2012年5月17日星期四

萬保招金(上)

今期開大陸地產,「萬保招金」,萬科保利招商金地,被稱為內地磚頭界四大發展商,近排齊齊在香港股市搞搞震,究竟有乜幫襯。

無論以市值計,用土地儲備計,定係用銷售量計,「萬保招金」呢個排位,已經名不付實,只係反映早十年住宅市場啱啱起步時,四間做得最大最出色的地產公司,過去10年唔少後起之秀,例如財力雄厚兼廣為外國投資者認識的中國海外(0688),又例如越賭越大的恒大地產(3333),仲有唔使上市都做到全國最大包租公的大連萬達,「萬保招金」只係代表昨日傳統勢力的招牌。

萬科進入市場夠早,亦係最早出現的中國股票之一,四大金剛之中,保持到業內龍頭地位,深圳掛牌股票代號「冧巴Two」,深圳一號被深圳發展銀行攞咗,不過萬科呢間公司,在內地的地位同香港「長江一號」差唔多,由公司本身到管理層的一舉一動,都吸引廣泛注意。

萬科最新一個動作,嚟香港買咗隻殼,豪掟10.8億元(港元,下同),向永泰地產(0369)收購旗下南聯地產(1036)約74%股權,即係南聯隻殼,估值13億幾,扣除麗晶中心6成股權,都要5-6億,貴過市面殼價一截,永泰可以在香港樓市高峰套現非核心資產,萬科就焗住買叉燒買多嚿豬頭骨,被永泰斬咗一筆。

在二三線地產公司當中,永泰資產值折讓差唔多最大,星期三逆市升一成,市值最係46億元,資產淨值130個億,折讓64%。中小型地產股,在實物市場唔活躍,永遠都會有一定折讓,加埋永泰管理層夠低調,好多嘢唔拎出嚟賣,都唔住道佢收埋咗咁多好嘢,好似早排將個化石級名牌時裝品牌Gieves & Hawkes賣俾利豐(0494)下面間利邦(0891),竟然即時收4個億,未來18年按Gieves & Hawkes業務表現,仲可能收到7.5億元,今次南聯隻殼都賣到10個億,可見永泰管理層做刁講價非常一流,有技術兼有人脈,未來可以留意會唔會做萬科盲公竹,拍住上搞吓香港的中小型地產項目。

萬科其實想嚟香港好耐,近得十年前,萬科主王石已經不時落嚟香港見吓人,近年仲會特登嚟香港做吓業績推介,不過一日未在香港資本市場登陸,曝光率始終有限,萬科話今次收購南聯,是進行「國際化嘗試」,屬於「鋪墊工作」;南聯本身經營磚頭,當然唔會改變主要業務,不過亦講到明不會有動大注資動作,等大家先死咗條心,唔會出現萬科借殼香港上市呢個咁轟動的場面。

南聯未來幾年會點,大家可以參考吓隻保利香港(0117),07年被保利集團收購之後,查實都係唔上唔落,近年叫做專注做大陸地產,不過體積規模,同大陸的保利地產仍然差咗九條街,當然啦,萬科業務唔似保利咁複雜,管理層出名夠專注,南聯之後肯定有集資動作,但規模唔會太大,最多係幾個大陸地產項目咁做,幫萬科整財務狀況舖吓墊吓咁。

萬科及保利在香港資本市場登陸,根據香港傳媒報道,上個月招商地產的海外控股公司,亦已經收購咗香港殼股東力實業(0978)的控制性股權,近排太冇時間查呢單刁的仔細資料,但係應該一啲都唔出奇,因為早排金地集團,亦曾經嘗試收購至祥置業(0112)的控股權,單刁臨尾撻Q,假如「萬保招金」前三者,已經搭咗個香港融資平台,金地耗土重來,睇怕都係遲早之事,甚至一啲在內地有咁上下規模,不過又冇在香港上市的地產發展商,都有可能加入呢個買殼熱潮。

如果香港市場集資咁容易,幾間香港上市的內房股,例如富力(2777),就唔會排咁耐隊等A股上市,下回再續,睇睇萬保招金呢類內地傳統地產巨企,做乜對香港資本市場咁熱衷。

關連文章:
1. 萬保招金(上)(下)

1 則留言:

  1. http://hk.apple.nextmedia.com/financeestate/art/20120525/16367303

    金地呢

    回覆刪除