2012年5月14日星期一

港銀家族(上)

今期開香港銀行。

上星期農業銀行(1288)忽然出手,一掟近50個億(港元,下同),掃入成楝干諾道中50號,楝嘢位處中環上環交界,唔算最中心黃金地段,但平均呎價仍然接近2萬8蚊,打破中區甲級商廈最貴成交記錄。

干諾道中50號呢件貨,前身包括鱷魚恤大廈一、二期,仲有隔離辰達集團大廈,2007年初由花旗集團旗下的房地產基金斥資近15億元買入,合併發展,成為中區罕有的新落成商廈,項目裡面出現過不同的業主及股東名字,唔理當中轉手幾多次,建築加利息總成本當20億,5年賺超過1倍,可以話係近年中環重建項目的代表作。

做得中環業主,入貨時間早的話,唔需要好有財力,但一定要好有定力,望住個樓價呯呯聲上,引得住手唔出貨,吊高嚟賣願者上鈎,黃金地段整楝物業放盤更加罕有過山頂豪宅,就算有放盤,肯定只會係天價,成交一單,破記錄一次,所以交易另一邊的接貨買家,掉轉頭唔可以有太多定力,但一定要更有財力。

中環對上一單全楝物業交易,無獨有偶,買家又係四大國企銀行之一的建設銀行(0939),2007年建行在香港上市冇耐,同策略股東美國銀行買咗香港盤生意之後,向麗新發展(0488)購入中環麗嘉酒店4成股權,重建做建行在香港的新總部,作價大約14億元,即係話項目估值當時只需36個億,平均呎價1萬6千銀,前麗嘉酒店位置更靚,用翻2萬8呢個最新呎價值,建行香港總部現在都值63億元,而家望返轉頭,5年前的記錄天價,現在竟然平到笑,香港個樓市真係顛咗。

大型國企的領導層,其實都係共產黨高幹,人工唔會高得去邊,請香港一個銀行專業人士做高層,年薪分分鐘等如一個四大國企銀行老總的10倍以上,假設冇枱底數,國企老總最大回報,並非來自錢銀人工的回報,而係權力,所以大型國企近年都有個情意結,最緊要夠威夠架勢,明明已經係肥佬,都要再打腫塊面驚人睇唔到,講到派頭,又點少得在香港呢類金融中心,插一個地標式的總部。

所以當日中國銀行(3988)中銀香港(2388)個中銀總部,點都要起到全港最高,長實(0001)識做人,長江中心總部都唔夠膽高過中銀總部;所以建行要買中環5星級酒店舊址重建做總部;所以農行都不甘後人,半百億在香港買楝甲級商廈,呢啲就係最具中國特色的樓堂文化。

以前大陸政商高幹,嚟到香港拜訪下厘畢道,見到毫不起眼殘舊簡陋的政府總部,可能會覺得呢啲正正係廉潔文明的表現,同大陸靚仔堂皇的政府地標成為鮮明對比,今日香港的政府總部,其實亦正正係「大陸同化」的明顯例子之一(呢個觀察,來自「思想花園」的一篇博客文章)。

今日四大國企銀行當中,中行建行農行,都已經在黃金地段打釘起樓,遲遲未出手的工商銀行(1398),可能仲有大茶飯諗緊,多數打緊幾楝中環舊政府物業的主義,如果前政府總部、美利大廈等舊址,未來轟立工行的香港總部,一啲都唔出奇。

今日四大國企銀行當中,中行工行建行,都已經在香港銀行業插旗運作,擁有全資或控股附屬公司,唯獨農行,未在香港金融市場建立乜嘢山頭位置。如果農行只係想在香港楝個招牌做宣傳,在維港兩岸是但一間商廈天台,買個牛龜咁大的廣告招牌就搞掂,無需要50個億買楝地標總部。

農行上星期破記錄天價買入干諾道中50號,好可能預示農行好有興趣在香港大展拳腳,填補中港金融市場獨缺的空白位置,所以干諾道中50號呢單大刁,唔單止轟動香港地產界,在香港銀行界,可能引起更大轟動躁動,下回再續。

關連文章:
1. 港銀家族(上)(中)(下)

沒有留言:

發佈留言