2012年2月8日星期三

超人大飛機(下)









上回講到,中航工業旗下多個上市平台,包括香港3間上市公司,近年積極重行重組,動作多多,甚至吸引咗長實(001)主席李嘉誠的眼球,開始重新增持塵封倉底多年的股權投資。

中航工業近年好多涉及系內公司左手轉右手的重組交易,都係以非流通內資股找數,即係話資產賣方未有即時套現,又即係話未來真正的集資或套現平台,多數係A股市場而唔係香港。

航空工業當年做埋晒啲地產及物流等非核心業務,最多靠惡,唔係特別出色,深圳中航(161)同埋中航國際香港(232)兩雙嘢,就算繼續扮演系內收買佬的角色,收購雜碎資產,始終只係掛羊頭賣狗肉,有幾大嚿資產等住唧入去都好,現有香港股東股權被攤薄之餘,盈利前景唔見得會特別靚仔,重組變數太多,公司定位未見清晰,暫時可以唔理。

相對於同系香港公司,中航科工(2357)由中航工業直接持股,等如深圳中航同埋中航國際香港的「叔公」公司,定位亦最清晰,近兩年重組動作唔算快手,不過一步步嚟,反而俾到人較踏實的感覺。

呢隻嘢自2010年開始,由官方網頁到品牌形象改頭換面,中航工業老大林佐鳴,在系內廿幾間上市公司當中,唯一同時坐埋主席個位的,就係中航科工,中航科工定位,叫做中航工業的「民用航空產品製造業的旗艦公司」,同埋「國際化融資併購平台」,後者可以唔理,前者逐步落實。

中航科工架構(至舊年6月)

中航科工直接持有4間A股上市公司的控股股權,其中中航電子(600372)舊年基本成功變身,呢隻嘢以前叫「昌河股份」,周身債幾乎被除牌,接收咗中航工業所有航電業務的商業化資產,市值約200億元,中航科工持股約5成。

第二輪重組啱啱掀幕,另一間哈飛股份(600038),中航科工持股啱啱超過5成,星期二停牌,因為要同中航工業籌劃「重大事項」,未來5日會有公布,未知攪邊科,哈飛主力生產直升機及部分民航機件,林佐鳴近年提及哈飛,一直明示暗示哈飛會成為整合直升機業務的上市平台,係咪得個講字,好快揭盅。

加埋在洪都航空(600316)同埋深圳上市的中航光電(002179),中航科工在4間A股公司持股,最近市值約211億元人仔,相對本身市值,有4成溢價,不過4間公司往績市盈率炒到由40倍到140倍不等,兩個市價差別唔可以作為衡量標準,始終取決於民航工業的整體增長。

中國誓要打做「大飛機」,所謂「國產」,其實冇話幾百萬件零件樣樣自己做,中航科工同埋旗下幾間A股公司,都係C919項目的「第1類供應商」,要同好多外國公司爭,但最多少會有生意做,呢樣嘢走唔甩。另外一個重要發展,根據「十二五」規劃,全國運輸機場數目將增加接近50個至220個,加埋低空領域逐漸開放,通用航空即將好似幾年前的汽車市場,進入一個由冇到有的市場,中航科工唔單止係「民用航空產品製造業的旗艦公司」,甚至差唔多係「唯一一間」國企,鍾意玩飛機的話,基本上冇其化選擇。


美好前景,仲要班管理層生生性性,同埋各項重組順風順水,中航工業集軍工同民航於一身,系內山頭多,軍方背景又濃厚,解釋咗點解重組動作咁緩慢,甚至可以解釋,系內上市公司的股價波動,遠高於一般國企。

中航科工在去年2月,第一次引入股權激勵制度,筍到冇朋友,由公司直接在市場掃貨,並且支付5成代價,即係半價,呢第一批紅股,買入價約4.15港元,禁售期3年,每位高層每年半價買幾十萬股,都幾和味,管理層人工高福利好,唔會咁容易搵條命博攪攪震,如果中航科工股價異動波動頻率及幅度降低,可視作公司終於「軍民分家」,踏上企業化運作的徵兆。

關連文章:
超人大飛機(上)
超人大飛機(中)
超人大飛機(下)


伸延關讀:
1. 林左鳴:中航工業推進上市決心從未動搖
2. 財經茄哩啡: 打造大飛機(上)(下)
3. GOW財茄台: 鐵翼長空四十年

沒有留言:

發佈留言