工業的「曾孫」公司,亦係民航工業國企當年「軍轉民、內轉外」時期,「不務正業」的後遺產物,兩間公司英文名,都係「CATIC」行頭,即係「中國航空技術進出口總公司」的代稱,「中國航空技術進出口總公司」08年之後,「軍民分立」,變成「中航國際」,雖然仍然有做民航用品出口,但基本上係中航工業非核心產業的整合平台,逾千億元資產,好大部分位於深圳,亦係集團內最有可能最快「整體上市」的資產。

「中航國際」總裁,叫做吳光權,2010年開始,做埋深圳中航同埋中航國際香港兩個香港上市平台的話事人,中航國際香港英文名,最近已經改咗用中航工業招牌「AVIC」行頭,但係深圳中航,網頁招牌轉咗冋「AVIC」,但上市公司仲係叫「CATIC」,未來公司個招牌點變法,可能預示咗企業重組的方向,包括會唔會成為「中航國際」上市的整合平台,定係繼續做收買佬,併購系內雜碎業務。

下回再續。


關連文章:
超人大飛機(上)
超人大飛機(中)
超人大飛機(下)

伸延閱讀:
1. 顧惠忠: 與李嘉誠面對面
2. 李嘉誠八號波撐深中航場
3. 財經茄哩啡: 打造大飛機(上)(下)
4. GOW財茄台: 鐵翼長空四十年

沒有留言:

發佈留言