2012年5月15日星期二

港銀家族(中)

上回講到,農業銀行(1288)豪掟50個億(港元,下同),以破中區甲級寫字樓記錄的價錢,買咗干諾道西50號,唔單止振動香港地產界,在銀行界都好可能非常轟動。
中行(3988)有間中銀香港(2388)工行(1398)早兩年私有化咗工銀亞洲,建行(0939)H股上市後亦買咗策略股東美銀個香港業務,四大國企銀行當中,農行唯一未在香港銀行界插旗,今日大手筆買件甲級商廈做總部,唔使問阿桂,在香港物色緊擴張機會,包括買件中小型港銀。

國企巨銀為咗顯得架勢啲,花多多錢買嚿磚頭做總部當做巨型招牌都在所不惜,併購香港銀行的話,唔會為買而買,2007年招商銀行(3968)買永隆,當日曾經加入戰團,除咗工行,更意想不到的,仲有中國人壽(2628),可見國企巨銀對香港金融資產興趣非常濃厚,有銀行放盤,打開本簿任睇,唔買都埋嚟睇吓。

中港金融市場多錢銀往來,在香港插支旗方便做生意,肯定係大趨勢,好簡單咁講,大陸唔少有銀士,將部分家財搬出海外先會有安全感,國企銀行幫客仔做財富管理,在這麼近那麼遠的香港離岸市場,整盤銀號生意,搬出搬入都方便啲,唔通要搵競爭對手幫拖,又或者吓吓搵牛記咩。

近期有唔少內地地產商,有興趣在香港買地皮搞吓事,未必一定扯住打破香港地產霸權的正義旗號,更可能只係因為內地的客戶,在香港買幾件貨,有乜嘢方便得過自己個地盤。連莫財的地產公司都要在香港搵地盤,國企巨銀高層對中港金融資場的市野更濶,咁多人對港銀有興趣,唔會死錯人,退一 步講,霸定山頭,總好過市場機會出現時,先發現自己兩手空空。

買咗間港銀,等如同時買入一班有國際經驗的金融專才,仲要差唔多同聲同氣,對國企巨銀嚟講,屬於好寶貴的無形資產,農行上市時冇引入任何外資策略股東,國際化步伐比較落後,有興趣在香港試水亦無可厚非。

香港銀行同埋中環甲級商廈一樣,都係奇貨可居,個個吊高嚟賣,賣家一樣個個有咁上吓財力及定力。最大分別,間唔中亦會有跳樓貨,大把買家準備接貨之餘,同時有唔少經紀中間人游來游去穿針引線;銀號賣盤的話,唔會有中間人,屋企開得銀行,仲要已經幾代經營,年年賺錢分股息,分分鐘個個已經十億計身家,只不過等緊上車「升呢」做百億級超級富豪,亦即係話,香港銀行賣盤成交,唔似得甲級商廈咁有個客觀估值,只能夠反映賣家有幾貪心。

香港仲係家族式經營的上市中小型銀行,賣一間少一間,而家一隻手數得晒,創興銀行(1111)早前年將自己個招牌斬頭去「廖」,降低家族色彩,萬一賣盤成事,變賣祖業的感覺都冇咁濃厚;永亨(0302)管理層更加多次講到明,甚至出晒上市通告,對於賣盤持開放態度,有誠意隨時可以傾。

永亨及創興,一間太大,一間太細。永亨市值近240億元,市帳率1.4倍,3倍市帳率套現的話,大嗱嗱500個億,國企銀行年年供股集資,有排都冇人食得落;創興市值60億元,折讓近兩成,但係太細粒,而且略嫌有少少化石味道,食之可能冇乜味,買佢不如買干諾道西50號。

去頭去尾,大新銀行(2356)體積在兩者之間,價錢亦最殘,形象及業務都相對國際化,可能係最啱國企巨銀併購的目標,管理層冇乜講過話要套現,傳媒報道所見,就算被兜口兜面問有冇併購賣盤計劃,都冇話顯得特別熱衷,呢種先係最有機會成事的賣家表現。

下回再續。

關連文章:
1. 港銀家族(上)(中)(下)

沒有留言:

發佈留言